آداب و رسوم عجیب کریسمس در کشورهای مختلف
کد خبر: ۳۰۰۸۳۰
تاریخ انتشار: 2023 December 28    -    ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
در آلمان، کودکان کفش‌های خود را بیرون از در اتاق‌هایشان آویزان می‌کنند و روز بعد آن‌ها را پر حالیکه پر از هدایا و شیرینی شده برمی‌دارند. البته خریدن کفش نو هم از دیگر رسومات کریسمس در آلمان است...

آداب و رسوم عجیب کریسمس در کشورهای مختلف

آداب و رسوم عجیب کریسمس در کشورهای مختلفاختصاصی «تابناک با تو»؛ هر کشوری آداب و رسوم خاص خود را برای جشن گرفتن تعطیلات کریسمس دارد که برخی از آنها عجیب و غیر متعارفند. تعداد زیادی از کشورهای جهان در ٢٥ دسامبر هر سال تولد حضرت عیسی مسیح (ع) را جشن می‌گیرند و به یکدیگر هدیه می‌دهند. بابانویل شخصیت محوری جشن‌های کریسمس است. اما در این گزارش قصد داریم به عجیب‌ترین سنت‌های کریسمس بپردازیم. 

۱. پر کردن کفش بچه‌ها با کادو و هدیه در آلمان

در آلمان، کودکان کفش‌های خود را بیرون از در اتاق‌هایشان آویزان می‌کنند و روز بعد آن‌ها را در حالیکه پر از هدایا و شیرینی شده برمی‌دارند. البته خریدن کفش نو هم از دیگر رسومات کریسمس در آلمان است. 

آداب و رسوم عجیب کریسمس در کشورهای مختلف

 

۲. تار عنکبوت‌های مصنوعی برای تزیین خانه در اوکراین

در اوکراین، تزئینات تار عنکبوت مصنوعی یکی از ضروریات است که توسط مردم در جشن‌های کریسمس پذیرفته شده‌است. 

خاستگاه این سنت به داستان قدیمی زن فقیری برمی‌گردد که توانایی پرداخت هزینه تزئین درخت خود را نداشت و هنگامی که در صبح کریسمس از خواب بیدار شد، متوجه شد که عنکبوت‌ها خانه‌اش را با تارهای زیبایی پوشانده‌اند.

آداب و رسوم عجیب کریسمس در کشورهای مختلف

 

۳. گربه ترسناک در ایسلند

در ایسلند، افسانه‌ای ترسناک درباره گربه کریسمس وجود دارد که در برف سرگردان است و هر کسی را که لباس کافی برای مواجهه با هوای سخت زمستانی نداشته باشد، می‌خورد.

خانواده‌ها گرد هم می‌آیند تا از هم مواظبت کنند و مطمئن شوند که لباس کافی پوشیده‌اند و خطری از جانب گربه آنها را تهدید نمی‌کند.

آداب و رسوم عجیب کریسمس در کشورهای مختلف

 

۴. بزهای غول پیکر در سوئد

بنا به افسانه‌های سوئدی بابانوئل به جای سورتمه‌ برای تحویل هدایا، سوار بز کریسمس می‌شود، به همین خاطر ممکن است در روزهای کریسمس در سوئد بزهای غول‌پیکری را ببینید. 

برخی از ساکنان بز کریسمس را روحی نامرئی می‌دانند که درست قبل از کریسمس ظاهر می‌شود تا اطمینان حاصل کند که همه آماده‌سازی‌های جشن به درستی انجام می‌شود.

آداب و رسوم عجیب کریسمس در کشورهای مختلف

 

۵. جارو را پنهان کنید در نروژ 

در نروژ، ساکنان بر این باورند که شب کریسمس مصادف با ورود ارواح شیطانی و جادوگران به شهرها است، به همین دلیل آنان همه‌ی جاروهای خود را قبل از خواب در پنهان می‌کنند تا ارواح شرور سوار آنها نشوند. 

همچنین در جشن کریسمس در نروژ رقصیدن دور درخت کریسمس و خواندن آهنگ‌های کلاسیک قدیمی برای این مناسبت یک سنت موروثی است.

آداب و رسوم عجیب کریسمس در کشورهای مختلف

 

۶. رویارویی با شیاطین کریسمس در اتریش 

در اتریش، نظریه «ارواح شیطانی» به روشی متفاوت رواج دارد، زیرا مردم معتقدند که قدیس نیکلاس یک همتای شیطانی به نام کرامپوس دارد، که موجودی ترسناک و شیطانی است که برای مجازات پسران بد، قبل از کریسمس می‌آید. با این حساب، تعدادی از مردان لباس‌های شیطانی ترسناک می‌پوشند و در خیابان‌ها پرسه می‌زنند، زنجیر و سبدی حمل می‌کنند تا بچه‌های بد را ربوده و در فضای کارناوالی به جهنم ببرند.

آداب و رسوم عجیب کریسمس در کشورهای مختلف

 

۷. یک شب عاشقانه در ژاپن 

در ژاپن، شب کریسمس رمانتیک‌ترین شب سال است، بنابراین زوج‌ها شام را در رستوران‌ رزرو می‌کنند، فروشگاه‌ها هدایای رمانتیک کریسمس می‌فروشند، و خیابان‌ها با تزئیناتی برای مطابقت با این فضا تزئین می‌شوند.برخی به سراغ مرغ سوخاری می‌روند و کارگران رستوران لباس بابانوئل می‌پوشند.

آداب و رسوم عجیب کریسمس در کشورهای مختلف

 

۸. در ایتالیا عدس بخورید

در ایتالیا مردم به مناسبت کریسمس عدس می‌خوردند و معتقدند که عدس در سال جدید خوش‌شانسی می‌آورد، همچنین معتقدند پیرزنی به نام بلفانا به همه بچه‌ها سر می‌زند تا جوراب‌هایشان را پر از شیرینی کند. او از طریق دودکش‌ها وارد خانه می‌شود تا به بچه‌ها هدیه بدهد.

آداب و رسوم عجیب کریسمس در کشورهای مختلف

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار