راهنمای آداب‌دانی: کدام گونه و چند بوسه؟
کد خبر: ۲۹۶۰۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 November 08    -    ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
روبوسی بین مردان زمانی انگ انگاشته می‌شد. برای درک بهتر این سوال از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، مجموعه‌ای از نظرسنجی‌های آنلاین انجام شد. نقشه اولیه بر اساس پاسخ‌های بیش از ۱۸۶۰۰ پاسخ‌دهنده بود که گفتند بخش عمده‌ای از جوانی خود را در بلژیک، فرانسه یا سوئیس گذرانده‌اند.

راهنمای آداب‌دانی: کدام گونه و چند بوسه؟

راهنمای آداب‌دانی: کدام گونه و چند بوسه؟تابناک باتو ــ در برخی کشورها و فرهنگ‌ها بسته به میزان صمیمیت، افراد با دست تکان دادن، دست دادن یا در آغوش گرفتن از یکدیگر استقبال می‌کنند. با این‌ حال، در ایران و بسیاری کشورها بوسه بیشتر رایج است. البته نه روی لب، بلکه بوسه‌ای نرم روی گونه‌ها.

این تصویر در فرهنگ جهانی به‌خوبی شناخته‌ شده است و بخشی از زندگی روزمره در بسیاری از قسمت‌های اروپا و آسیا است، اما این رسم می‌تواند برای افراد ناآشنا بسیار گیج‌کننده به نظر برسد. مخصوصا اگر لب شما بین بوسه دوم و سوم رو هوا بماند.

متیو آوانزی، محقق دانشگاه سوربن در نشریه کانورسیشن، به سراغ این موضوع رفته است و اینکه چگونه در اروپا با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده روبوسی می‌کنند را ریشه‌یابی کرده است.

روبوسی تنها یک سنت فرانسوی نیست

پیش از هر چیز، درحالی‌که بسیاری از آنگلوساکسون‌ها بر این باورند که روبوسی هنگام احوالپرسی منحصر به فرانسه است، باید گفت که این عمل در طیف گسترده‌ای از کشورهای اروپایی و لاتین، همچنین روسیه و برخی از کشورهای عربی و کشورهای جنوبی رایج است.

منشا روبوسی ناشناخته است، اگرچه نظریه‌های زیادی درباره آن وجود دارد. آیا این یک شکل تشریفاتی از رفتاری باستانی مانند بو کشیدن یکدیگر برای شناسایی است یا یک رفتار عاطفی است که از دوران کودکی سرچشمه می‌گیرد؟ بین مورخان، مردم‌شناسان و سایر کارشناسان رفتار انسانی در این زمینه اتفاق نظر وجود ندارد. به نظر می‌رسد که قدمت این آیین به دوران باستان بازمی‌گردد و در طول تاریخ بشر مدرن، پستی‌وبلندی‌هایی داشته است و گاهی تشویق می‌شده و گاهی ممنوع.

وقتی سعی کنیم عوامل زمینه‌ای را درک کنیم، این پرسش پیچیده‌تر هم می‌شود. خود رویداد را باید در نظر گرفت که سلام، خداحافظی، سال نو مبارکی یا چیز دیگری است و رابطه بین دو طرف روبوسی نیز دارای اهمیت است؛ این حرکت تا مدت‌ها تنها برای اعضای خانواده و افراد هم‌جنس بود. روبوسی بین مردان زمانی انگ انگاشته می‌شد، اما همچنین در زمینه‌های خاص و در برخی فرهنگ‌های اسلاوی رایج است.

راهنمای آداب‌دانی: کدام گونه و چند بوسه؟

چند بوسه؟

برای درک بهتر این سوال از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، مجموعه‌ای از نظرسنجی‌های آنلاین انجام شد. نقشه اولیه بر اساس پاسخ‌های بیش از ۱۸۶۰۰ پاسخ‌دهنده بود که گفتند بخش عمده‌ای از جوانی خود را در بلژیک، فرانسه یا سوئیس گذرانده‌اند.

در جواب سوال «در روبوسی با نزدیکانتان چند بوسه ردوبدل می‌کنید؟»، به پاسخ‌دهندگان گزینه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج یا بیشتر داده شد. پاسخ‌ها برای هر ناحیه در بلژیک، فرانسه و سوئیس جداگانه بررسی و تعداد پاسخ‌ها با بیشترین درصد مشخص شد. نتایج قابل‌توجه است و الگوهای واضحی را نشان می‌دهد.

در بلژیک نزدیک به ۱۰۰٪ پاسخ‌دهندگان گفتند که تعداد صحیح بوسه‌ها یک بوسه است.

در اکثر قسمت‌های فرانسه ساکنان هنگام روبوسی دو بوسه ردوبدل می‌کنند، به‌استثنای کسانی که در منطقه لانگودوک و جنوب منطقه رون-آلپ زندگی می‌کنند. در مناطق فرانسوی‌زبان سوئیس نیز دو بوسه مرسوم است. در شمال فرانسه جاهایی وجود دارد که مردم هنگام روبوسی چهار بوسه ردوبدل می‌کنند. با این‌ وجود، داده‌ها نشان می‌دهد که در این مناطق روبوسی با چهار بوسه رقابت سختی با نسخه دو بوسه‌ای دارد.

رسم چهار بوسه در میان ساکنان مسن‌تر فرانسه، عمدتا در شرق بریتانی و منطقه لوار، رایج‌تر است. با این‌ حال، در منطقه شامپاین نیز در میان افراد زیر ۲۵ سال طرفدار دارد.

راهنمای آداب‌دانی: کدام گونه و چند بوسه؟

کدام گونه اول؟

در نواحی جنوب شرقی و شرقی فرانسه ابتدا گونه چپ پیش آورده می‌شود. در بقیه کشور گونه راست مقدم است. با این‌ وجود، در قسمت فرانسوی‌زبان سوئیس و نورماندی موضوع برعکس است.

بر اساس این مطالعات، به نظر می‌آید هیچ الگوی ثابت و مشخصی برای این موضوع وجود ندارد. بر این اساس، اگر قصد دارید آداب‌دانی را به‌جا بیاورید، در صورت امکان خود را کمی عقب بگیرید و ببینید سایر افراد که از قبل هم را می‌شناسند چطور رفتار می‌کنند و بر آن اساس تعداد بوسه و گونه‌ای که باید پیش ببرید را بدانید. اگر هم امکانش را ندارید نگران نباشید. می‌توانید با لبخند منتظر تصمیم فرد مقابل بمانید. آرامش و درک زبان بدن دیگران مهارتی است که به کمک شما خواهد آمد.
منبع: ایندیپندنت فارسی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
3
10
خدا رو شکر کرونا اومد بساط روبوسی قطع شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار