چطور بخوابیم که پوستمان چروک نشود؟
کد خبر: ۳۰۱۲۵۵
تاریخ انتشار: 2024 January 01    -    ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
واقعیت تلخ برای افرادی که فقط می‌توانند در حالی که به پهلو دراز کشیده‌اند بخوابند، این است که خوابیدن به پشت بهترین کار است. ماری چا با نام کاربری @mariii_chaa زمانی که یکی از دنبال‌کنندگانش به کجی لب‌هایش اشاره کرد و از او پرسید که چرا لبش در سمت راست کمی پایین‌تر از سمت مقابل است،...

چطور بخوابیم که پوستمان چروک نشود؟

چطور بخوابیم که پوستمان چروک نشود؟تابناک باتو ـ صورت شما نشان می‌دهد چطور می‌خوابید.

کارشناسان هشدار می‌‌دهند که خوابیدن به پهلو، به‌دلیل فشار زیادی که روی صورت وارد می‌کند، می‌تواند به ایجاد خطوط ریز و چین‌و‌چروک‌ها کمک کند و عدم تقارن ناشی از افزایش سن را سرعت بخشد.

دکتر مریم زمانی، جراح ترمیمی چشم (اکولوپلاستی) و متخصص زیبایی صورت، به نشریه میرور گفت: «به همین دلیل است که افراد متوجه می‌شوند یکی از چشم‌هایشان کمی متفاوت‌ است، یا یک طرف لب‌هایشان پایین‌تر از طرف دیگر است.»

دکتر زمانی می‌گوید: «با افزایش سن، عدم تقارن به‌طور فزاینده‌ای آشکار می‌شود و علاوه بر این، خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد، و به این معنی است که زمان بیشتری طول می‌کشد تا خطوط استاتیک (چین‌و‌چروک‌هایی که روی پوست تشکیل شده‌اند و حتی در حالت استراحت عضلات صورت نیز دیده می‌شوند) پس از یک شب خواب دوباره صاف شوند و به حالت اول بازگردند.»

نیویورک‌پست در این زمینه، به سراغ یکی از کاربران پرمخاطب تیک‌تاک رفته، که درباره عدم تقارن صورتش به‌دلیل خوابیدن به پهلو در صفحه خود صحبت کرده است.

ماری چا با نام کاربری @mariii_chaa زمانی که یکی از دنبال‌کنندگانش به کجی لب‌هایش اشاره کرد و از او پرسید که چرا لبش در سمت راست کمی پایین‌تر از سمت مقابل است، در ویدیویی در ماه سپتامبر که بیش از ۱۵ میلیون بار دیده شد، پاسخ داد: «پاسخ سریع: خوابیدن به پهلو».

اگرچه عدم تقارن صورت این کاربر تیک تاک کمی زیاد به نظر می‌رسد، اما متخصصان تاکید می‌کنند که خوابیدن به پهلو می‌تواند به‌طور بالقوه نگرانی‌هایی را برای کسانی که در حیطه زیبایی فعالیت و برای حفظ ظاهر خود تلاش می‌کنند، به وجود بیاورد.

چطور بخوابیم که پوستمان چروک نشود؟

دکتر راشل میمن، متخصص پوست، نیز به الور توضیح می‌دهد که بهترین روش خوابیدن برای صورت، خوابیدن به پشت است، در حالی که سر به سمت بیرون و وسط باشد. به گفته او، این کار خطر ابتلا به مشکلات پوستی مرتبط با خواب را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

او در ادامه اضافه کرد، اما همه نمی‌توانند در حالی که به پشت دراز کشیده‌اند بخوابند، به همین دلیل است که «علم بالش باید بهتر شود». به گفته دکتر میمن، گردن و مفاصل بدن ما با افزایش سن، به حمایت بیشتری نیاز دارند، اما بالش‌های زیاد می‌توانند این مشکلات را تشدید کنند.

برای کسانی که نمی‌توانند عادت خواب خود را تغییر دهند، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و ترکیبات حاوی هیالورونیک اسید، رتینول یا حتی پدهای سیلیکونی روی صورت یا گردن می‌تواند از چین‌و‌چروک‌های پوستی ناخواسته ناشی از فشار روی بالش جلوگیری کند.

دکتر میمن همچنین استفاده از یک ماسک LED در صبح‌ها را راهی برای مبارزه با خطوط ظریف و چین‌و‌چروک‌ها، و حتی واکنش‌های التهابی مانند آکنه می‌داند. او در پایان اضافه می‌کند که بهترین سرم‌ها یا ماسک‌ها را استفاده کنید، و هرگز ضدآفتاب را به‌عنوان درمان نهایی و آخرین مرحله برنامه صبح فراموش نکنید.

منبع: ایندیپندنت فارسی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار