موتورهای برقی به خیابان‌های اصفهان می‌آیند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۹۲۴۹
تاریخ انتشار: 2016 February 28    -    ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
 مهدی جمالی‌نژاد شنبه شب در حاشیه امضا تفاهم‌نامه با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تصویب برنامه «اصفهان ۱۴۰۰» گفت: کاهش آلاینده‌ها، حمل و نقل عمومی، جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت عمومی و توسعه زیرساخت‌های مربوط به محیط زیست از اولویت‌های این برنامه است.

وی این اولویت‌ها را مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه امضا شده ما‌بین شهرداری اصفهان و معاونت علمی و فناوری دانست و افزود: در اولین گام طرح آزمون موتورسیکلت‌های برقی را در دست داریم، طرحی را که معاونت ریاست جمهوری تدوین کرده و ما آن را با عنوان فتح می‌شناسیم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: موضوع این طرح همکاری و هم‌افزایی به منظور جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی تولید شده با استفاده از توان تولیدکنندگان دانش‌بنیان داخلی با موتورسیکلت‌های موجود و نیز افزایش سطح میزان تولید داخل است.

وی ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی با معرفی محصول مناسب با جایگاه شهروند ایرانی، حفظ محیط زیست با جایگزینی موتورهای برقی به جای موتورهایی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند و تجاری‌سازی فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان مؤلفه کلیدی در بحث اقتصاد دانش‌بنیان را از اهداف این تفاهم‌نامه امضاشده عنوان کرد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه تعهداتی شهرداری دارد و تعهداتی را معاونت تقبل کرده است، افزود: این تفاهم‌نامه طی دو سال عملیاتی می‌شود.

وی تأکید کرد: چنین طرحی با چنین وضعیتی برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود که در صورت موفقیت می‌تواند الگو دیگر شهرها باشد.

فارس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv