طلسم برف و باران فعلا در این مناطق ماندگار است
کد خبر: ۳۰۱۲۷۰
تاریخ انتشار: 2023 December 31    -    ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا از بارش باران و برف در جنوب کشور و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا از بارش باران و برف در جنوب کشور و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۰ دی) با فعالیت سامانه جنوبی در برخی نقاط استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، دامنه و ارتفاعات زاگرس جنوبی و مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

 

طلسم برف و باران فعلا در این مناطق ماندگار است

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه(۱۱دی) این سامانه تقویت می‌شود و بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، یزد، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد که سبب وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گردوخاک و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه (۱۲ دی) این سامانه در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان سبب بارش پراکنده و وزش باد و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در روزهای دوشنبه و چهارشنبه(۱۱ و ۱۳دی) در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد. در سایر مناطق کشور نیز تا پایان هفته جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود.

 وی افزود: تا روز چهارشنبه به سبب سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و کلانشهرها از جمله تهران، کرج، اصفهان ، اراک، مشهد و تبریز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

ضیاییان گفت: امروز و فردا خلیج فارس و دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (۱۱ دی) قسمتی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و در ‌روز سه‌شنبه (۱۲ دی) کمی ابری، همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵-  درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار