هشدار پزشکی قانونی درخصوص افزایش این نوع مرگ‌ومیر
کد خبر: ۲۹۸۶۴۷
تاریخ انتشار: 2023 December 03    -    ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران همزمان با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز، نسبت به افزایش مرگ ناشی از گاز گرفتگی با گاز CO هشدار داد.
مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل، اداره‌ها و اماکن تجاری، نسبت به افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی با گاز CO هشدار داد.
 
هشدار پزشکی قانونی درخصوص افزایش این نوع مرگ‌ومیر
 
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است.
 
وی بیان داشت: برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله‌ای متوسل نشوید و شهروندان باید در خصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند. همچنین در صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش‌دار، دودکش‌ها حتماً بررسی شوند.
 
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: مسدود بودن دودکش‌های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می‌شود. با توجه به این‌که گاز co بدون بو و طعم است فرد متوجه گاز مونوکسید کربن نمی‌شود و از طرفی این امر باعث سر درد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی و در مجموع علائم سرماخوردگی در فرد می‌شود. این علائم در کودکان شامل تهوع، استفراغ، حالت گیجی و خواب آلودگی و در برخی موارد با افت سطح هوشیاری و تشنج همراه است.
خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار