شعله شمع ۳ خانه در تهران را به آتش کشید!
کد خبر: ۳۰۱۰۰۲
تاریخ انتشار: 2023 December 29    -    ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
۳۸ سال پیش در چنین روزی آتش‌سوزی خانه تهرانی‌ها توسط شمع، خبر داغ صفحه حوادث روزنامه‌های آن سال‌ بود.
۳۸ سال پیش در چنین روزی آتش‌سوزی خانه تهرانی‌ها توسط شمع، خبر داغ صفحه حوادث روزنامه‌های آن سال‌ بود.
 
 روزنامه اطلاعات ۱۰ دی ماه ۶۴ درباره این ماجرا نوشت:طی چند شب گذشته در پی قطع برق روشنایی شهر و استفاده شهروندان از شعله شمع برای تولید روشنایی ۳ خانه را در تهران به آتش کشیدند و دو میلیون ریال خسارت بر جای گذاشتند.
 
شعله شمع ۳ خانه در تهران را به آتش کشید!
 
اولین حادثه در خیابان کارون به وقوع پیوست صاحبخانه که در پی قطع برق شمع روشنی را کنار رختخواب قرارداده بود، غفلتا به خواب رفت و شعله‌های شمع به رختخواب سرایت کرد و اتاق را به آتش کشید.
 
دقایقی بعد از این حادثه صاحبخانه متوجه قضیه شد و با سرو صدای اطرافیان از مامورین ایستگاه ۸ آتش نشانی کمک خواستند و مامورین نیز دقایقی بعد سر رسیدند و آتش را مهار کردند.
 
در این حادثه ۵۰۰ هزار ریال خسارت به بار آمد. حادثه دوم در طبقه دوم آپارتمانی واقع در شمس آباد رخ داد. ساکنان منزل با قطع جریان برق شمع را روی یک کمد چوبی قرار دادند. شمع کم‌کم سوخت تا به کمد رسید و حریق که شعله‌ور شده بود بالغ بر یک میلیون ریال خسارت برجا گذاشت.
 
در منزل دیگری واقع در خیابان استاد حسن بنا (مجیدیه) شمالی شمع روشنی که پس از خاموشی برق شهر در مجاورت لباس‌ها قرار گرفته بود پس از سرایت به البسه مذکور اتاق را به آتش کشید.
 
جریان این حریق به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد. مامورین به محل شتافتند و آتش را مهار کردند. ولی ۵۰۰ هزار ریال خسارت به خاطر یک لحظه غفلت برجای ماند.
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار