بن‌سلمان در حاشیه دریای سرخ هتل‌های زنجیره‌ای می‌سازد!
کد خبر: ۲۹۲۷۸۲
تاریخ انتشار: 2023 October 02    -    ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
عربستان سعودی در حال حاضر تحت یک برنامه توسعه عظیم است و در حالی که نئوم بسیار شناخته شده‌است، تنها یکی از ۱۴ پروژه گیگا در این کشور است.

عربستان سعودی در حال حاضر تحت یک برنامه توسعه عظیم است و در حالی که نئوم بسیار شناخته شده‌است، تنها یکی از ۱۴ پروژه گیگا در این کشور است.

 

 گیگا بخشی از برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ ولیعهد محمدبن‌سلمان برای متحول کردن کشور است؛ هر کدام از بخش‌های این برنامه از نظر مقیاس و جاه طلبی بسیار بزرگ هستند و بسیاری از آنها مستقیماً توسط صندوق ثروت دولتی کشور، صندوق سرمایه گذاری عمومی، تأمین مالی می‌شوند. سایر برنامه‌ها، مانند شهرک غیرانتفاعی محمدبن‌سلمان، توسط خود ولیعهد تامین مالی می‌شوند.

 

بسیاری از پروژه‌های گیگا، به توسعه بخش‌هایی سنتی مانند مکه و جده و یا پارک ملک سلمان در ریاض مربوط می‌شود؛ دیگر پروژه‌های گیگا در سایت‌های متعددی پخش شده‌اند، از جمله پروژه‌ شرکت سعودی داون تاون، که هدف آن ایجاد مراکز شهری در ۱۲ شهر در سراسر پادشاهی است و توسعه‌دهنده املاک روشن، که مأموریت ساخت ۴۰۰۰۰۰ خانه در سراسر عربستان را دارد.

 

بن‌سلمان در حاشیه دریای سرخ هتل‌های زنجیره‌ای می‌سازد!

یکی دیگر از طرح‌های بسیار تبلیغاتی، پروژه دریای سرخ، است که در آن مناطقی از سواحل عربستان سعودی را به تفرجگاه‌ها به عنوان بخش کلیدی تمرکز کشور بر افزایش گردشگری تبدیل خواهد کرد. این پروژه شامل فرودگاهی است که توسط استودیوی بریتانیایی Foster + Partners طراحی شده‌است که در حدود ۱۵ کیلومتری از ساحل در داخل کشور ساخته می‌شود.

استودیو به شدت درگیر توسعه است. این شرکت در حال طراحی چندین هتل، از جمله یک هتل حلقه‌ای شکل روی پایه‌ها و استراحتگاه جزیره مرجانی بلوم (تصویر) و همچنین یک هتل در میان تپه‌های شنی عربستان سعودی است. Foster + Partners همچنین در حال طراحی یک موسسه حیات دریایی شبیه صخره های مرجانی در استراحتگاه Amaala است.

استودیوهای دیگری که روی این پروژه کار می کنند عبارتند از Kengo Kuma and Associates که در حال طراحی ۱۰۰ ویلا برای تعطیلات است.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار