چگونه سقف اتاق را بلند نشان دهیم؟
کد خبر: ۲۹۷۲۶۶
تاریخ انتشار: 2023 November 21    -    ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
گرم کردن اتاق‌هایی که سقف هایشان بلند است، اغلب دشوار است، کنترل صدا در این اتاق‌ها چالش برانگیز است و رنگ کردن دیوارها، پوشاندن پنجره‌ها و تزئین دیوار‌ها به کمک آثار هنری در این اتاق‌ها هزینه بیشتری را به همراه دارد. ناگفته نماند که تعویض لامپ و نصب لوستر نیز در اتاق‌هایی که سقفشان بلند است...

چگونه سقف اتاق را بلند نشان دهیم؟ (خبرفوری)«تابناک با تو» - فرقی نمی‌کند در یک خانه قدیمی ساکن باشید یا یک خانه مدرن، کوتاه بودن سقف موجب می‌شود فضای اتاق شما کوچک‌تر و دلگیرتر به نظر برسد. البته سقف‌های بلند معایبی نیز به همراه دارند.

گرم کردن اتاق‌هایی که سقف هایشان بلند است، اغلب دشوار است، کنترل صدا در این اتاق‌ها چالش برانگیز است و رنگ کردن دیوارها، پوشاندن پنجره‌ها و تزئین دیوار‌ها به کمک آثار هنری در این اتاق‌ها هزینه بیشتری را به همراه دارد. ناگفته نماند که تعویض لامپ و نصب لوستر نیز در اتاق‌هایی که سقفشان بلند است، دشوار بوده و به نردبان‌های بلند نیاز دارد.

با این حال، همه ما دوست داریم سقف منزلمان بلند به نظر برسد؛ بلند بودن سقف اتاق فضا را دلبازتر و بزرگتر نشان می‌دهد، نورپردازی زیباتری خواهد داشت و فضای آزاد بیشتری را برای تزئین در اختیار ما قرار می‌دهد. به کمک چند ترفند کاربردی می‌توان به بلندتر نشان دادن سقف اتاق کمک کرد. در ادامه با آموزش این ترفند‌ها با راهنماتو همراه باشید.

چگونه سقف اتاق را بلند نشان دهیم؟ (خبرفوری)

۱- استفاده از مبلمان کم ارتفاع و افقی

استفاده از مبلمان کم ارتفاع یکی از بهترین ترفند‌ها برای بلندتر نشان دادن سقف اتاق نشیمن است. با این کار چشم بیننده فریب خواهد خورد و دیوار‌های بیشتری را می‌توانید در بالای مبلمان مشاهده کنید. در نتیجه دیوار‌ها بلندتر به نظر خواهند رسید.

چگونه سقف اتاق را بلند نشان دهیم؟ (خبرفوری)

۲- نصب آینه‌های بلند و باریک

با نصب آینه‌های بلند و باریک بر روی دیوار اتاق می‌توانید به بلندتر نشان دادن دیوار کمک کنید. به طور طبیعی آینه‌ها با تاباندن نور به فضای اطراف توهم فضای بزرگتر خصوصا در یک اتاق نشیمن کوچک ایجاد می‌کنند. آینه‌ها را بالاتر از حد معمول نصب کنید. این کار سقف اتاق شما را بلندتر نشان خواهد داد.

چگونه سقف اتاق را بلند نشان دهیم؟ (خبرفوری)

۳- روشن‌تر کردن نیمه بالایی دیوار

هر چه میزان گستردگی رنگ بر روی دیوار‌ها کمتر باشد، سقف اتاق بلندتر به نظر می‌رسد. برای بلندتر نشان دادن سقف، نیمه بالایی دیوار را با رنگ‌های روشن رنگ آمیزی کنید و نیمه پایینی را با مبلمان‌های کوتاه بپوشانید. با این کار عمق بیشتری به فضا اضافه خواهید کرد.

چگونه سقف اتاق را بلند نشان دهیم؟ (خبرفوری)

۴- قاب بندی دیوار‌ها

قاب بندی دیوار یکی از تکنیک‌های ویژه برای تزئین و ایجاد چشم انداز متفاوت بر روی دیوار است. استفاده از این تکنیک موجب می‌شود تا در صورت تمایل به استفاده از اشیاء دکوراتیو مانند تابلو نقاشی، آینه کاری، نقاشی دیواری، پتینه کاری و حتی کاغذ دیواری نتیجه کار مجلل‌تر و چشمگیرتر شود. قاب بندی جلوه بصری فوق العاده‌ای ایجاد می‌کند و موجب بلندتر به نظر رسیدن سقف اتاق خواهد شد.

چگونه سقف اتاق را بلند نشان دهیم؟ (خبرفوری)

۵- رنگ آمیزی دیوار‌ها و سقف با یک رنگ

استفاده از یک سایه ممتد از پایین دیوار تا روی سقف نه تنها یک روش مدرن برای استفاده از رنگ است، بلکه حواس شما را از سایر لوازم و تزئینات پرت کرده و چشم را در امتداد خطوط عمودی منحرف می‌کند. با این کار سقف اتاق بلندتر نشان داده خواهد شد.

چگونه سقف اتاق را بلند نشان دهیم؟ (خبرفوری)

۶- استفاده از کاغذ دیواری با خطوط عمودی

کاغذ دیواری‌های راه راه عمودی چشم را به سمت بالا و پایین دیوار منحرف می‌کنند و توهم ارتفاع زیاد را ایجاد می‌کنند. از یک رنگ متناسب با دکوراسیون داخلی منزلتان برای کاغذ دیواری استفاده کنید. این کار ظاهری منسجم‌تر در فضای اتاق ایجاد می‌کند و به بزرگتر به نظر رسیدن فضا نیز کمک می‌کند.

چگونه سقف اتاق را بلند نشان دهیم؟ (خبرفوری)

۷- متمایز کردن رنگ سقف

اگر می‌خواهید رنگ سقف را نسبت به دیوار‌ها متمایز کنید، از همان رنگ با تناژ روشن‌تر استفاده کنید و یک چهارم بالایی دیوار را نیز با همان رنگ، رنگ آمیزی کنید. این کار نیز به بلندتر به نظر رسیدن سقف اتاق کمک خواهد کرد.

چگونه سقف اتاق را بلند نشان دهیم؟ (خبرفوری)

۸- نصب پرده‌های بلند

از پرده‌های بلند که از سقف تا کف اتاق طول دارند، برای بلندتر نشان دادن ارتفاع سقف اتاق استفاده کنید. استفاده از پرده مناسب یک ترفند عالی برای ایجاد توهم سقف بلند است.

چگونه سقف اتاق را بلند نشان دهیم؟ (خبرفوری)

۹- استفاده از چراغ‌های زمینی، دیواری و رومیزی

چراغ‌هایی که بر روی سقف نصب می‌شوند، با نورپردازی سقف را کوتاه‌تر از آنچه که هست، نشان می‌دهند. به جای استفاده از چراغ‌های سقفی از چراغ‌های زمینی، دیواری و رومیزی استفاده کنید. سعی کنید چراغ‌ها را طوری نصب کنید که درخشش عمودی ایجاد کنند. می‌توانید به کمک لایه بندی نور به بزرگتر نشان دادن فضای اتاق کمک کنید.

چگونه سقف اتاق را بلند نشان دهیم؟ (خبرفوری)

۱۰- استفاده بیشتر رنگ سفید

استفاده از رنگ سفید برای رنگ آمیزی سقف و دیوار‌ها مرز‌های بین دیوار و سقف را محو کرده و به بلندتر به نظر رسیدن سقف و بزرگتر نشان دادن فضای اتاق کمک می‌کند. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، طراح به کمک سقف و دیوار‌های سفید، یک گلدان با یک شاخه بلند گل دلفینیوم، پنجره‌های بلند و لامپ‌های باریک و بلند توهم بلند بودن سقف اتاق را ایجاد کرده است.

منبع: خبرفوری

برچسب ها: بلند ، سقف ، اتاق ، سقف اتاق
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار