دلنوشته‌های اصغر فرهادی و مجید مجیدی برای مهرجویی
کد خبر: ۲۹۴۲۴۵
تاریخ انتشار: 2023 October 16    -    ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
 مجید مجیدی، اصغر فرهادی، کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر، کانون کارگردانان سینمای ایران و... در پی قتل هولناک داریوش مهرجویی پیام‌های جداگانه ای منتشر کردند.

 مجید مجیدی، اصغر فرهادی، کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر، کانون کارگردانان سینمای ایران و... در پی قتل هولناک داریوش مهرجویی پیام‌های جداگانه ای منتشر کردند.

 

مجید مجیدی کارگردان سینما در پی قتل داریوش مهرجویی و همسرش نوشت: «خبر مرگ دلخراش فیلسوف سینمای ایران داریوش مهرجویی و همسر گرامیشان ضایعه‌ی بزرگی بر سینمای ایران است. بنده به سهم خود این فقدان عظیم را به بازمانده‌گان محترم ایشان و سینمای ایران تسلیت عرض می‌کنم. 
واز خداوند بزرگ برای خانواده ایشان طلب صبر و شکیبایی و برای مرحومین طلب رحمت و مغفرت دارم.»

اصغر فرهادی کارگردان سینما هم در متنی نوشت:« دیروز یکی از تلخ‌ترین روزهای زندگی را به شب رساندم. تمام روز بی تاب راه رفتین اما این بار سنگین، سبک نشد. گفتم فردا چیزی می‌نویسم. کلامی برای نوشتن پیدا نمی‌کنم، این بار سنگین ، سبک نمی‌شود.»

کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان تئاتر ایران در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: «خبر هول‌ناک و دهشت‌ناک قتل استاد داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، هم‌سر نویسنده‌ی ایشان، همه‌ی ما را در بهت و اندوه عمیق فرو برد. هنرمند کارگردان و کاربلدی که از سال ۱۳۴۶ تا همین امسال برای مردم این سرزمین فرهنگ‌سازی کرد، تصاویر سینمایی به یادماندنی آفرید، نمایش‌نامه و نظریه ترجمه کرد، رمان نوشت و منتشر کرد، تئاتر به صحنه برد و در یک کلام، برای همه‌ی ما خاطره، فرهنگ و هنر ساخت. عالی‌جناب داریوش مهرجویی هنرمند ملی ما بود. چه‌گونه است که جامعه تا این حد در ناامنی قرار گرفته و سرمایه‌ی ملی و میراث فرهنگی زنده‌ی ایران بزرگ را این چنین بی‌رحمانه، کاردآجین و نابود می‌کنند و فجایع خون‌بار می‌آفرینند؟!»
در پایان این بیانیه تاکید بر رسیدگی شدن این قتل هولناک شده است.
 

کانون کارگردانان سینمای ایران هم در کنار خانه سینما سه روز عزای عمومی اعلام کرد و در بخشی از پیامش ابراز امیدواری کرد که «هر چه زودتر ابعاد این جنایت فجیع روشن شود.»

انجمن صنفی عکاسان سینما هم نوشت: «خبر تلخ وغم انگیز به قتل رسیدن داریوش مهرجویی بزرگ و همسرشان خانم وحیده محمدی‌فر اهالی سینما ‌را غافلگیر و داغدار کرد. 
فقدان از دست دادن یکی از مهم‌ترین فیلمسازان سینمای ایران بسیار سخت ‌ودردناک است. 
این فاجعه هولناک را به کانون کارگردانان ‌وانجمن فیلمنامه نویسان وهمه سینماگران تسلیت گفته وامید است هر چه سریعتر عوامل این جنایت هولناک شناسایی وبه دست قانون سپرده شوند.» 

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر شامگاه شنبه ۲۲ مهر ماه در ویلای شخصی خود به طرزی دلخراش به قتل رسیدند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار