ماجرای گروگانگیری عجیب یک مرد توسط همسرش
کد خبر: ۳۰۱۴۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 January 02    -    ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
 یازدهم شهریور گذشته مرد ۳۰ ساله تبعه خارجی خود را به کلانتری معراج مشهد رساند و راز یک آدم‌ربایی عجیب را فاش کرد

 یازدهم شهریور گذشته مرد ۳۰ ساله تبعه خارجی خود را به کلانتری معراج مشهد رساند و راز یک آدم‌ربایی عجیب را فاش کرد. او به نیروهای انتظامی گفت من برای کمک به نقل مکان برادرم که قرار بود منزل مسکونی خودشان را تغییر بدهند به شهرستان چناران رفته بودم که همسرم با من تماس گرفت و در حالی که ابراز ناراحتی می‌کرد از سردرد شدیدی گفت که ساعتی قبل گریبانگیرش شده بود. او از من خواست هرچه زودتر خود را به مشهد برسانم و او را به مرکز درمانی ببرم، من هم بلافاصله سوار خودرو شدم و به مشهد بازگشتم، اما وقتی به خانه‌ام در بولوار توس رفتم همسرم را با حال طبیعی دیدم.

 
 

ماجرای گروگانگیری عجیب یک مرد توسط همسرش

 

وی ادامه داد: او گفت سردردش خوب شده و نیازی به درمان ندارد، سپس از من خواست کولر خانه را روشن کنم و به داخل اتاق بروم. من هم به خواسته‌اش عمل کردم، ولی آن شب همسرم مقابل در حیاط منزل نشست و به قلیان‌کشی مشغول شد. حدود ساعت یک بامداد بود که ناگهان ۳ نفر به درون منزلم آمدند و در حالی که خودشان را از نیروهای امنیتی معرفی ‌کردند مرا مقابل همسرم به شدت کتک زدند. آنها می‌گفتند به ما خبر رسیده است که تو با همسرت بداخلاقی می‌کنی و او را کتک می‌زنی! حالا ما همسر تو را می‌بریم تا دیگر این غلط‌ها را تکرار نکنی. من که با این جملات تازه فهمیدم همسرم در این ماجرا نقش دارد، به همسرم گفتم به آنها بگو مرا نزنند، ولی او مدعی بود اگر چنین جمله‌ای را بر زبان جاری کند مهاجمان او را هم کتک می‌زنند.

این مرد گفت: آن ۳ مرد مهاجم که یکی از آنها را می‌شناختم و از هموطنان خودم در افغانستان بود تا ساعت ۳ بامداد در منزلم حضور داشتند به طوری که لوازم شخصی همسرم و فرزند ۵ ساله‌ام را جمع کردند و سپس با سرقت گوشی تلفن همراه و ۶ میلیون تومان وجه نقدی که در منزل داشتم مقابلم ایستادند و برگه کاغذی را مقابلم گذاشتند تا آن را امضا کنم و انگشت بزنم. من هم که از ادامه کتک‌کاری‌های آنان وحشت داشتم هرچه می‌خواستند به آن عمل می‌کردم، ولی آنها قبل از آنکه به اتفاق همسر و فرزندم بیرون بروند به من یادآور شدند برگه‌ای را که امضا کردی طلاقنامه تو و همسرت است. حالا تو همسرت را طلاق داده‌ای و دیگر هیچ‌کس حرف تو را درباره همسرت باور نمی‌کند.

وی افزود: مرد ۳۰ ساله تبعه افغانستان که به طور غیرمجاز در ایران اقامت دارد، ادامه داد: آنها سپس دست و پاها و دهان مرا بستند و همسرم را با خودشان بردند. من هم به هر بدبختی بود با تلاش زیاد توانستم دستم را باز کنم و به کلانتری بیایم.

در پی گزارش این ماجرا به پلیس مشهد، بلافاصله پرونده‌ای با دستور سرگرد امیررضا فعال (رئیس کلانتری معراج) تشکیل شد و تحقیقات برای ردزنی‌های اطلاعاتی ادامه یافت. از سوی دیگر ماموران عملیات ویژه مشهد به سرنخ‌هایی از یک باند حمل و نگهداری سلاح رسیده بودند و بررسی‌های خود را در این باره ادامه می‌دادند که در نقطه‌ای از تحقیقات، ردزنی‌های اطلاعاتی درباره قاچاقچیان به تماس تلفنی یکی از عوامل متهم به آدم‌ربایی گره خورد، اما هیچ مشخصاتی از وی در دست نبود. به همین دلیل و با دستور ویژه سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) پیگیری ماجرای آدم‌ربایی نیز به گروهی از افسران زبده اداره عملیات ویژه مشهد سپرده شد تا به طور تخصصی به رمزگشایی از این معمای پیچیده بپردازند.

اینگونه بود که گروه عملیاتی به سرپرستی سرهنگ بیگی (رئیس اداره عملیات ویژه) وارد عمل شدند و به ردزنی‌های اطلاعاتی ادامه دادند. اگرچه با توجه به شرایط و چگونگی وقوع جرم این حادثه به یک کلاف پیچیده تبدیل شده بود و همه این حوادث به نوعی ساختگی به نظر می‌رسید، اما نیروهای انتظامی با تاکید و راهنمایی‌های مستقیم رئیس پلیس مشهد ماموریت یافتند تا همه عاملان این ماجرای تلخ را به چنگ عدالت بسپارند.

طولی نکشید که دامنه تحقیقات پس از انجام یکسری رصدهای اطلاعاتی و اقدامات فنی به منزلی در بولوار بهمن منطقه خواجه ربیع رسید و بنابراین گروه ویژه عملیاتی با کسب مجوزهای قضایی از قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) وارد منزل مذکور شدند و فردی تبعه کشور افغانستان به نام جمشید را در حالی دستگیر کردند که زن جوان نیز در کنار وی زندگی می‌کرد و یک قبضه سلاح کلت جنگی به همراه تعدادی فشنگ را هم مخفی کرده بود.

با انتقال متهم ۳۲ ساله به مقر انتظامی، بررسی‌های پلیس با توجه به تماس تلفنی که سرنخی در این پرونده بود به سوی منطقه بلال کشیده شد و آنان در یک عملیات ضربتی دیگر یک تبعه خارجی و فردی ایرانی را در حالی به دام انداختند که با جمشید متهم به آدم‌ربایی ارتباط داشتند. در بازرسی از مخفیگاه ۲ متهم مذکور نیز تعداد زیادی کارت‌های شناسایی و اسناد و مدارک جعلی به همراه اسکینر (دستگاه کپی اطلاعات کارت‌های بانکی) کشف و ضبط شد.

با هدایت ۲ متهم دیگر پرونده به اداره عملیات ویژه مشهد، بررسی‌های گسترده‌ای در این باره آغاز و مشخص شد که متهمان در یک باند کلاهبرداری از اتباع خارجی غیرمجاز از طریق فضای مجازی فعالیت دارند و با تبلیغات گسترده مبنی بر تهیه گواهینامه، کارت اقامت، کارت شناسایی و دیگر اسناد و مدارک اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و پس از گرفتن بیعانه از متقاضیان که بیشتر آنها از اتباع خارجی غیرمجاز در ایران هستند، دیگر به تلفن‌های خود پاسخ نمی‌دهند.

از سوی دیگر تحقیقات پلیس درباره کلاف پیچیده ماجرای آدم‌ربایی نیز نشان داد که رابطه‌ای بین زن جوان و یکی از متهمان وجود دارد که نقشه ساختگی آدم‌ربایی را طراحی و اجرا کرده‌اند. در همین حال همسر زن جوان مدعی شد من همسرم را سال ۹۲ در کشور افغانستان به عقد خودم درآوردم و پس از مهاجرت غیرقانونی به ایران در سال ۹۶ با یکدیگر ازدواج کردیم. در همین حال اظهارات متناقض متهمان درباره این ماجرا موجب شد با دستور ویژه قضایی تحقیقات تخصصی بیشتری برای یافتن سرنخی از این کلاف پیچیده ادامه یابد.

همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
0
0
تبعه خارجی؟زورتون میاد بگین افغانی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار