برخورد پراید با گراز در ملایر یک کشته و ۲ مصدوم داشت!
کد خبر: ۲۹۷۹۹۰
تاریخ انتشار: 2023 November 26    -    ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
 جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با گونه گراز در ملایر یک کودک پنج ساله فوت و ۲ نفر مجروح و مصدوم شدند.
 جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پراید با گونه گراز در ملایر یک کودک پنج ساله فوت و ۲ نفر مجروح و مصدوم شدند.
 
سرهنگ ارسلان سرمدی روز یکشنبه اظهار کرد: این سانحه جاده ای در پیچ الفاوت ملایر و بر اثر بی توجهی راننده به مسیر پیش رو رخ داد.
 
وی اضافه کرد: سواری پراید پس از برخورد با گراز، واژگون شد و در این سانحه ۲ سرنشین این خودرو مجروح و کودک پنج ساله جان خود را از دست داد.
 
جانشین رییس پلیس راه استان همدان یادآوری کرد: یکسال گذشته تاکنون این نخستین سانحه برخورد خودرو با گونه های حیات وحش است با این وجود رانندگان حین عبور از مسیرهایی که در نزدیکی مناطق حفاظت شده است باید بیشتر دقت کنند.
 
سرهنگ سرمدی ادامه داد: تصادف با گونه های حیات وحش بسیار خطر آفرین است و در بیشتر مواقع موجب بروز خسارت مالی شدید و مرگ سرنشینان خودرو می شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: نصب تابلو هشداری در میسرهای گذر حیات وحش به خصوص حاشیه مناطق حفاظت شده استان با هدف جلوگیری از بروز تصادفات و صدمات مالی و جانی شهروندان و همچنین حفاظت از تنوع زیستی ضروری است.
 
سیده مریم محمدی افزود: این موضوع در نشست راهبری ترافیک و کاهش تصادف مطرح و با موافقت استاندار همدان همراه شد و علیرضا قاسمی فرزاد از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خواست تدابیر لازم برای نصب تابلو اتخاذ شود.
 
گراز یا همان خوک وحشی‌ دارای جثه بزرگ و گردنی کوتاه است، پوزه دراز و استوانه‌ای شکل، دندان‌های نیش بلند، بدنی پوشیده از موهای زبر و چشم‌های ریز از مشخصه‌های بارز این پستاندار است و این گونه جانوری حدود ۲۰ سال عمر می کند.
 

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده به وسعت ۶۲ هزار هکتار و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است که تاکنون ۳۰۷ گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار