۷ ترند طراحی داخلی که در سال ۲۰۲۴ باز می‌گردند
کد خبر: ۲۹۹۱۹۴
تاریخ انتشار: 2023 December 13    -    ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
در حالی که پوشش‌های دیواری پرآذین، کاغذ دیواری‌های پررنگ و تخته و چوب در سالیان گذشته رونق گرفته بودند بریس می‌گوید پایان رسیدن این ترند را در چشم انداز می‌بیند. با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳ میلادی زمان آن فرا رسیده تا به ترند‌های رو به رشد سال ۲۰۲۴ میلادی در عرصه طراحی داخلی نگاهی بیاندازیم.

۷ ترند طراحی داخلی که در سال ۲۰۲۴ باز می‌گردند (فرارو)

۷ ترند طراحی داخلی که در سال ۲۰۲۴ باز می‌گردند (فرارو)«تابناک با تو» - در حالی که پوشش‌های دیواری پرآذین، کاغذ دیواری‌های پررنگ و تخته و چوب در سالیان گذشته رونق گرفته بودند بریس می‌گوید پایان رسیدن این ترند را در چشم انداز می‌بیند.

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳ میلادی زمان آن فرا رسیده تا به ترند‌های رو به رشد سال ۲۰۲۴ میلادی در عرصه طراحی داخلی نگاهی بیاندازیم.

ما در این باره نظر چندین طراح داخلی حرفه‌ای را جویا شدیم تا ببینیم کدام ترند‌های طراحی سالیان گذشته قرار است در ماه‌های آینده بار دیگر بازگردند:

۷ ترند طراحی داخلی که در سال ۲۰۲۴ باز می‌گردند (فرارو)

۱-الگو‌های جسورانه و نوستالژیک

به گفته آرتم کروپووینسکی" بنیانگذار و طراح اصلی Arsight ما شاهد بازگشت ظریفی از الگو‌های جسورانه و هندسی دهه ۱۹۸۰ میلادی خواهیم بود. این مسئله مطمئنا قدری نوستالژی را وارد خانه‌های مان خواهد ساخت. او می‌گوید:"انتظار داشته باشید که این الگو‌ها نه تنها بر روی کاغذ دیواری‌ها بلکه به‌عنوان چیدمان‌های پیچیده کاشی، اثاثیه و حتی آثار هنری در خانه‌ها ادغام شوند".

۷ ترند طراحی داخلی که در سال ۲۰۲۴ باز می‌گردند (فرارو)

۲-مدرن اواسط قرن

ما قدری از دوران مدرن اواسط قرن گذشته فاصله گرفته این، اما کروپووینسکی می‌گوید معتقد است که عناصر آن دوره بار دیگر البته با نگاهی تازه‌تر باز می‌گردند. تمرکز جدیدی بر روی منحنی‌های ارگانیک و جذابیت کلاسیک وجود دارد و در سال ۲۰۲۴ بازخواهد گشت.

با این وجود، این موضوع در مورد اصول این دوره نیز صدق می‌کند که عملکرد و سادگی را شامل می‌شود. او می‌گوید: "پیش بینی می‌کنم که این طرح‌ها با متریال یا به شکلی نوآورانه تقویت شوند و یا با سبک‌های متضاد کنار یکدیگر قرار گیرند تا تغییری تازه داشته باشند".

۷ ترند طراحی داخلی که در سال ۲۰۲۴ باز می‌گردند (فرارو)

۳-پالت‌های رنگی غنی

کروپووینسکی می‌گوید همان طور که به سمت فضا‌های حداکثری‌تر حرکت می‌کنیم پالت‌های رنگی پررنگ‌تر و غنی‌تر را نیز خواهیم دید. کروپووینسکی می‌افزاید:"پالت‌های غنی‌تر نشان دهنده ولع برای تجمل، اما به شیوه‌ای مدرن هستند".

۷ ترند طراحی داخلی که در سال ۲۰۲۴ باز می‌گردند (فرارو)

۴-قطعات مبلمان سفارشی

کروپووینسکی پیش بینی می‌کند که گزینه‌های مبلمان سفارشی بیش تری وارد صحنه خواهند شد این تغییر موردی است که او احساس می‌کند نتیجه تغییر ارزش‌های اجتماعی نیز می‌باشد. او می‌گوید:"افراد در پس دارایی‌های خود به دنبال اصالت و داستان هستند. خانه‌ها در سال ۲۰۲۴ احتمالا این قطعات را نه تنها به خاطر مهارت‌ها بلکه برای روایت‌هایی که در فضا آورده اند ارزشمند قلمداد می‌کنند".

۷ ترند طراحی داخلی که در سال ۲۰۲۴ باز می‌گردند (فرارو)

۵-پارچه‌های بافت دار

کروپووینسکی پیش بینی می‌کند که ما به دور شدن از مینیمالیسم شدید سال‌های اخیر ادامه خواهیم داد و سال ۲۰۲۴ میلادی شاهد پارچه‌های بافت دار بیش تری از مخمل گرفته تا پارچه‌های ابریشمی تزئین شده خواهیم بود. کروپوویسنکی می‌گوید:"خانه‌ها دیگر صرفا به این معنا نیستند که بکر به نظر برسند بلکه احساس راحتی و قابل لمس بودن را به ما می‌دهند. فضا‌های سال ۲۰۲۴ ممکن است این پارچه‌ها را با سطوح صاف‌تر کنار هم قرار دهند و محیطی غنی از حس ایجاد کنند".

۷ ترند طراحی داخلی که در سال ۲۰۲۴ باز می‌گردند (فرارو)

"مونیکا بریس" موسس شرکت طراحی و صحنه پردازی خانه The Designed Domicilio می‌گوید طرح‌های مفهومی به طور رسمی تاریخ انقضای شان فرارسیده است. او می‌گوید:"من عاشق فضا‌های اختصاصی مجزا هستم. به هر اتاق یک هدف اختصاصی داده شود، سازماندهی بیش تری ایجاد می‌کند".

۷ ترند طراحی داخلی که در سال ۲۰۲۴ باز می‌گردند (فرارو)

۷-دیوار‌های ساده

در حالی که پوشش‌های دیواری پرآذین، کاغذ دیواری‌های پررنگ و تخته و چوب در سالیان گذشته رونق گرفته بودند بریس می‌گوید پایان رسیدن این ترند را در چشم انداز می‌بیند. او می‌گوید: "مردم متوجه می‌شوند که می‌خواهند دیوار را ساده نگه دارند، زیرا همراه نگهداشتن دیوار با سبک و استایل‌های در حال تغییر دشوار است. این یک راه سرگرم کننده برای به روز رسانی اتاق یا افزودن بافت یا عنصر جدید به طراحی است، اما راه‌های دیگری برای افزودن بافت بیش‌تر وجود دارد که دائمی نیستند".

برچسب ها: ترند ، 2024 ، خانه ، طراحی داخلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار