برد شیرین پرسپولیس با اسلحه بیرو و صادقی
کد خبر: ۲۹۵۰۴۸
تاریخ انتشار: 2023 October 24    -    ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال تاجیکستان به پیروزی رسید تا شانس صعودش به مرحله حذفی افزایش پیدا کند.

تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال تاجیکستان به پیروزی رسید تا شانس صعودش به مرحله حذفی افزایش پیدا کند.

تیم پرسپولیس امشب در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا از گروه E  در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال تاجیکستان رفت که این دیدار با نتیجه ۲-۰ به سود سرخپوشان پایتخت به پایان رسید.

یحیی گل‌محمدی برای این دیدار نفرات زیر را در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار داد:

علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، حسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، سعید صادقی، محمد عمری و شهاب زاهدی.

برد شیرین پرسپولیس با اسلحه بیرو و صادقی

ایگور چرفچنکو سرمربی استقلال تاجیکستان نیز برای مقابله با پرسپولیس از نفرات زیر در ترکیب اصلی تیمش استفاده کرد:

رستم یتیموف، تبرز اسلاموف، آرتور کارتاشیان، سدیوجون قوربانوف، دنیس بگانوویچ، علیشهر جلیلوف، سنین سبایی، احمدونی کمالوف، احسان پنشنبه، رومیش جلیلوف و ایوان نووسلیچ.

برد شیرین پرسپولیس با اسلحه بیرو و صادقی

داور مسابقه: محند قاسم سارای.

نیمه نخست با اعلام یک پنالتی علیه پرسپولیس هواداران و بازیکنان این تیم را به شوک فرو برد. توپ ارسالی از بازیکنان استقلال تاجیکستان برای بگانوویچ درحالیکه این بازیکن پشت به دروازه پرسپولیس ایستاده بود به زیر توپ زد و موقعیت برای تاجیکی‌ها از دست رفت  اما ناگهان با تصمیم کمک‌داور ویدیویی همه چیز عوض شد.   محند قاسم سارای شخصا به کنار زمین رفت تا این صحنه را دوباره از دوربین VAR تماشا کند. پس از بررسی مشخص شد که مسعود ریگی پس از ضربه بگانوویچ به زیر پای این بازیکن ضربه زده و به سود استقلالی‌ها اعلام پنالتی شد. سنین سابای در دقیقه ۴ پشت پنالتی ایستاد اما درخشش علیرضا بیرانوند و مهار او مانع گل خوردن پرسپولیس شد.

در ادامه پرسپولیسی صاحب توپ و میدان شدند ولی دوندگی و خطاهای پرشمار بازیکنان استقلال تاجیکستان مانع موقعیت‌سازی پرسپولیسی‌ها می‌شد. در نهایت فشار پرسپولیسی‌ها بیشتر شد تا اینکه روی کار ترکیبی قرمزهای ایران شهاب زاهدی با یک پاس در عمق سعید صادقی را پشت محوطه جریمه تیم رقیب صاحب موقعیت کرد و در ادامه سعید صادقی با یک حرکت عرضی شوت خود را به سمت دروازه زد که بعد از برخورد به مدافع استقلال از بالای دست یتیموف عبور کرد و در دقیقه ۴۴ تبدیل به گل اول پرسپولیس شد و بازی با برتری سرخ‌ها در نیمه اول به پایان رسید.

در نیمه دوم باز هم شاگردان یحیی گل‌محمدی تیم برتر میدان بودند و با آمدن مهدی ترابی از ابتدای این نیمه حملات پرسپولیس روی دروازه استقلال تاجیکستان روند بهتری گرفت. سرخ‌پوشان موقعیت‌های بسیاری را روی دروازه استقلال تاجیکستان خلق کردند و در دقیقه ۷۲ حرکت ترکیبی بازیکنان پرسپولیس با پاس در عمق شهاب زاهدی به سعید صادقی همراه شد که این بازیکن ضربه نهایی را به گوشه سمت راست دروازه زد و توپ گل شد. در ابتدا کمک داور این صحنه را آفساید گرفته بود اما در ادامه وی ای آر به کمک تیم داوری آمد و مشخص شد گل در موقعیت سالم به ثمر رسیده است.

در ادامه بازی با برتری پرسپولیس همراه شد تا شانس صعود سرخ‌پوشان پایتخت به مرحله حذفی لیک قهرمانان آسیا تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

پرسپولیس با این پیروزی ۶ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به النصر در رده دوم جدول گروه E  قرار گرفت.

خبرورزشی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار