با چای ادویه دار وزن کم کنید
کد خبر: ۲۹۵۶۱۷
تاریخ انتشار: 2023 November 02    -    ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
برای کاهش وزن لزوما نیاز نیست به تنهایی از ادویه‌ای خاص یا داروهای گیاهی یا شیمیایی مخصوص لاغری استفاده کنیم، مصرف چای همراه با ادویه نیز می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

«تابناک با تو»؛ برای کاهش وزن لزوما نیاز نیست به تنهایی از ادویه‌ای خاص یا داروهای گیاهی یا شیمیایی مخصوص لاغری استفاده کنیم، مصرف چای همراه با ادویه نیز می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

چای و ادویه

ادویه‌ها و گیاهان به طور طبیعی سرشار از فواید دارویی قوی هستند و می‌توانند فورا طعم را افزایش دهند و سلامت کلی را تقویت کنند. این ادویه‌های رایج می‌توانند به افزایش متابولیسم، کنترل اشتها و تنظیم سطح قند خون کمک کنند. بنابراین، در اینجا برخی از ادویه‌های رایج آشپزخانه وجود دارد که می‌توانند بدون تلاش زیاد به کاهش وزن مؤثر نیز کمک کنند.

چای دارچین

با چای ادویه دار وزن کم کنید | کاهش وزن با شیر طلایی

دارچین به تنظیم سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین موثر است، این توانایی دارچین می‌تواند به کاهش میل به قند کمک کند. برای تهیه چای دارچین کافی است یک چوب دارچین یا نصف قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده را در آب جوش دم کنید.

چای زنجبیل

با چای ادویه دار وزن کم کنید | کاهش وزن با شیر طلایی

زنجبیل دارای اثر ترموژنیک است، به این معنی که می‌تواند متابولیسم را افزایش داده و به سوزاندن کالری بیشتر کمک کند. زنجبیل همچنین به هضم غذا کمک می‌کند و می‌تواند التهاب را کاهش دهد. برای تهیه چای زنجبیل، تکه‌های زنجبیل تازه رنده شده را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید دم بکشد.

چای زردچوبه و شیر طلایی

با چای ادویه دار وزن کم کنید | کاهش وزن با شیر طلایی

زردچوبه حاوی «کورکومین» است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. این ادویه ممکن است با کاهش التهاب و ارتقای سلامت کلی از کاهش وزن حمایت کند. ترکیب شیر با زردچوبه که به «شیر طلایی» معروف است نیز از جوشاندن زردچوبه، فلفل سیاه و سایر ادویه‌ها در شیر یا جایگزین شیر به دست می‌آید.

چای فلفل سیاه

با چای ادویه دار وزن کم کنید | کاهش وزن با شیر طلایی

چای فلفل سیاه حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضروری است که می‌تواند باعث افزایش متابولیسم و ​​کاهش اشتها شود. می‌توانید با اضافه کردن یک پیمانه فلفل به آب جوش، همراه با لیمو و عسل برای طعم دادن، چای فلفل درست کنید.

چای دانه رازیانه

با چای ادویه دار وزن کم کنید | کاهش وزن با شیر طلایی

دانه‌های رازیانه می‌توانند به کنترل اشتها و کاهش میل غذایی کمک کنند. آنها همچنین هضم غذا را تسهیل می‌کنند. برای تهیه «چای دانه رازیانه»، یک قاشق چایخوری دانه رازیانه را در آب داغ دم کنید.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار