جشنواره فیلم عربستان با ویل اسمیت و جانی دپ آغاز شد
کد خبر: ۲۹۸۶۷۱
تاریخ انتشار: 2023 December 03    -    ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان با حضور ویل اسمیت، جانی دپ، شارون استون، رانویر سینگ و بازیگران عرب کارش را شروع کرد.
جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان با حضور ویل اسمیت، جانی دپ، شارون استون، رانویر سینگ و بازیگران عرب کارش را شروع کرد.
 
جشنواره فیلم عربستان با ویل اسمیت و جانی دپ آغاز شد
 
جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی سومین دوره خود را روز پنجشنبه با نمایش جهانی فیلم فانتزی«HWJN» ساخته یاسر الیاسیری کارگردان عراقی مقیم دبی و با پهن کردن فرش قرمز زیر پای ویل اسمیت، شارون استون، باز لورمن، رانویر سینگ و بازیگران عربی شروع کرد. جانی دپ نیز روی فرش قرمز ژست گرفت و در مراسم افتتاحیه شرکت کرد.
 
دپ با فیلم «ژان دوباری» که فیلم افتتاحیه کن بود و به کارگردانی میوین ساخته شده و بنیاد فیلم دریای سرخ حامی مالی آن بود، در این جشنواره حضور دارد. رابطه دپ با این بنیاد با کارگردانی فیلم بعدی او «مودی» ادامه می‌یابد که یک فیلم زندگی‌نامه‌ای درباره نقاش و مجسمه ساز ایتالیایی، آمدئو مودیلیانی است و بنیاد فیلم دریای سرخ حامی مالی آن هم است. جانی دپ قرار است در روزهای آینده با یک برنامه گفت‌وگو محور روی صحنه جشنواره حضور یابد.
 
جنگ اسراییل و حماس که باعث لغو چندین جشنواره و برنامه سینمایی و موسیقی در سراسر جهان عرب شد، مانع از برگزاری سومین دوره این جشنواره که از ۳۰ نوامبر شروع شده و تا ۹ دسامبر در جده، در ساحل شرقی دریای سرخ، شکل می‌گیرد نشده است.
 
موضوع جشنواره امسال «داستان شما، جشنواره شما» است و ۸ فیلم از عربستان در بخش رسمی جشنواره وجود دارد که دو تای آنها در رقابت ۱۷ عنوانی حضور دارند.
 
جومانا الرشید، رییس بنیاد جشنواره فیلم دریای سرخ، در مراسم افتتاحیه گفت: امشب ما مفتخریم که در حضور استعدادهای برجسته نه تنها از عربستان سعودی، بلکه از آفریقا، آسیا و سراسر جهان باشیم. او تاکید کرد که از زمان راه‌اندازی این جشنواره در سال ۲۰۲۱، این صندوق از بیش از ۲۵۰ فیلم حمایت کرده که ۸ فیلم حاضر در جشنواره کن امسال از جمله آنها بوده‌اند.
 
الرشید درباره گیشه سینماهای عربستان سعودی هم صحبت کرد و گفت که در مسیر رسیدن به مرز میلیارد دلاری تا سال ۲۰۳۰ است.
 
محمد الترکی مدیر عامل شرکت دریای سرخ هم صنعت فیلم عربستان را در حال تبدیل شدن به نیرویی که بزرگترین گیشه خاورمیانه را در دست دارد خواند و افزود: ما در مرکز یک جنبش فرهنگی قرار داریم.
 
در شب افتتاحیه جشنواره از عبدالله السعدان، نویسنده و بازیگر کهنه کار سعودی، دایان کروگر، که جایزه یک عمر دستاورد را از فاتح آکین کارگردان «در محو شدن» دریافت کرد و رانویر سینگ که جایزه خود را از دست شارون استون گرفت، تجلیل شد.
 
سوفیا ورگارا، آمینه خلیل، فریدا پینتو، پاز وگا، اد وست ویک، امی جکسون، بازیگر لبنانی نادین نصیب نجیم، از دیگر حاضران در این مراسم بودند.
 

باز لورمان ریاست هیات داوران دریای سرخ امسال را برعهده دارد که در سخنانی از رشد سینمای عربستان در ۵ سالی که از فعالیت آن می‌گذرد یاد کرد و آن را ستود.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار