غرش شیر ترسناک‌تر است یا صدای انسان؟
کد خبر: ۲۹۳۵۹۱
تاریخ انتشار: 2023 October 10    -    ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
دانشمندان در پارک ملی کروگر در شمال آفریقای جنوبی برای حیوانات هم صدای حرف زدن معمولی انسان‌ها با یکدیگر و هم صدای غرش شیر‌ها را پخش کردند. حدود ۹۵ درصد از حیوانات با شنیدن صدای انسان بسیار هراسناک شدند و به سرعت فرار کردند. در مقابل صدای غرش شیر برای جانواران به مراتب کمتر ترسناک بود و واکنش کمتری را به دنبال داشت.

غرش شیر ترسناک‌تر است یا صدای انسان؟ (صبح من)

غرش شیر ترسناک‌تر است یا صدای انسان؟ (صبح من)«تابناک با تو» - نتیجه یک پژوهش در آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که صدای انسان برای پستانداران وحشی به مراتب از صدای شیر که به عنوان «سلطان جنگل» شناخته می‌شود ترسناک‌تر است. در ادامه، ویدئو و توضیحاتی در این زمینه را ببینید.

نتیجه یک پژوهش در آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که صدای انسان برای پستانداران وحشی به مراتب از صدای شیر که به عنوان «سلطان جنگل» شناخته می‌شود ترسناک‌تر است.

دانشمندان در پارک ملی کروگر در شمال آفریقای جنوبی برای حیوانات هم صدای حرف زدن معمولی انسان‌ها با یکدیگر و هم صدای غرش شیر‌ها را پخش کردند. حدود ۹۵ درصد از حیوانات با شنیدن صدای انسان بسیار هراسناک شدند و به سرعت فرار کردند.

در مقابل صدای غرش شیر برای جانواران به مراتب کمتر ترسناک بود و واکنش کمتری را به دنبال داشت. برخی از فیل‌ها حتی با شنیدن صدای غرش شیر به سمت منبع صدا حرکت کردند.

دانشمندان از بررسی‌های خود نتیجه گرفته‌اند که حیواناتی مانند فیل، زرافه، بز کوهی و پلنگ به تدریج یاد گرفته‌اند که تماس با انسان‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد. شکار، استفاده از تفنگ و سگ شکاری از جمله دلایل هراس حیوانات از انسان‌ها است.

ترس حیوانات وحشی از انسان‌ها اغلب برای آن‌ها هزینه گزافی دارد چراکه مجبور به ترک محل تغذیه و آب نوشیدن خود می‌شوند و باید محل جدیدی پیدا کنند.

نتیجه پژوهش دانشمندان درباره ترس حیوانات وحشی از انسان در نشریه علمی «سل» (Cell) در آمریکا منتشر شده است.

پارک ملی کروگر نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و یکی از مهمترین مناطق حفاظت شده حیات وحش در قاره آفریقا محسوب می‌شود. حیواناتی مانند شیر، بوفالو، فیل، پلنگ، کرگدن و گروه‌هایی از پرندگان و خزندگان در این پارک ملی زندگی می‌کنند.

منبع: صبح من

برچسب ها: شیر ، انسان ، صدا ، دانستنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار