فروشنده مواد مخدر، مرد نگهبان را با خودرو زیر گرفت
کد خبر: ۲۹۷۸۸۹
تاریخ انتشار: 2023 November 25    -    ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
فروشنده مواد مخدر در دادگاه گفت از فردی طلب داشت و می‌خواست سراغ او برود که ناخواسته با نگهبان ساختمان محل سکونت فرد بدهکار تصادف کرد.​
 فروشنده مواد مخدر در دادگاه گفت از فردی طلب داشت و می‌خواست سراغ او برود که ناخواسته با نگهبان ساختمان محل سکونت فرد بدهکار تصادف کرد.
 
فروشنده مواد مخدر که با زیر گرفتن نگهبانی، او را به قتل رسانده است در دادگاه پای میز محاکمه ایستاد و مدعی شد برای گرفتن پول مواد به ساختمان محل قتل یورش برده بود.
 
متهم که با پراید وارد ساختمانی شده و نگهبان را زیر گرفته است، گفت قصد قتل نداشت.
 
یک سال قبل جسم نیمه‌جان مردی را که در برخورد با خودرو زخمی ‌شده بود، به بیمارستان منتقل کردند. ساعاتی بعد این مرد ۴۵ساله به نام عظیم جانش را از دست داد. زمانی که پلیس تحقیقات را آغاز کرد، متوجه شد عظیم نگهبان یک مجتمع مسکونی بود که از سوی راننده یک کامیون مورد هجوم قرار گرفت.
 
بررسی فیلم‌ دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد عظیم مقابل در اتاقک نگهبانی نشسته بود و یک پراید قصد داشت وارد مجتمع مسکونی شود که او به راننده ایست داد؛ ولی چون راننده توجهی نکرد عظیم یک آجر را به سمت پراید او نشانه رفت. در ادامه راننده پراید به چپ منحرف شد و عظیم را با خودرو زیر گرفت و فرار کرد.
 
راننده پراید شناسایی و بازداشت شد. او گفت: من شناختی از عظیم نداشتم و با او دشمنی هم نداشتم. قصدم این بود سراغ فرد دیگری در ساختمان بروم که عظیم سعی کرد جلویم را بگیرد و من هم او را زیر گرفتم.
 
با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند.
 
سپس وکیل اولیای دم در جایگاه حاضر و خواستار صدور حکم قصاص شد. او گفت: اولیای دم هفت نفر هستند و حاضر به گذشت نبودند.
 
به این ترتیب نوبت به عظیم رسید. او اتهام قتل را رد کرد و گفت: من ساقی مواد مخدر هستم. به یک نفر در آن ساختمان جنس داده بودم و پولم را نداده بود.
 
متهم ادامه داد: به او گفتم پول را بدهد اما پرداخت نکرد و دیگر تلفن مرا هم جواب نمی‌داد. من هم برای اینکه بتوانم پول را بگیرم با ماشینم به ساختمان حمله کردم. عظیم دنبالم دوید و با داد و فریاد سعی کرد مرا متوقف کند. من قصد زدن او را نداشتم. اصلاً دشمنی هم با او نداشتم، عظیم یک‌دفعه آجری به سمتم پرت کرد و من دستپاچه شدم و ماشین را روی او گرفتم.
 
متهم گفت: مرگ عظیم عمدی نبود. من به‌عمد او را نزدم و از دادگاه و اولیای دم هم عذرخواهی می‌کنم.
 
متهم در توضیح علت فرارش گفت: من ساقی مواد بودم و چند سابقه داشتم به همین دلیل ترسیدم اگر بازداشت شوم همه چیز را گردن من بیندازند.
 
در ادامه وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت. او گفت: متهم به مواد مخدر اعتیاد دارد و بررسی فیلم دوربین مداربسته نشان می‌دهد او هنگام ورود به مجتمع مسکونی حال طبیعی نداشته است. به نظر می‌رسد تحت تاثیر مصرف مواد هوشیار نبوده و ناخواسته نگهبان را زیر گرفته است.
 
با پایان جلسه دادگاه، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.
اعتمادآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار