مرگبارترین گذرگاه زمینی برای مهاجران
کد خبر: ۲۹۳۲۳۰
تاریخ انتشار: 2023 October 06    -    ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
طبق آخرین گزارش ارائه شده از سوی سازمان بین‌المللی مهاجرت، مشخص شده است که هر ساله صدها نفر از مهاجران در تلاش برای رسیدن به ایالات متحده به واسطه عبور از بیابان‌های بسیار خطرناک در مرز مکزیک و آمریکا جان خود را از دست می‌دهند.
طبق آخرین گزارش ارائه شده از سوی سازمان بین‌المللی مهاجرت، مشخص شده است که هر ساله صدها نفر از مهاجران در تلاش برای رسیدن به ایالات متحده به واسطه عبور از بیابان‌های بسیار خطرناک در مرز مکزیک و آمریکا جان خود را از دست می‌دهند.
 
داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد که یکهزار و ۴۵۷ مورد مربوط به مرگ‌ومیر و همچنین ناپدید شدن مهاجران در سراسر قاره آمریکا طی سال ۲۰۲۲ ثبت شده است که از این تعداد، نزدیک به ۶۸۶ مورد مرگ و میر و مفقودی مهاجران تنها در منطقه مرزی ایالات متحده آمریکا و مکزیک بوده است.
 
«میشل کلین سولومون»، مدیر منطقه‌ای سازمان بین‌المللی مهاجرت برای آمریکای مرکزی، شمالی و دریای کارائیب عنوان کرده است که در نهایت، آنچه که برای کشورها نیاز می‌شود اقدام بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی آژانس است تا اطمینان حاصل شود که مسیرهای مهاجرت ایمن و منظمی در دسترس مهاجران وجود دارد.
 
طبق گزارشات آژانس سازمان ملل سال ۲۰۲۲ مرگبارترین سال ثبت شده در سراسر جهان برای مهاجرانی بوده است که قصد مهاجرت غیرقانونی به کشور دیگری را داشته‌اند. بر این اساس نیمی از مرگ و میرهای سال گذشته مهاجران در مرز ایالات متحده و مکزیک و در بیابان های «چی واوا» و «سونورا» اتفاق افتاده است.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد آمار واقعی افراد جان باخته و یا گمشده بسیار از آمار ارائه شده بیشتر است و این دوگانگی در آمار و ارقام تحت تأثیر داده‌های نادرست از سوی مقامات محلی ایالاتی از آمریکاست که با مکزیک مرز مشترک دارند.
 
گشت مرزی ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۹۸ بیش از هشت هزار مورد مرگ مهاجران در امتداد مرزهای ایالات متحده و مکزیک را ثبت کرده است.
 
تاکنون هیچ آمار و ارقامی از مرگ و میر مهاجران در سال جاری منتشر نشده است با این حال سخنگوی اداره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده عنوان کرده در سال جاری برای جلوگیری از تلفات جانی مهاجران اقدامات اساسی انجام گرفته است و بسیاری از مرزهای مورد نظر برای عبور آنها به طور کامل بسته شده است.
 
با این حال، شواهد موجود نشان می‌دهد در منطقه ای که نیومکزیکو و بخش هایی از تگزاس را پوشش می‌دهد، میزان مرگ و میر مهاجران در سال مالی ۲۰۲۳ دوبرابر شده است و از ۷۱ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۱۴۸ مورد در سال جاری تحت تاثیر گرما زدگی شدید رسیده است.
 

طبق بررسی‌های انجام گرفته شده مهم‌ترین عامل مرگ میر مهاجران در این مناطق کم‌آبی، گرسنگی و گرمازدگی بوده است.

مشرق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار