بهترین دستور طرز تهیه پاستا پنه آلفردو خوشمزه و مجلسی
کد خبر: ۲۹۸۶۹۴
تاریخ انتشار: 2023 December 05    -    ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
این مقاله به آشپزی پرداخته و به تحلیل دستور تهیه پاستا پنه آلفردو می‌پردازیم. این غذای ایتالیایی معتبر با ترکیبی از پاستا، پنه، و سس خوشمزه، تجربه‌یی متفاوت و عالی را برای علاقه‌مندان به آشپزی فراهم می‌کند. اگر به دنبال غذا‌های خاص و خوشمزه هستید، این مقاله را از دست ندهید.

بهترین دستور طرز تهیه پاستا پنه آلفردو خوشمزه و مجلسی

بهترین دستور طرز تهیه پاستا پنه آلفردو خوشمزه و مجلسی«تابناک با تو» - این مقاله به آشپزی پرداخته و به تحلیل دستور تهیه پاستا پنه آلفردو می‌پردازیم. این غذای ایتالیایی معتبر با ترکیبی از پاستا، پنه، و سس خوشمزه، تجربه‌یی متفاوت و عالی را برای علاقه‌مندان به آشپزی فراهم می‌کند. اگر به دنبال غذا‌های خاص و خوشمزه هستید، این مقاله را از دست ندهید.

پاستا پنه آلفردو

پنه آلفردو یک غذای راحتی کلاسیک است که به راحتی درست می‌شود و همیشه جمعیت را راضی می‌کند. فقط با چند ماده ساده درست می‌شود: پاستا پنه، کره، پنیر پارمزان و فلفل سیاه. سس خامه‌ای و غنی است و پاستا کاملاً آل دنته پخته شده است. این غذا مطمئناً به یک غذای مورد علاقه جدید خانواده تبدیل خواهد شد.

بهترین دستور طرز تهیه پاستا پنه آلفردو خوشمزه و مجلسی

مواد مغذی پاستا پنه آلفردو

یک وعده پاستا پنه آلفردو (۱/۲ فنجان) تقریباً حاوی:

- کالری: ۳۳۰

- چربی: ۱۶ گرم

- چربی اشباع شده: ۱۰ گرم

- کلسترول: ۵۰ میلی گرم

- سدیم: ۵۰۰ میلی گرم

- کربوهیدرات: ۳۵ گرم

- فیبر: ۲ گرم

- پروتئین: ۱۵ گرم

مواد مورد نیاز

پاستا پنه ۲۲۵ گرم
کره ۲ قاشق غذاخوری
خامه غلیظ ۱ فنجان یا ۲۴۰ میلی لیتر
حبه سیر خرد شده ۲ عدد
حبه بزرگ ۳ عدد
پنیر پارمزان رنده شده ۱۰۰ گرم
ادویه‌های طعم دهنده مانند نمک و فلفل به میزان دلخواه
روغن یک قاشق
سینه مرغ ۱ عدد
قارچ ۸ عدد
جعفری تازه خرد شده به میزان دلخواه

بهترین دستور طرز تهیه پاستا پنه آلفردو خوشمزه و مجلسی

دستور پخت پاستا پنه آلفردو

پاستا پنه را بپزید:

یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. مقداری روغن و نمک به آب در حال جوش اضافه کنید. پاستا پنه را به آب در حال جوش اضافه کنید و طبق دستورالعمل بسته بپزید تا همه آن پخته شده، اما همچنان در حد لقمه سفت باشد. پس از پخته شدن پاستا را آبکش کنید و کنار بگذارید.

سینه‌های مرغ را با اندازه مناسب خرد کرده و در تابه با مقداری روغن تفت دهید تا مغز پخت شوند. سپس با استفاده از ادویه‌های مدنظرتان آن را طعم دار کنید.

در مرحله بعدی باید قارچ‌هایی که از قبل خرد شده اند را داخل تابه ریخته و اجازه دهید تا با روغن به خوبی سرخ شوند سپس آن‌ها را به مرغ‌های پخته شده اضافه کنید.

سس آلفردو را آماده کنید:

در یک تابه یا قابلمه بزرگ، کره را روی حرارت متوسط آب کنید. سیر خرد شده را به کره آب شده اضافه کنید و حدود ۱ دقیقه تفت دهید تا معطر شود. مراقب باشید سیر نسوزد. سپس قارچ و سینه مرغ خرد شده را مقداری با سیر تفت دهید، درنهایت نیز خامه غلیظ را در آن بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید ۲-۳ دقیقه بپزد و هر از گاهی هم بزنید.

پنیر را اضافه کنید:

پنیر پارمزان رنده شده را کم کم به سس خامه‌ای در حال جوش اضافه کنید و مدام هم بزنید تا پنیر آب شود و سس یکدست و خامه‌ای شود. سس را با توجه به سلیقه خود با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید. به یاد داشته باشید، پنیر پارمزان می‌تواند شور باشد، بنابراین هنگام افزودن نمک اضافی احتیاط کنید.

پاستا و سس را با هم ترکیب کنید:

پاستا پنه پخته و آبکش شده را با سس آلفردو به ماهیتابه اضافه کنید. پاستا را به آرامی در سس بریزید تا به طور یکنواخت پوشش داده شود. اگر سس خیلی غلیظ به نظر می‌رسد، می‌توانید مقدار کمی آب پخت ماکارونی به آن اضافه کنید تا رقیق شود. پاستا و سس را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر با هم بپزید و اجازه دهید طعم‌ها با هم مخلوط شوند.

پاستا را سرو و تزئین کنید:

پاستا پنه آلفردو را به بشقاب‌ها یا کاسه‌های سرو منتقل کنید. با جعفری تازه خرد شده تزیین کنید که رنگ و طراوت به ظرف می‌بخشد. در صورت تمایل، می‌توانید مقداری پنیر پارمزان رنده شده اضافی برای طعم بیشتر روی آن بپاشید.

- پاستا پنه آلفردو را بلافاصله در حالی که هنوز گرم و خامه‌ای است سرو کنید.

- برای یک وعده غذایی کامل و رضایت بخش، آن را با سالاد یا نان سیر همراه کنید.

- بنشینید، استراحت کنید و از هر لقمه خوشمزه این غذای خانگی ایتالیایی لذت ببرید.

بهترین دستور طرز تهیه پاستا پنه آلفردو خوشمزه و مجلسی

نکات پخت پاستا پنه آلفردو

- برای داشتن سس پاستا، ۱/۲ فنجان خامه غلیظ را به همراه کره و پنیر پارمزان به قابلمه اضافه کنید.

- اگر پنیر پارمزان ندارید، می‌توانید پنیر رومانو را جایگزین کنید.

- می‌توانید مواد دیگری مانند مرغ پخته یا کلم بروکلی را نیز به این غذا اضافه کنید.

- اگر می‌خواهید پن آلفردوی خود را حتی خامه‌تر کنید، می‌توانید قبل از سرو، مقداری آب پاستا به سس اضافه کنید.

- همچنین می‌توانید پن آلفردو خود را با جعفری تازه یا پنیر پارمزان رنده شده تزئین کنید.

- اگر باقیمانده‌ای از غذا مانده است، می‌توانید آن‌ها را تا ۳ روز در یخچال نگهداری کنید. قبل از سرو آن‌ها را در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم کنید.

- مهم‌ترین دلیلی که سبب می‌شود سس ما به خوبی به خورد پاستا نرود؛ جوشاندن بیش از حد پاستا با استفاده از روغن زیاد است. اگر مقدار روغن موجود در آب جوش زیاد باشد، باعث می‌شود که پاستا‌ها با یک لایه نازک روغن کاور شوند و سس را جذب نکنند.

- یکی دیگر از نکاتی که باید به آن دقت داشته باشید؛ استفاده از تابه یا قابلمه با اندازه مناسب است. حتی اگر قصد دارید مقدار کمی پاستا بپزید بهتر است قابلمه بزرگی را انتخاب کنید.

بهترین دستور طرز تهیه پاستا پنه آلفردو خوشمزه و مجلسی

سخن نهایی درباره پاستا پنه آلفردو

پاستا پنه آلفردو یک غذای خوشمزه و آسان است که برای یک وعده غذایی در شب مناسب است. همچنین یک غذای عالی برای تحت تاثیر قرار دادن مهمانان شماست. فقط با چند ماده ساده می‌توانید غذایی درست کنید که همه دوستش داشته باشند.

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار