سه نشانه که بیانگر شکست رابطه زناشویی هستند
کد خبر: ۳۰۰۹۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 December 29    -    ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
به گفته یک درمانگر این سه نشانه از شکست رابطه زناشویی و عاطفی‌تان خبر می‌دهند. همه روابط گهگاهی از مسیر‌های سخت عبور می‌کنند، اما اگر یک رابطه رفتار‌ها یا لحظات مضر زیادی را پشت سر بگذارد نجات آن می‌تواند دشوار باشد. یک درمانگر سه راه برای تشخیص این که آیا رابطه یک زوج ممکن است با شکست همراه شود یا خیر را با ما به اشتراک می‌گذارد.

سه نشانه که بیانگر شکست رابطه زناشویی هستند (صبح من)

سه نشانه که بیانگر شکست رابطه زناشویی هستند (صبح من)«تابناک با تو» - به گفته یک درمانگر این سه نشانه از شکست رابطه زناشویی و عاطفی‌تان خبر می‌دهند.

همه روابط گهگاهی از مسیر‌های سخت عبور می‌کنند، اما اگر یک رابطه رفتار‌ها یا لحظات مضر زیادی را پشت سر بگذارد نجات آن می‌تواند دشوار باشد. یک درمانگر سه راه برای تشخیص این که آیا رابطه یک زوج ممکن است با شکست همراه شود یا خیر را با ما به اشتراک می‌گذارد.

۱ـ از شخصیت شما انتقاد می‌کند

“آلدریچ چان” درمانگر و روانشناس اعصاب می‌گوید عوامل ترکیبی در شکست احتمالی یک رابطه نقش دارند. برای مثال، اگر یک طرف از شخصیت شریک زندگی خود انتقاد می‌کند و علاقه‌ای به بهبود پیوند با او ندارد و یا اگر هر دو شریک زندگی این نوع از رفتار‌ها را از خود نشان می‌دهند می‌تواند بدان معنا باشد که رابطه شما در حال از بین رفتن است.

وی می‌گوید: البته پشت سر گذاشتن برخی دوره‌های چالش برانگیز و اختلافات با شریک زندگی تان طبیعی است، اما اگر عوامل متعددی همزمان با یکدیگر رخ دهند واقعا می‌توانند خطر شکست یک رابطه را افزایش دهند.

اگر گاهی نسبت به شریک زندگی تان احساس ناامیدی یا دلخوری دارید امری طبیعی خواهد بود، اما به گفته چان اگر شما یا شریک زندگی تان به طور مکرر به این احساسات منفی از طریق حمله به شخصیت طرف مقابل پاسخ دهید می‌تواند به طور جبران ناپذیری به ارتباط شما آسیب برساند.

او می‌گوید: اگر زمانی که شما و شریک زندگی تان با یکدیگر مشاجره می‌کنید صحبت‌های تان به طور منظم به اظهارات آزاردهنده یا تلافی‌های کنایه آمیز تبدیل می‌شود می‌تواند بین شما شریک زندگی فاصله عاطفی ایجاد کند یا منجر به عصبانیت شود. مشخصه این نگرش نوعی رویکرد تحقیر آمیز است که در آن یک شریک به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی برتری اخلاقی نسبت به شریک دیگر دارد. این در حالیست که در یک رابطه با پویایی سالم یک زوج با هدف درک یکدیگر بحث می‌کنند نه این که یکدیگر را تحقیر کنند.

سه نشانه که بیانگر شکست رابطه زناشویی هستند (صبح من)

۲ـ در لحظات سخت سکوت می‌کنند

در طول بروز اختلافات شدید برخی از افراد ممکن است دچار احساس غمگین بودن شوند و ممکن است پیش از یافتن راه حل با شریک زندگی خود نیاز به مکثی برای پردازش احساسات شان داشته باشند. چان می‌گوید درخواست در اختیار داشتن فضا برای انجام این کار طبیعی و حتی مفید است.

به گفته ایشان با این وجود، اگر کسی بدون این که ابتدا نیاز خود را برای انجام این کار اعلام کند سکوت نماید و با شریک زندگی رفتاری اصطلاحا بی صدا داشته باشد این رفتار می‌تواند نشانه‌ای از کارآمد نبودن پویایی آن رابطه باشد. او می‌گوید چنین رفتار همراه با سکوتی می‌تواند اعتماد و ارتباط میان دو طرف را از بین ببرد، زیرا باعث می‌شود شریک دیگر در طول نقطه تنش اساسی احساس تهدید و عدم اطمینان کند.

وی می‌گوید: اگر کسی با شریک خود موافق نیست احساس می‌کند که حرف اش شنیده نمی‌شود یا دوست دارد که شریک زندگی اش رفتار متفاوتی داشته باشد بهتر است تا جایی که ممکن است مستقیم و آرام به او بگوید تا هر دو در کنار یکدیگر بتوانند از آن موقعیت عبور کنند.

سه نشانه که بیانگر شکست رابطه زناشویی هستند (صبح من)

۳ـ شما نسبت به بهبود ارتباط خود احساس بی علاقگی می‌کنید

برای همه پیش می‌آید که در روابط خود به هم بریزند، به طور تصادفی به دلیل این که ابتدا به اندازه کافی آرام نشده اند دوباره مشاجره می‌کنند یا به دلیل مشغله کاری فراموش می‌کنند که برای قرار ملاقات شبانه خود برنامه ریزی کنند. چان می‌گوید اگر شما یا همسرتان متوجه شدید که دیگر انرژی یا علاقه‌ای برای قوی‌تر و پایدارتر کردن ارتباط خود ندارید زمان آن رسیده که به طور جدی فکر کنید.

او می‌افزاید:اگر چندین بار سعی کرده اید با همسر خود به شیوه‌ای واضح و مختصر ارتباط برقرار کنید و حتی ممکن است برخی چیز‌ها را برای شریک زندگی خود تغییر داده باشید، اما به نظر می‌رسد که او در برابر تمام تلاش‌های تان مقاومت می‌کند پس این نشانه‌ای از آن است که آن رابطه کار نمی‌کند.

به گفته وی دو شریک زندگی در یک رابطه با پویایی سالم برای گام‌های اشتباه برداشته شده شان از یکدیگر عذرخواهی کرده و برای سرمایه گذاری روی شیوه‌های تقویت رابطه مانند خواندن کتاب‌های خودیاری، مراجعه به درمانگر و بررسی منظم درباره چگونگی بهبود پویایی رابطه با یکدیگر سرمایه گذاری می‌کنند.

منبع: صبح من

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خشاىار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
4
0
اىن عکسھا را ازمنابع خارجی گداشتىد سعى کنىد عکسھای با پوشش بىشتر بگدارىد تاتبلىغ گناه نشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار