با این رنگ‌های تیره، اتاق‌ها بزرگتر و سقف‌ها بلندتر به نظر می‌آیند
کد خبر: ۲۹۸۲۵۳
تاریخ انتشار: 2023 November 29    -    ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
"هلن شاو" کارشناس رنگ از "بنجامین مور" از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده رنگ در جهان می‌گوید:"رنگ‌های تیره می‌توانند به ایجاد توهم بصری بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاق کمک کنند. هم چنین، کاربرد رنگ‌های تیره باعث می‌شود سقف اتاق نیز بلندتر به نظر برسد. ممکن است رنگ آمیزی یک اتاق کوچک به رنگ تیره غیرمعمول به نظر برسد...

با این ۵ رنگ تیره اتاق‌های کوچک بزرگتر و با سقف‌های بلندتر به نظر خواهند رسید (فرارو)

با این ۵ رنگ تیره اتاق‌های کوچک بزرگتر و با سقف‌های بلندتر به نظر خواهند رسید (فرارو)«تابناک با تو» - "هلن شاو" کارشناس رنگ از "بنجامین مور" از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده رنگ در جهان می‌گوید:"رنگ‌های تیره می‌توانند به ایجاد توهم بصری بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاق کمک کنند. هم چنین، کاربرد رنگ‌های تیره باعث می‌شود سقف اتاق نیز بلندتر به نظر برسد.

ممکن است رنگ آمیزی یک اتاق کوچک به رنگ تیره غیرمعمول به نظر برسد، اما رنگ‌های عمیق می‌توانند عمق، حس لوکس و دنج بودن را به فضای بیافزایند. علاوه بر آن، رنگ‌های تیره می‌توانند اتاق‌های کوچک را بزرگ‌تر نشان دهند.

"هلن شاو" کارشناس رنگ از "بنجامین مور" از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده رنگ در جهان می‌گوید:"رنگ‌های تیره می‌توانند به ایجاد توهم بصری "بزرگ‌تر به نظر رسیدن" اتاق کمک کنند. هم چنین، کاربرد رنگ‌های تیره باعث می‌شود سقف اتاق نیز بلندتر به نظر برسد. بنابراین، هنگام نقاشی اتاق‌های کوچک‌تر رنگ‌های کمرنگ را کنار بگذارید و از طرح رنگ تیره استفاده کنید، زیرا این کار هوشمندانه نور یک فضا را جذب می‌کند و باعث می‌شود تقسیم بین دیوار‌ها تار به نظر برسد. این افکت لبه‌های تار به اتاق عمق و بعد می‌افزاید و فضا را بزرگتر نشان داده و هم چنین گرما و آرامش اتاق‌های کوچک‌تر و بسته‌تر را به حداکثر می‌رساند".

در ادامه به ۵ رنگی اشاره خواهیم کرد که طراحان داخلی برای فضا‌های دلپذیر و دنج به آن علاقه دارند:

۱-مشکی تولید شرکت آلمانی بِهر (Behr)

کاربرد مشکی ساخت آن شرکت رنگ سازی معروف آلمانی نشان می‌دهد که مشکی به عنوان یک رنگ خنثی جدید در طراحی داخلی مدرن جا افتاد این در خالیست که پیش‌تر مشکی رنگی بود که بسیاری برای رنگ آمیزی خانه خود در نظر نمی‌گرفتند. این رنگ مشکی ملایم برای اتاق‌های کوچک ایده آل است، زیرا روشن‌تر از مشکی خالص است و گرما را به فضا می‌افزاید و فضایی دلپذیر و دنج را برای یک اتاق نشیمن کوچک یا اتاق خواب کوچک ایجاد می‌کند.

با این ۵ رنگ تیره اتاق‌های کوچک بزرگتر و با سقف‌های بلندتر به نظر خواهند رسید (فرارو)

۲-رنگ جنگل سبز سیاه ساخته شده توسط بنجامین مور

بلک فارست گرین یا رنگ جنگل سبز سیاه به عنوان یک سایه سبز سیاه شده که در هر فضایی با حس اطمینان نفوذ می‌کند توصیف می‌شود برای حرفه ای‌ها پیشنهادی است تا فضایی طراحی محور ایجاد کنند که در عین حال محصور و راحت باشد. این رنگ برای ایجاد یک اتاق نشیمن زیبا و سبز برای ایجاد فضایی جذاب به منظور استراحت در تضاد با فضای ناهارخوری توصیه می‌شود. رنگ سیاه غنی وقتی با ته رنگ‌های عمیق سبز ترکیب می‌شود باعث خواهد زمانی که وارد اتاق می‌شوید احساس دراماتیکی داشته باشید.

۳-رنگ بلو نوُا (آبی) ساخته بنجامین مور

رنگ سال ۲۰۲۴ بنجامین مور بلو نُوا است که رنگی غنی با ترکیب لوکس آبی و بنفش جذابیت و گرما را به هر اتاق کوچکی می‌افزاید. این رنگ به تیرگی رنگ‌های دیگر ذکر شده در این فهرست نیست در نتیجه، گزینه عالی‌ای برای افرادی خواهد بود که پیش‌تر از رنگ عمیق‌تر استفاده نکرده اند و اصطلاحا می‌خواهند انگشت پای خود را در آب فرو ببرند. این رنگ آبی درخشندگی و تمایز خاصی را ایجاد می‌کند.

با این ۵ رنگ تیره اتاق‌های کوچک بزرگتر و با سقف‌های بلندتر به نظر خواهند رسید (فرارو)

۴-رنگ شکلاتی

قهوه ای‌های اشباع شده و خاکی در صدر رنگ‌های فهرست ۲۰۲۴ هستند و رنگ شکلاتی زیبا اتاق کوچکی جذاب را ایجاد می‌کند. رنگ‌های قهوه‌ای شکلاتی غنی برای ایجاد فضا‌های آرامی که آرامش را به خانه می‌آورند و فضا را در بر می‌گیرند عالی هستند. آن رنگ‌ها به طرز شگفت انگیزی به عنوان جایگزینی عمل می‌کنند که ممکن است پیش‌تر مشکی، ذغالی یا آبی تیره را در نظر گرفته باشید و فضایی آرام و گرم را به یک فضای داخلی می‌بخشد. قهوه‌ای تیره با متریال‌های طبیعی نیز به خوبی کار می‌کند و ظاهری لوکس و ارگانیک ایجاد می‌کند که هرگز قدیمی نمی‌شود. رنگ شکلاتی که به زیبایی با عناصر بافتی مانند پوشش‌های چوبی و سفالی تکمیل شده فضایی صمیمی و دلپذیر را ایجاد می‌کند که در آن می‌توانید آرامش و استراحت کنید.

۵-آبی – خاکستری اشباع شده

این خاکستری آبی اشباع شده با آینه‌ای از طبیعت ارگانیک تخته سنگ سایه‌ای غنی و عمیق است که آرام و در عین حال تاثیرگذار می‌باشد. این رنگ خاکستری ملایم، متوسط با ته رنگ آبی است. رنگ‌های سردتر رنگ‌های گرم و خاکی را تحسین می‌کنند و فضا را به خوبی متعادل می‌کنند که هنگام تاریک شدن اتاق خود را نشان می‌دهد.

آیا رنگ مشکی برای یک اتاق کوچک خوب است؟

جواب کوتاه؟ بله، مشکی رنگ خوبی برای یک اتاق کوچک است. رنگ مشکی که زمانی برای بسیاری از افراد به شدت طاقت فرسا به نظر می‌رسید در سالیان اخیر فضای پنهان خاصی را در طراحی داخلی مدرن به خود اختصاص داده است. یک رنگ مشکی غنی و واقعی است که گرم یا سرد نمی‌شود و پس‌زمینه‌ای واقعا دراماتیک برای هر رنگ یا پوششی با آن ایجاد می‌کند.

منبع: فرارو

برچسب ها: رنگ ، تیره ، چیدمان ، بزرگتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار