این هشت شهر هرگز نمی‌خوابند
کد خبر: ۲۹۲۹۵۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2023 October 10    -    ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
زیست شبانه؛
نیویورک نخستین شهری است که عنوان «شهری که هرگز نمی‌خوابد» را به خود اختصاص داده است. نیویورک بزرگترین و مهمترین مرکز سرمایه‌گذاری تجاری و پیشقراول صنعت مد آمریکا به شمار می‌رود...

این هشت شهر هرگز نمی‌خوابند

این هشت شهر هرگز نمی‌خوابنداختصاصی «تابناک با تو»؛ آیا می‌دانید که ما آدم‌ها در حدود یک‌سوم زندگی‌مان را می‌خوابیم. اما همه‌ی مردم دنیا شبها نمی‌خوابند. در این گزارش با هشت شهر جهان آشنا شوید که در ۲۴ ساعت شبانه روز خواب ندارد. خوابیدن و در سکوت فرو رفتن در شهرهایی که در گزارش زیر بررسی می‌کنیم صدق نمی‌کند. این هشت شهر دنیا ثابت کرده‌اند که خواب در فرهنگ لغت آنها وجود ندارد، خیابان‌هایشان همیشه شلوغند، رستوران ها و اماکن عمومی ۲۴ ساعته باز هستند تا جایی که خواب برایشان تبدیل به شوخی شده‌است.

 

۱. نیویورک، آمریکا

نیویورک نخستین شهری است که عنوان «شهری که هرگز نمی‌خوابد» را به خود اختصاص داده‌است. نیویورک بزرگترین و مهمترین مرکز سرمایه‌گذاری تجاری و پیشقراول صنعت مد آمریکا به شمار می‌رود. این شهر با داشتن رستوران‌ها و امکانات ۲۴ ساعته به شما امکان می‌دهد دست به ماجراجویی شبانه بزنید. سیستم متروی شهر نیویورک همچنین حمل و نقل عمومی آن ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌دهد و به این ترتیب نصفه شب اگر در نیویورک بی‌خوابی به سرتان زد به جای فرو رفتن در اوهام و خیالات می‌توانید سوار مترو بشوید و به یک خواربارفروشی بروید و خوراکی بخرید یا به اولین آرایشگاه جلوی پایتان وارد شوید و به موهایتان صفا بدهید، دقت گنید که همه‌ی اینها در شب اتفاق می‌افتد!  

این هشت شهر هرگز نمی‌خوابند

 

۲. قاهره، مصر

حتما رمان‌های نجیب‌محفوظ این نویسنده‌ی توانای مصر را خوانده‌اید و بوی کوچه‌های قدیمی قاهره را از لابه لای صفحات رمان استشمام کرده‌اید. اگر به زیست شبانه علاقه دارید قاهره‌ی زیبا را فراموش نکنید. 

شهر پر جنب و جوش قاهره یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای آفریقا است. اهرام شگفت‌انگیز، مناره‌های متعدد جذاب و رودخانه بی‌پایان نیل، آن را به بهشتی برای هر فرهنگ‌دوستی تبدیل کرده است. در عین حال، حومه شهر معماری معاصر خود را نیز دارد و این شهر شلوغ را به ترکیبی زیبا از دنیای مدرن و قدیمی تبدیل کرده است

این هشت شهر هرگز نمی‌خوابند

 

۳. مادرید، اسپانیا

دیدن ترافیک در ساعت سه بامداد یا درهای باز فروشگاه‌های مجلل و رستوران‌های لاکچری به خصوص بعد از نیمه شب در پایتخت اسپانیا که مملو از معماری جذاب است، عجیب نیست. همانطور که ارنست‌همینگوی نویسنده آمریکایی یک‌بار این شهر بدون خواب را چنین توصیف کرد: «هیچ کس در مادرید به رختخواب نمی‌رود تا اینکه شب کشته شود!»

این هشت شهر هرگز نمی‌خوابند

 

۴. بمبئی، هند

بمبئی، یا همانطور که به عنوان نیویورک هند شناخته می‌شود، یکی دیگر از شهرهای ما در لیست شهرهای شلوغ جهان است که هرگز نمی‌خوابند. این شهر شاهرگ حیات تجاری، سینمایی و مالی هند است. بمبئی به خاطر رستوران‌های خوب و امکان پیاده‌روی‌های در «مارین‌درایو» شهرت دارد. بلوار مارین درایو (Marine Drive) با طول ۳.۲ کیلومتر، در طول پیچ و خم‌های ساحل امتداد یافته است و محلی فوق‌العاده برای پیاده‌روی و گردش به‌شمار می‌رود. این بلوار یکی از عالی‌ترین مکان‌ها برای لذت بردن از مناظر است؛ به‌خصوص هنگام غروب که با تاریک شدن هوا، چراغ‌های خیابان روشن می‌شوند و بلوار را به «گردنبند ملکه»، اسمی که مردم بومی روی آن گذاشته‌اند، شبیه می‌کند. 

این هشت شهر هرگز نمی‌خوابند

 

۵. بوینس آیرس، آرژانتین

پایتخت شلوغ و پر جنب و جوش آمریکای لاتین که به آن «پاریس آمریکای جنوبی» نیز می‌گویند. بوینس‌آیرس جاذبه‌های جذابی برای هر گردشگر و بازدیدکننده‌ای دارد، از باغ‌های خوش آب و هوا گرفته تا کلوپ‌های نمایش تانگو، سواحل و جنگل های زیبا، و بوتیک‌های خرید که تا صبح باز هستند.

این هشت شهر هرگز نمی‌خوابند

 

۶. لاس وگاس، ایالات متحده آمریکا

نام این شهر به تنهایی در بیشتر فیلم‌های هالیوودی جاودانه شده‌است. شهر لاس وگاس آمریکا چیزی فراتر از شهری است که نمی‌خوابد. هتل‌های لوکس و رستوران‌های پنج ستاره آن فقط بعد از نیمه‌شب باز می‌شوند و زندگی شبانه، آن را پر سر و صدا و متمایز می‌کند.

این هشت شهر هرگز نمی‌خوابند

 

۷. مراکش، مراکش

مراکش، شهر کاخ‌ها، مقبره‌ها، بازارها و بسیاری دیگر از گزینه‌های تفریحی و گردشگری است. گم شدن در کوچه‌ها و بازارهای سنتی آن بسیار آسان است. فضای مرکز شهر تا صبح روز بعد، شما را مشغول جاذبه‌های خود می‌کند. کسانی که مراکش را از نزدیک دیده‌اند می‌دانند که مراکش شبها از فرط شلوغی، کم مانده نفسش بند بیاید. 

این هشت شهر هرگز نمی‌خوابند

 

۸. پاریس، فرانسه

شهر مسحور کننده نورها (نور، عشق و جوانی) یکی از شهرهایی است که در شب بیدار می‌ماند و با نورهای خیره کننده‌اش زیباتر از روزها به نظر می‌رسد. خیابان‌های آسفالت‌شده‌اش در شب روشن‌تر می‌شوند و کافه‌هایش شبانه‌روز باز هستند، همه این‌ها پاریس را دور از آفتاب زیباتر نشان می‌دهند.

این هشت شهر هرگز نمی‌خوابند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
14
19
مشهد بویژه اطراف حرم نیز شبانه روز بیدار است
سید مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
2
9
وووووو شهرهای بزرگ زیارتی
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
1
12
لاس وگاس خیلی زیباست
رضا اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
0
4
پس اهواز چی؟!!!!!!
حیدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
1
14
تهران نیز همیشه بیدار است زیرا مدم فقیر 24 ساعته سرشون داخل سطل های زباله است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
1
0
مشهد و سلمانشهر هم در ایران همیش بیدار و زنده هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار