پایان کار یک ماشین آمریکایی پرطرفدار
کد خبر: ۳۰۰۷۲۳
تاریخ انتشار: 2023 December 25    -    ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
با هجوم خودرو‌های برقی به بازار، عرصه بر خودرو‌های عضلانی همچون دوج چلنجر تنگ شده است.
همچنین این کارخانه به تولید دوج چارجر و کرایسلر ۳۰۰ نیز خاتمه خواهد داد تا دوران سه نمونه از شناخته‌شده‌ترین خودرو‌های دنیا به پایان برسد. چلنجر در طول این سال‌ها موفقیت زیادی کسب کرده و البته ریشه‌ای قدیمی نیز دارد. سومین نسل چلنجر که تا به امروز تولید می‌شد اولین بار به عنوان مدل سال ۲۰۰۸ معرفی شد.
 
پایان کار یک ماشین آمریکایی پرطرفدار
 
در بطن این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۱ لیتری همی با ۴۲۵ اسب بخار قدرت قرار داشت. هم‌اکنون و در سال ۲۰۲۳ شاهد تولید چلنجر SRT دیمن ۱۷۰ هستیم که به لطف استفاده از نیروگاه آهنین ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار به قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار می‌رسد.
 
اگرچه تولید چلنجر، چارجر و کرایسلر ۳۰۰ در کارخانه برامپتون استلانتیس در کانادا به پایان می‌رسد، اما نسل بعدی این خودرو‌های عضلانی در کارخانه ویندسور همین کشور تولید خواهند شد. این خودروساز فعلاً اشاره‌ای به جزئیات محصولات جدید خود نکرده، اما چارجر دیتونا SRT بانشی کانسپت که چندی پیش معرفی شد می‌تواند پیش‌نمایشی از یک محصول برقی و پرفورمنس باشد.
 
کارخانه برامپتون نیز تغییراتی در راستای تولید خودرو‌های بدون آلایندگی خواهد داشت و کراس اور درون‌سوز و برقی جیپ کامپس از سال ۲۰۲۵ در آن مونتاژ می‌شود. انتظار می‌رود بازه زمانی ۲ ساله برای نصب تجهیزات جدید در این کارخانه تأثیرات زیادی روی نیرو‌های کاری آن داشته باشد.
 

همان‌طور که قبلاً گزارش کرده‌ایم، ششمین نسل شورولت کامارو نیز به‌صورت رسمی راهی موزه شده و هفته قبل آخرین نمونه این خودرو در کارخانه گرند ریور جنرال موتورز در میشیگان تولید شده است. این مدل از نوع ZL۱ کوپه با رنگ سفید و گیربکس ۶ سرعته دستی و پکیج ۱ LE پرفورمنس پیست است.

پدال

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار