هوای تهران دوباره آلوده می‌شود
کد خبر: ۲۹۷۷۰۸
تاریخ انتشار: 2023 November 22    -    ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با صدور هشدار زرد پایداری جو از بازگشت آلودگی هوا به پایتخت خبر داد و گفت: افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی از سوم تا پنجم آذرماه از حضور در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با صدور هشدار زرد پایداری جو از بازگشت آلودگی هوا به پایتخت خبر داد و گفت: افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی از سوم تا پنجم آذرماه از حضور در فضای باز خودداری کنند.

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

حامد یزدی مهر عصر چهارشنبه با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از جمعه سوم تا یکشنبه پنجم آذر در بعضی ساعات عصر و شب و اوایل روز شاهد سکون نسبی و پایداری جو خواهیم بود، افزود: در این شرایط انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته توصیه اکید مدیریت بحران به شهروندان، بخصوص ساکنین نیمه جنوبی و نواحی مرکزی تهران بویژه اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، تهرانسر، قدس، ری، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد، ورامین و جنوب پردیس این است که در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای از حضور در فضای باز خودداری کنند.

یزدی مهر با اشاره به اینکه کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم سبب افزایش بیماری‌های قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت می‌شود، گفت: بر این اساس توصیه می‌کنیم افراد مبتلا به مشکلات ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و در صورت تردد از ماسک مناسب استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه مردم می‌توانند با استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از خودروهای شخصی بخصوص به صورت تک سرنشین در مدیریت وضعیت هوا مشارکت داشته باشند، ادامه داد: رعایت استانداردهای ملی خودرو و سوخت، نظارت دقیق بر دارا بودن معاینه فنی خودروها، استفاده از سوخت گاز به جای سوخت‌های فسیلی، گازوییل و مازوت در صنایع، بهینه سازی تکنولوژی صنعت و استفاده از سیستم‌های پالاینده در دودکش‌های خروجی کارخانه‌ ها و واحد های صنعتی همگی از عوامل مهم در کاهش درصد آلایندگی هوا به شمار می‌روند که می‌توان با بهره مندی از این موارد این مخاطره را کاهش داد.

یزدی مهر با اشاره به اینکه گفته می‌شود موتورسیکلت‌ها نقش به سزایی در آلودگی هوا دارند، اضافه کرد: استفاده از موتورسیکلت‌ها نیاز مردم است و ما نمی‌توانیم این نیاز را حذف کنیم لذا ضروری است که به اصلاح الگوی مصرف سوخت بپردازیم که استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در دستور کار دولت قرار گرفته تا فاز به فاز این وسایل نقلیه جایگزین شوند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار