آشنایی با بهترین رنگ از نظر روانشناسی برای آشپزخانه
کد خبر: ۲۹۷۴۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 November 23    -    ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
آشپزخانه شما چه داستان‌هایی برای دیگران دارد؟ آیا مکانی است که به‌طورمنظم از خانواده و دوستان خود میزبانی می‌کنید یا فقط مکانی آرام و دنج برای پختن یک غذای خوب است؟ با شناخت روانشناسی رنگ‌ها می‌توانید بهترین رنگ را برای آشپزخانه انتخاب کنید. همراه ما باشید تا شما را با بهترین رنگ‌ها برای آشپزخانه آشنا کنیم.

آشنایی با بهترین رنگ از نظر روانشناسی برای آشپزخانه (صبح من)

آشنایی با بهترین رنگ از نظر روانشناسی برای آشپزخانه (صبح من)«تابناک با تو» - آشپزخانه شما چه داستان‌هایی برای دیگران دارد؟ آیا مکانی است که به‌طورمنظم از خانواده و دوستان خود میزبانی می‌کنید یا فقط مکانی آرام و دنج برای پختن یک غذای خوب است؟ با شناخت روانشناسی رنگ‌ها می‌توانید بهترین رنگ را برای آشپزخانه انتخاب کنید. همراه ما باشید تا شما را با بهترین رنگ‌ها برای آشپزخانه آشنا کنیم.

طراحی یک خانه، منعکس‌کننده سلیقه مالک آن است و رنگ‌آمیزی آشپزخانه، شخصیت متمایز شما را نشان می‌دهد. هر رنگ آشپزخانه از نظر روانشناسی واکنش درونی متفاوتی در ما ایجاد می‌کند. با شناخت روانشناسی رنگ‌ها می‌توانید بهترین رنگ را برای آشپزخانه انتخاب کنید.

آشپزخانه شما چه داستان‌هایی برای دیگران دارد؟ آیا مکانی است که به‌طورمنظم از خانواده و دوستان خود میزبانی می‌کنید یا فقط مکانی آرام و دنج برای پختن یک غذای خوب است؟ همراه ما باشید تا شما را با بهترین رنگ‌ها برای آشپزخانه آشنا کنیم.

۱. رنگ‌های گرم؛ بهترین رنگ برای یک آشپزخانه خانوادگی

آشنایی با بهترین رنگ از نظر روانشناسی برای آشپزخانه (صبح من)

رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد بهترین رنگ آشپزخانه از نظر روانشناسی هستند؛ چراکه این رنگ‌ها، احساسات قوی را در ما برمی‌انگیزند. احساساتی مانند اشتیاق، عشق، هیجان و میل به غذا خوردن با رنگ‌های قرمز و نارنجی بیشتر می‌شود. گرمای این رنگ‌ها، فضایی دلنشین در آشپزخانه به‌وجود می ‌آورد تا همه اعضای خانواده گرد هم آیند.

سه رنگ قرمز، نارنجی و زرد، نماد زندگی،‌ انرژی فراوان و آفتاب هستند و باعث افزایش انرژی و شادابی می‌شوند. اگر می‌خواهید مهمانتان به محض نشستن پشت میز، شروع به غذاخوردن کند، اطراف او را پر از رنگ‌هایی با تنالیته گرم کنید. یک کاغذ دیواری ساده به رنگ نارنجی یا زرد، باعث افزایش اشتها می‌شود. به‌همین‌خاطر از این رنگ‌ها در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های بزرگ استفاده می‌کنند.

۲. رنگ‌های سرد؛ بهترین رنگ برای ایجاد احساس آرامش در آشپزخانه

آشنایی با بهترین رنگ از نظر روانشناسی برای آشپزخانه (صبح من)

رنگ‌هایی مانند آبی، سبز و بنفش جزء رنگ‌های سرد محسوب می‌شوند. آبی، رنگی آرامش‌بخش و همراه با حس خنکی بوده و مناسب آشپزخانه‌ای به شکل L یا جزیره‌ای است. رنگ‌های سرد برای کابینت‌های آشپزخانه به همراه رنگ سفید بسیار جذاب می‌شوند و حس تعادل و رفاه را در افراد ایجاد می‌کنند.

سبز فیروزه‌ای، رنگی همه‌پسند و مناسب برای همه‌جا است که ویژگی‌های رنگ سبز و آبی را با هم دارد. رنگ فیروزه‌ای، به‌خصوص به خاطر ایرانی‌بودنش، برای طراحی آشپزخانه، انتخابی خاص و جسورانه خواهد بود. خواص آرام‌بخش و تسکین‌دهنده این رنگ، آشپزخانه را به مرکز پذیرایی برای خانواده و مهمانان تبدیل می‌کند.

۳. رنگ‌های خنثی؛ بهترین رنگ آشپزخانه از نظر روانشناسی

آشنایی با بهترین رنگ از نظر روانشناسی برای آشپزخانه (صبح من)

سفید، خاکستری و بژ، مثال‌هایی از رنگ‌های خنثی هستند. رنگ سفید، بهترین رنگ آشپزخانه از نظر روانشناسی برای فضاهای کوچک محسوب می‌شود؛ زیرا حس خلوص، تمیزی و سادگی را ایجاد می‌کند. خاکستری، رنگی خنثی است که پیچیدگی و حس تعادل در فضا را به‌وجود می‌آورد. رنگ بژ، گرم و خنثی است و حسی بی‌انتها به همراه آرامش را القا می‌کند. رنگ‌های نود و خنثی (مانند سفید یخی، عاجی، نود و یا طوسی) رنگ‌های فوق‌العاده‌ای برای ایجاد یک طرح اولیه در آشپزخانه هستند. به‌همین‌خاطر بیشتر طراحان داخلی، هنگام طراحی فضای آشپزخانه به سراغ این رنگ‌های ساده و درعین‌حال پیچیده می‌روند.

برای اینکه فضای آشپزخانه‌هایی با رنگ خنثی را از یکنواختی و کسالت بیرون بیاورید، به سراغ رنگ‌های تیره یا نقاط تیره در طراحی بروید. ترکیب رنگ‌های خنثی با رنگ‌های تیره، شجاعت شما را نشان می‌دهد. همچنین، چنین رنگ‌هایی، حس تمیزی و عاری بودن از لک و کثیفی را به بیننده القا می‌کنند؛ در نتیجه از نظر روانشناسی برای آشپزخانه بسیار مناسب هستند.

۴. رنگ‌های زمینی؛ بهترین رنگ آشپزخانه برای یک خانه دنج

آشنایی با بهترین رنگ از نظر روانشناسی برای آشپزخانه (صبح من)

رنگ‌های زمینی به رنگ‌هایی مانند رنگ چوب، قهوه‌ای، خاکی یا سفالی گفته می‌شود. رنگ طبیعی چوب، به محیط گرما می‌بخشد و فضایی دنج و دلپذیر را در قلب خانه ایجاد می‌کند. روکش‌های کابینت یا پارکت‌های چوبی، عمق و شخصیت به آشپزخانه می‌بخشند و آشپزخانه را از نظر بصری، جذاب و گرم نشان می‌دهند. رنگ قهوه‌ای، حس راحتی و ثبات دارد و آشپزخانه را به فضایی عالی برای آشپزی و معاشرت تبدیل می‌کند.

رنگ‌های قهوه‌ای، از برنزه‌های روشن گرفته تا شکلاتی‌های تیره، فضایی دلپذیر در آشپزخانه می‌سازند. یک انتخاب عالی برای رنگ آشپزخانه از نظر روانشناسی رنگ‌های زمینی مانند رنگ تراکوتا یا آجری هستند. این رنگ، به‌خصوص برای کابینت‌های برجسته یا آشپزخانه‌های فضای باز بهترین گزینه است.

۵. رنگ شطرنجی؛ بهترین گزینه برای ایجاد کنتراست در رنگ آشپزخانه

آشنایی با بهترین رنگ از نظر روانشناسی برای آشپزخانه (صبح من)

بسیاری از لوازم جانبی آشپزخانه، کابینت و ظروف فقط در رنگ‌های اصلی سفید یا مشکی موجود هستند. آشپزخانه‌های سیاه و سفید یا کفپوش‌های شطرنجی، حسی از دنیای معاصر و قدیمی را نشان می‌دهند. کفپوش شطرنجی برای سبک‌های مدرن، باهاوس، مینیمالیستی یا خانه‌های روستایی، بهترین گزینه هستند. اگر ظاهر جسورانه‌ای را برای آشپزخانه ترجیح می‌دهید، به سراغ ترکیب رنگ‌های متضاد با کنتراست بالا بروید. استفاده از رنگ‌های شطرنجی به‌عنوان پالت اصلی، امکان اجرای طیف گسترده‌ای از رنگ‌های متضاد، عناصر طراحی و لوازم جانبی را برایتان فراهم می‌کنند.

سخن پایانی

انتخاب رنگ آشپزخانه از نظر روانشناسی روی میزان غذا خوردن و میل ما به غذا تاثیر می‌گذارد. رنگ‌های گرم، سرد، خنثی، زمینی و شطرنجی پالت رنگی متنوعی دارند که روحیات شما را در خانه منعکس می‌کنند. رنگ‌ها در ۳ قسمت کابینت‌ها، کفپوش و سرامیک‌های بین کابینتی بیشترین تاثیر و کاربرد را دارند. یکی از عناصری که بیشترین تاثیر را روی رنگ کلی آشپزخانه می‌گذارد، کفپوش است.

کفپوش‌ها رنگ روی کابینت‌ها را برجسته یا خنثی می‌کنند؛ بنابراین هنگام انتخاب کفپوش، به جز در نظر گرفتن ویژگی‌هایی چون ضدخش بودن و مقاومت در برابر رطوبت، رنگی را انتخاب کنید که کامل‌کننده رنگ غالب در آشپزخانه باشد.

منبع: صبح من

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
1
13
قرمز و مشکی خیلی اعصاب خورد کنه و اضطراب آور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
8
0
رنگ قرمز بهترین رنگ هست فوق زیبا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار