رمالی با جلوه‌های ویژه ارواح و اجنه در اصفهان!
کد خبر: ۳۰۰۹۸۲
تاریخ انتشار: 2023 December 28    -    ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
مرد شیاد که به بهانه بخت‌گشایی، درمان بیماران وحل مشکلات از۱۰۰نفر دراصفهان، پنج میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود در دام پلیس اطلاعات گرفتار شد. متهم با سیستم صوتی حرفه‌ای طوری وانمود می‌کرد انگار با ارواح و اجنه در ارتباط است.

مرد شیاد که به بهانه بخت‌گشایی، درمان بیماران وحل مشکلات از۱۰۰نفر دراصفهان، پنج میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود در دام پلیس اطلاعات گرفتار شد. متهم با سیستم صوتی حرفه‌ای طوری وانمود می‌کرد انگار با ارواح و اجنه در ارتباط است.

 
 

رمالی با جلوه‌های ویژه ارواح و اجنه در اصفهان!

 

چندی قبل دختر جوانی هراسان به پلیس اصفهان مراجعه کردو ازمردرمال به علت آزارواذیت و کلاهبرداری شکایت کرد. دختر جوان در شکایتش به ماموران پلیس گفت: به علت شکست عاطفی حال خوبی نداشتم‌. در اینستاگرام با صفحه‌ای آشنا شدم که ده‌ها هزار دنبال‌کننده داشت وادمین صفحه مدعی بود با دعا‌نویسی و رمالی می‌تواند مشکلات مردم را رفع کند. در این صفحه رضایت چند مشتری را دیدم و مردم از رفع مشکل‌شان گفته بودند. به ادمین صفحه پیام دادم و مشکلم را گفتم که او مدعی شد سر مرد دعانویس شلوغ است و وقت ندارد. خواهش کردم که به من گفت ۶۰ میلیون تومان واریز کن تا بدون نوبت کارت را انجام دهیم. من هم سریع پول را ریختم و آدرس مرد رمال را گرفتم.

دختر جوان ادامه داد: خانه او در یکی از محله‌های مرکز شهر بود. وقتی وارد شدم و روبه‌روی مرد میانسال نشستم، صداهای عجیب و غریبی پخش می‌شد که باعث ترسم شد اما مرد رمال گفت این صدای اجنه و روح مردگان است. او آرامم کرد و نسخه‌ای داد تا با آن مشکلم رفع شود. این مرد نه تنها مشکلم را رفع نکرد بلکه از من سوء‌استفاده کرد و مشکلاتم را بیشتر کرده است. 

با ثبت این شکایت، تیم ویژه‌ای از ماموران اطلاعات اصفهان تحقیقات خود را آغاز کردند‌. همزمان چند قربانی دیگر مرد شیاد، علیه او شکایت کردند. زن جوانی که برادرش بیماری شدیدی داشت در مورد کلاهبرداری مرد رمال گفت: تبلیغات مرد رمال را در فضای مجازی دیدم. او مدعی بود با دعا بیماران را خوب می‌کند که من هم چون برادرم حالش وخیم بود به او مراجعه کردم. او ۵۰ میلیون از من گرفت اما هیچ کاری برای برادرم نکرد. 

ماموران با دستور قضایی وارد عمل شده و دریافتند او در محل دیگری زندگی می‌کند و این خانه برای مراجعه افراد ساده‌لوح و کلاهبرداری از آنهاست.بابررسی‌تخصصی‌و۲۴ساعته،سرانجام مردمیانسال همراه همدستش وقتی وارد محل کلاهبرداری‌های‌شان شدند، دستگیر شدند. با حضور ماموران در مخفیگاه متهم، مشخص شد او با خرج کردن مبلغ زیادی پشت اتاق‌های محل کلاهبرداری سیستم صوتی حرفه‌ای کار گذاشته و با پخش صداهای عجیب و ادعای ارتباط ماورایی، اعتماد طعمه‌هایش را جلب می‌کرد. ماموران در بازرسی از اتاق‌ها موفق شدند ۴۰۰نوع آلات رمالی و یک کارتخوان و میلیون‌ها تومان پول نقد کشف کنند. با انتقال مرد رمال به اداره پلیس، مشخص شد او در زمینه کلاهبرداری و رمالی چند سابقه کیفری دارد و با همکاری همدستش دست به کلاهبرداری میلیونی در پوشش رمالی از زنان می‌زد و در چند مورد اقدام به اذیت و آزار شکات کرده است.‌

مرد میانسال در تحقیقات اولیه گفت: با تبلیغات در فضای مجازی و به بهانه طلسم خوشبختی، درمان بیماری، موفقیت در کار و تحصیل، رفع گرفتاری و‌...طعمه‌هایم را شناسایی کرده وبعد آنها را به خانه‌ام می‌کشاندم. طوری فضا‌سازی کرده بودم که آنها تصور می‌کردند من نیروی ماورائی دارم. برای حل‌مشکل بین۵۰ تا۸۰میلیون‌تومان می‌گرفتم ونسخه‌های‌دروغین به آنها می‌دادم.

سردار محمدرضا هاشمی‌فر، جانشین رئیس پلیس استان اصفهان با اعلام این‌که تحقیقات بیشتر از متهم برای کشف سایرجرایمش ادامه دارد، گفت: با بررسی‌های صورت‌گرفته ازاطلاعات گوشی متهم و واریزی‌های حسابش مشخص شد متهم حدود۵۰میلیارد ریال در پوشش رمالی و دعادنویسی کلاهبرداری کرده است. همچنین تاکنون بیش از۱۰۰نفر شاکی نیز دراین پرونده شناسایی شدند.

وی افزود: ادعای رفع گرفتاری، درمان بیماری لاعلاج و احضار ارواح که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود چیزی جز کلاهبرداری نیست و اگر این افراد چنین توانایی‌هایی داشتند برای‌خودشان کاری می‌کردند تانخواهند ازدیگران پول دریافت کنند.

جام جم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار