چهره متفاوت مزدا ۲، هاچ‌بک محبوب ژاپنی
کد خبر: ۲۹۲۶۱۷
تاریخ انتشار: 2023 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
شرکت مزدا از نسخه هیبریدی مزدا ۲ پرده برداشت. نسل جدید مزدا ۲ اکنون به ظاهری اسپرت و پیشرانه هیبریدی مجهز شده تا بتواند بهتر از قبل با تویوتا یاریس به رقابت بپردازد.

شرکت مزدا از نسخه هیبریدی مزدا ۲ پرده برداشت. نسل جدید مزدا ۲ اکنون به ظاهری اسپرت و پیشرانه هیبریدی مجهز شده تا بتواند بهتر از قبل با تویوتا یاریس به رقابت بپردازد.

 
 

تویوتا یاریس با ثبت آمار فروش بسیار چشمگیر نشان داده که مشتریان در بازار آسیا و اروپا کماکان به خودروهای هاچ بک علاقه دارند. خودروهای هاچ بک با مصرف سوخت پایین و ابعاد مناسب برای رانندگی در شهر به گزینه محبوبی برای مشتریان تبدیل شدند. از این رو ارائه موتور هیبرید نیز برای آنها اقدامی منطقی به نظر می‌رسد. در همین راستا مزدا از نسل جدید مزدا ۲ برای رقابت با تویوتا یاریس و کسب سهم بیشتر از این بازار رونمایی کرد.

 

مزدا در سال ۲۰۰۲ برای نخستین بار مزدا ۲ را روانه بازار کرد که از لحاظ فنی به فورد فیستا نزدیک بود، اما نسخه ۲۰۱۴ به بعد این خودرو طبق پلتفرم مشترک با تویوتا یاریس تولید و به بازار جهانی عرضه شد. از سال ۲۰۱۴ به امروز نیز کماکان مزدا ۲ طبق همین پلتفرم تولید می‌شود، اما طی این سال‌های چندین فیس لیفت را تجربه کرده است.

چهره متفاوت مزدا ۲، هاچ‌بک محبوب ژاپنی

طراحان برای نسل جدید تغییرات ظاهری متعددی را در نظر گرفته که البته این تغییرات باعث شده به تویوتا یاریس شباهت بیشتری پیدا کند، اما این خودروساز ژاپنی با استفاده از فناوری هیبریدی خود آن را نسبت به یاریس متمایز کرده است. در نمای جلو یک جلوپنجره خاص به همراه سپر اصلی جدید به چشم می‌خورد که ترکیب آنها باعث ایجاد یک ظاهر اسپرت شده است.

فناوری هیبرید اختصاصی مزدا به خوبی توسعه پیدا کرده که همین موضوع نقدهای مثبت کارشناسان را به همراه دشاته است. در همین راستا نسل جدید مزدا ۲ به یک ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر ۹۰ اسب بخار و یک پیشرانه الکتریکی ۷۹ اسب بخار مجهز شده که در مجموع قدرتی برابر با ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۱۲۰ نیوتن‌متر را به همراه دارند. یک گیربکس CVT نیز در تمام مدل‌ها نیروی تولیدی پیشرانه‌ها را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

مزدا ۲ هیبریدی ظرف مدت ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۳.۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۵ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

امکانات مزدا ۲ هیبریدی

مزدا 2 در ارزان ترین نسخه خود به امکاناتی متعددی چون حسگر جلوگیری از برخورد جلو و عقب، رابط‌های اپل و اندروید، نمایشگر لمسی روی داشبورد و رینگ‌های 16 اینچی مجهز شده است. البته نسخه گران‌تر آن از تهویه مطبوع دوگانه، چراغ‌های LED، رینگ 17 اینچ، سقف پانورامیک و نمایشگر لمسی بزرگ 10.5 اینچی بهره می‌برد.

مزدا طرح کاهش مصرف سوخت محصولات خود را به شکل جدی دنبال می‌کند و در همین راستا قصد دارد مزدا 3 و شاسی بلندهای کوچک CX-30 و CX-50 را نیز به موتور هیبریدی مجهز کند. به زودی نیز شاهد معرفی MX-30 به موتور پلاگین هیبریدی روتاری خواهیم بود.

چهره متفاوت مزدا ۲، هاچ‌بک محبوب ژاپنی

گفتنی است نسل فعلی مزدا ۲ از یک موتور ۱.۵ لیاری بنزینی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۰ اسب بخار را تولید کند. یک گیربکس دستی نیز قدرت را به چرخ‌ها می‌رساند. مشتریان می‌توانند این نسخه را در حال حاضر با قیمت ۱۵ هزار دلار خریداری کنند که البته برای نسخه گیربکس اتوماتیک آن باید ۱ هزار دلار بپردازند. احتمالا مزدا ۲ هیبرید نیز با قیمت ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار روانه بازار اروپا خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار