طراحی جالب گوشی هوشمند ساخت کره شمالی!
کد خبر: ۲۹۳۲۲۹
تاریخ انتشار: 2023 October 06    -    ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
سامتاسونگ گوشی هوشمندی است که چند وقت پیش در تلویزیون کره شمالی به نمایش درا«د و شباهت زیادی به برخی محصولات چینی دارد.

سامتاسونگ گوشی هوشمندی است که چند وقت پیش در تلویزیون کره شمالی به نمایش درا«د و شباهت زیادی به برخی محصولات چینی دارد.

 
طراحی جالب گوشی هوشمند ساخت کره شمالی!
 

سامتاسونگ ۸ «Samtaesong۸» در طراحی ظاهری شبیه به گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط هواوی چین یا حتی سامسونگ کره جنوبی است. دوربین دو گانه پشتی این گوشی البته شباهت زیادی به برخی محصولات چینی دارد.

پیش از این نام برخی از گوشی‌های هوشمند کره شمالی چون پیونگ‌یانگ تاچ یا آریرنگ در رسانه‌ها بازتاب یافته بود اما به نظر می‌رسد که سامتاسونگ ۸ یک محصول تازه باشد گرچه هنوز مشخص نیست که با یک محصول وارداتی چینی طرف هستیم یا این گوشی در کره شمالی تولید می‌شود.

در کره شمالی شبکه تلفن همراه کاملا ایزوله است و به اینترنت جهانی دسترسی ندارد. کاربران نیز فقط به اینترانت داخلی کره شمالی وصل می‌شوند.

در فرهنگ واژگان کره شمالی، "samtaesong" به "سه ستاره درخشان" - کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی، همسرش کیم جونگ سوک و پسرش کیم جونگ ایل - و مقاومت مسلحانه آنها در برابر اشغال ژاپن اشاره دارد

این تلفن همراه برای اولین بار در یک برنامه تلویزیونی که استفاده صحیح و ایمن از گوشی‌های هوشمند را آموزش می‌داد، مورد استفاه قرار گرفت و دیده شد.

بر اساس گزارش اندیشکده استیمسون‌سنتر در سال ۲۰۲۲ چیزی حدود ۷ میلیون نفر از مردم کره شمالی به شبکه تلفن همراه دسترسی دارند. کره شمالی از سال ۲۰۰۲ کار توسعه شبکه تلفن همراه را شروع کرد اما در سال ۲۰۰۸ بود که با سرمایه گذاری مشترک بین یک شرکت مخابراتی مصری و شرکت پست و مخابرات کره شمالی این شبکه راه‌اندازی شد.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار