کریسمسی گرم و سوزان در ایسلند
کد خبر: ۳۰۰۵۳۹
تاریخ انتشار: 2023 December 24    -    ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
ایسلند، کشوری در شمال اقیانوس اطلس و در نزدیکی مدار قطبی، هوایی سرد و زمستانی دارد، اما حالا به‌خاطر فوران کوه آتشفشانی که در جنوب پایتختش اتفاق افتاده، آتشین و سوزان شده است. این کوه آتشفشان، حدود ۶ قرن است که خاموش بوده، اما از ۲ سال پیش، ۳ بار فوران کرده. آخرین بار آن به همین چند روز پیش بر می‌گردد.

کریسمسی گرم و سوزان در ایسلند(برترین ها)«تابناک با تو» - ایسلند، کشوری در شمال اقیانوس اطلس و در نزدیکی مدار قطبی، هوایی سرد و زمستانی دارد، اما حالا به‌خاطر فوران کوه آتشفشانی که در جنوب پایتختش اتفاق افتاده، آتشین و سوزان شده است.

این کوه آتشفشان، حدود ۶ قرن است که خاموش بوده، اما از ۲ سال پیش، ۳ بار فوران کرده. آخرین بار آن به همین چند روز پیش بر می‌گردد.

این حادثه پس از صد‌ها زمین‌لرزه متوالی رخ داده است و گدازه‌های آن با دمای حدود ۱۲۰۰درجه سانتی‌گراد، از شکافی در حدود ۴ کیلومتر فوران کرد.
اما نکته قابل توجه در این حادثه طبیعی، آن بود که دانشمندان، چند هفته قبل، وقوع این حادثه را خبر داده بودند؛ خبری که باعث شد ساکنان شهر زیبا و حدود ۳۴۰۰نفری «گرینداویک»، واقع در شبه‌جزیره «ریکیانس»، محل زندگی‌شان را ترک کنند و شب کریسمس امسال را در جایی غیراز خانه‌هایشان جشن بگیرند. ایسلند با ۳۲کانون آتشفشانی، یکی از فعال‌ترین مناطق آتشفشانی زمین است.

کریسمسی گرم و سوزان در ایسلند(برترین ها)

کریسمسی گرم و سوزان در ایسلند(برترین ها)

کریسمسی گرم و سوزان در ایسلند(برترین ها)

منبع: برترین‌ها

برچسب ها: کریسمس ، گرما ، سوزان ، ایسلند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار