به این فراری جذاب، چوب حراج زدن!
کد خبر: ۳۰۱۲۶۵
تاریخ انتشار: 2024 January 01    -    ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
یک شرکت حراج خودروهای کلکسیونی تخمین می زند که نسخه پیست و تونل باد یکی از مدل های فراری تا ۳۵۵ هزار دلار قیمت می خورد.

شرکت آر، ام ساتبی معتقد است این مدل در حراجی پاریس که ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ برگزار می شود، می تواند نظر بسیاری از ماشین بازها را به فراری FXX-K Evoجلب کند.

 
به این فراری جذاب، چوب حراج زدن!
 

مع آوری «مدل های مقیاس» که به نام ماکت و نمونه اولیه هم شناخته می شوند به بسیاری از علاقه مندان به خودرو این امکان را می دهد که ماشین های رویایی خود را به روشی مقرون به صرفه تر و کم هزینه تر در اختیار داشته باشند. اما این فراری FXX-K Evo یک مدل مقیاس معمولی نیست. این همان مدل مقیاسی است که فراری برای آزمایش تونل باد و فقط پیست استفاده می کند.

به همین خاطر شرکت آر، ام ساتبی تخمین می زند که این تندیس خوش فرم می تواند در حراجی پاریس بین ۳۱۰ هزار تا ۳۵۵ هزار دلار به فروش برسد.

به این فراری جذاب، چوب حراج زدن!

مقیاس این مدل فراری ۱:۲ است، به این معنی که اندازه آن نصف ماشین واقعی است. هیچ پنجره یا دری در آن دیده نمی شود و قسمت بیرونی تا حدی از فیبر کربن پوشیده شده است.

درست است که کسی نمی تواند با این فراری عجیب و غریب رانندگی کند، اما این ماکت می‌تواند تبدیل به نقل مجلس کلکسیونرها در حراجی فرانسه تبدیل شود.

این مدل سومین نمونه ساخته شده برای ارزیابی در تونل باد بود. طبق لیست حراج آر، ام ساتبی، فراری از آن در مراحل نهایی توسعه مدل FXX-K Evo استفاده کرد. این مدل روی یک صفحه پایه قرار می گیرد که طول آن ۲.۶۰ متر است.

شرکت آر، ام ساتبی می گوید که اگر کسی ترجیح می دهد که هر روز یک منظره منحصر به فرد ببیند، می تواند این وسیله نقلیه را حتی به دیوار نصب کند.

به این فراری جذاب، چوب حراج زدن!

FXX-K Evo از نسخه FXX-K جذاب تر است که بر اساس LaFerrari جاده ای ساخته شده است. در مقایسه با نسخه قبلی، مدل Evo دارای آیرودینامیک اصلاح شده با باله مرکزی در عرشه عقب و بال دوقلو بود. همچنین تغییراتی در قسمت زیرین بدنه و سپرها ایجاد شد. تنظیمات هوای بهینه‌شده نسبت به FXX-K معمولی، نیروی رو به پایین را ۲۳ درصد افزایش داد.

قدرت آن از موتور ۶.۳ لیتری V۱۲ هیبریدی میانی گرفته می شود که در مجموع ۱۰۳۶ اسب بخار قدرت و ۶۶۴ پوند فوت گشتاور تولید می کند.

یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه هم قدرت را به چرخ های عقب هدایت می کند. فراری هرگز مشخصات عملکرد FXX-K Evo را منتشر نکرد، اما با وزن کمتر و آیرودینامیک بهتر نسبت به نسخه معمولی، قدرت مانور بیشتری به نمایش گذاشت.

موتور1

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار