فرار مرد ایرانی از چنگ گروگانگیران در ترکیه
کد خبر: ۲۹۳۷۷۳
تاریخ انتشار: 2023 October 11    -    ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
مردی که در ترکیه  ۲۰۰ میلیون تومان به قاچاقچیان انسان داده بود تا او را به اروپا ببرند، با مراجعه به دادسرای جنایی از گروگانگیری خودش و  ۱۵ نفر دیگر در استانبول خبر داد.

مردی که در ترکیه  ۲۰۰ میلیون تومان به قاچاقچیان انسان داده بود تا او را به اروپا ببرند، با مراجعه به دادسرای جنایی از گروگانگیری خودش و  ۱۵ نفر دیگر در استانبول خبر داد.

 

 دادیار دادسرای جنایی به کارآگاهان پلیس دستور داد برای دستگیری مجرمانی که تابعیت چند کشور را دارند از اینتر پل کمک بگیرند.

چندی پیش شاکی این پرونده که مردی 40 ساله است به دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کرد و به دادیار حمید رضا کیاستی‌نیا گفت: من در ترکیه افرادی را پیدا کردم که افغان و ترک بودند. قرار بود آنها با گرفتن مبلغی من را از طریق یونان به اروپا ببرند. وقتی به جایی که آنها آدرس داده بودند رفتم دیدم غیر از من 15 زن و مرد دیگر هم در آن خانه هستند که قرار بود همه ما را به اروپا ببرند.

اما کمی که گذشت و وقتی پولهایمان را گرفتند رفتار قاچاق‌برها عوض شد و اول به ضرب و شتم و بعد به شکنجه پرداختند. آنها ما را شکنجه می‌کردند و فیلم می‌گرفتند. آنها شماره خانواده هایشان را گرفتند تا فیلم‌ها را برای آنها بفرستند و باج بگیرند. گروگان ها ایرانی،‌ تاجیک، پاکستانی و افغان بودند.

من  در مجموع 200 میلیون به قاچاق‌بران گروگانگیر دادم اما هنوز اذیتم می‌کردند . گروگانگیرها حتی فیلم‌ها را برای دوستانم هم فرستاده‌اند، دست آخر هم من را به اروپا نرساندند. گروگانگیر‌ها 7 نفر بودند و بعد از گرفتن پول نگران بودند اگر ما را که آزاد می‌کنند آنها را لو بدهیم. در عین حال همچنان تلاش می‌کردند پول بیشتری از هرکدام از گروگان‌ها گیرشان بیاید.

این مرد در مورد نحوه بازگشت خود به ایران هم گفت: یک بار که گروگانگیر‌ها کم بودند یکی از گروگانها خودش از پنجره طبقه دوم که آن را شکسته بود پایین انداخت و مردم دورش جمع شدند و رهگذرها او را به بیمارستان رساندند. بعد از آن گروگانگیر‌هایی که در ساختمان بودند،فرار کردند و ما چند روزی بودن آب و غذا درحالی که در‌ها قفل بود زندانی بودیم. وقتی که فرد مجروحی که خودش را از پنجره پایین انداخته بود حالش بهتر شد ماجرا را برای پلیس ترکیه گفت و پلیس ما را  نجات داد.

در حال حاضر دادیار کیاستی‌نیا دستور داده اظهارات متهم بررسی و پس از آن با اینترپل تماس برقرا شود تا اعضای این باند در ترکیه تحت تعقیب قرار گیرند.

اعتمادآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار