آمار باورنکردنی گردشگران ایرانی به ترکیه
کد خبر: ۲۹۲۱۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای گفت که از ابتدای سال میلادی تا ماه آگوست ۱۱ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۲۴۶ گردشگر از شهر استانبول دیدن کرده‌اند.
وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای گفت که از ابتدای سال میلادی تا ماه آگوست ۱۱ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۲۴۶ گردشگر از شهر استانبول دیدن کرده‌اند.
 
طبق این بیانیه، تعداد گردشگران در ماه آگوست در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۹ درصد افزایش یافته است به طوریکه در ماه آگوست دو میلیون و ۷۴۷ هزار و ۶۱۱ گردشگر به استانبول رفته‌اند.
 
به گفته این وزارتخانه گردشگران روس با ۱۷۹ هزار و ۱۷ نفر در رتبه اول، آلمان با ۱۲۷ هزار و ۴۸۷ نفر در رتبه دوم و گردشگران ایرانی با ۱۰۱ هزار و ۴۵۹ نفر در رتبه سوم قرار دارند.
 
در بین کشورهای عربی نیز عربستان سعودی در رتبه اول، سپس عراق و بعد کویت در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
 
وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه روز گذشته نیز اعلام کرد که در فاصله ماه ژانویه تا آگوست(هشت ماه) سال جاری میلادی بیش از ۳۶.۷ میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کرده‌اند.
 
این وزارتخانه در گزارش خود گفت افزایش آمارهای رسمی تعداد گردشگران خارجی نشان از پیشرفت روز افزون صنعت گردشگری در ترکیه است به طوریکه در هشت ماه اخیر سال جاری میلادی شمار گردشگرانی که به این کشور سفر کرده‌اند، به نسبت سال گذشته ۱۳.۹۵ درصد افزایش داشته است.
 
طبق این گزارش؛ تعداد گردشگران خارجی که در ماه آگوست به ترکیه سفر کرده‌اند در مقایسه با این ماه در سال گذشته میلادی با افزایش ۵.۶۴ درصدی به بیش از ۶.۶۶ میلیون نفر رسید.
 
افزایش تعداد گردشگران خارجی امسال ترکیه تا حدودی به افزایش علاقه گردشگران روس و کشورهای اروپایی همچون آلمان و انگلیس برای سفر به ترکیه بستگی داشته است.
 
طبق آمار منتشر شده؛ شمار گردشگران روسی که در هشت ماه اخیر به ترکیه سفر کرده‌اند با افزایش ۴۴.۸۴ درصدی دست‌کم به ۴.۳ میلیون نفر رسیده است و پس از آن ۴.۱ میلیون گردشگر از آلمان و ۲.۶۵ میلیون گردشگر از انگلیس در همین بازه زمانی به ترکیه سفر کرده‌اند.
 

این در حالی است که دولت ترکیه گفته است که احتمال می‌رود تا پایان سال جاری شمار گردشگران به ۶۰ میلیون نفر و تا پایان سال ۲۰۲۸ به ۹۰ میلیون نفر برسد

دیده بان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
1
1
یک عده می گویند چرا برای مراسم امام حسین این همه خرج می کنید ،چرا کسی به این عده کسی نمی گوید بیایید پولتان را خرج فقرا بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
آفرین زدی تو خال ! حرف حساب جواب نداره.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار