این کشور برگزاری جشن‌ کریسمس را ممنوع کرد
کد خبر: ۳۰۰۹۴۴
تاریخ انتشار: 2023 December 27    -    ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مقامات امیرنشین شارجه امارات مظاهر شادمانی به مناسبت سال نوی میلادی را به علت همبستگی با مردم غزه را ممنوع کرد.
مقامات امیرنشین شارجه امارات مظاهر شادمانی به مناسبت سال نوی میلادی را به علت همبستگی با مردم غزه را ممنوع کرد.
 
پلیس امیرنشین شارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد که انجام هرگونه آتش‌بازی و مظاهر شادمانی در شب سال نوی میلادی در همبستگی با مردم غزه ممنوع است
 
در بیانیه پلیس شارجه آمده است: «همه مؤسسات و اشحاص باید با این اطلاعیه همکاری کرده و به آن ملزم باشند». پلیس شارجه تأکید کرد که علیه هر فردی که خلاف این دستور عمل کند، اقدام قانونی خواهد کرد.
 
یک روزنامه آمریکایی به نقل از یک افسر اطلاعاتی سابق ارتش اسرائیل نوشت، «اینکه می‌گویند حماس در حال فروپاشی است، درست نیست و هر روز با نبردهای سختی روبرو هستیم».
 
در پایان این اطلاعیه آمده است: «همبستگی انسانی جزوی از فرهنگ و اندیشه ریشه‌دار امارت شارجه است».
 
«جواهر القاسمی» همسر امیر شارجه نیز در ماه اکتیر به میزان ۳۰ میلیون درهم (معادل ۸.۲ میلیون دلار) برای مردم فلسطین به خصوص اهالی غزه تقدیم کرد و از شهروندان و نهادها و سازمان‌های اماراتی خواست تا در تأمین نیازهای ضروری مردم غزه سهیم شوند.
 
علاوه بر شارجه، امسال برخی خواننده‌ها و جمعیت‌ها در کشورهای عربی نیز اقدام به لغو برنامه‌های پایان سال میلادی کرده‌اند. در اردن اتحادیه هنرمندان اعلام کرد که جشن‌های سال نوی میلادی در شرایطی که مردم غزه زیر بمباران هستند، موضوعیت ندارد.
 
«محمد یوسف العبادی» رئیس اتحادیه هنرمندان اردنی نیز گفته است که امسال هیچ مجوزی برای برپایی کنسرت‌ها و جشن‌‌ها داده نخواهد شد.
 
برخی از کلیساهای عراق نیز از لغو جشن‌های پایان سال نوی میلادی خبر داده‌اند. «راغب علامه» خواننده لبنانی نیز گفته است که کنسرت‌های خود در کانادا را لغو و به زمان دیگری موکول می‌کند.
 

برنامه‌های «شیرین عبدالوهاب» خواننده معروف مصری در لبنان نیز لغو شده است. «محمد منیر» دیگر خواننده مصری نیز به همراه چند گروه دیگر گفته‌اند که به جای لغو کنسرت‌ها، تمامی عواید مالی آن را برای مردم غزه در نظر خواهند

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار