علت فوت نوزاد نهاوندی مشخص شد
کد خبر: ۲۹۲۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
 رئیس بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند گفت: نوزادی که به تازگی در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند فوت کرده، قبل از به دنیا آمدن اختلال مادرزادی پری‌ناتال داشته است.

 رئیس بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند گفت: نوزادی که به تازگی در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند فوت کرده، قبل از به دنیا آمدن اختلال مادرزادی پری‌ناتال داشته است.

 

هدایت‌الله نوروزی اظهار کرد: بعدازظهر روز سه‌شنبه یک مادر باردار با سن ۳۷ ماهگی بارداری برای زایمان به بیمارستان علیمرادیان مراجعه می‌کند که نوزادی با وزن ۳ کیلو و ۲۰۰ گرم به دنیا می‌آورد.

وی افزود: در ابتدای تولد حدود نیم ساعتی که نوزاد در بخش زایمان بوده، مشکل خاصی نداشته اما بعد از گذشت مدت کوتاهی دچار مشکلات خفیف تنفسی می‌شود که به بخش اطفال انتقال می‌یابد.

نوروزی ادامه داد: با انتقال نوزاد به بخش اطفال با متخصص کودکان تماس گرفته می‌شود و پزشک متخصص دستورات لازم را تلفنی می‌دهد و با بیمارستان فاطمیه همدان هم برای بستری کودک در بخش ان.‌آی.‌یو.سی(بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان) یک تخت رزرو می‌کند و حدود نیم ساعت بعد پزشک متخصص خود را به بالین بیمار می‌رساند.

وی تصریح کرد: قبل از رسیدن پزشک متخصص اطفال، پزشک متخصص زنان و متخصص بی‌هوشی بالای سر نوزاد بودند و یک لوله (ان‌جی‌تیوپ) را وارد بینی نوزاد می‌کنند که متوجه خون‌ریزی معده نوزاد می‌شوند و با بدحال‌تر شدن نوزاد، لوله تنفسی برای نوزاد گذاشته می‌شود که متأسفانه با همه این تلاش‌ها نوزاد بعد از یک ساعت فوت می‌کند.

رئیس بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند با اشاره به اینکه نزدیکان این نوزاد فوت شده اعلام کرده‌اند علت فوت نوزاد نبود داروی سورفکتانت در بیمارستان و نبود پزشک متخصص اطفال بوده که کذب محض است، افزود: اظهارات نزدیکان این نوازد واقعیت ندارد چراکه نوزاد اصلاً به این دارو نیاز نداشته است.

وی تصریح کرد: البته این دارو هم در اختیار بیمارستان‌های شهرستان نیست چراکه تزریق آن باید توسط فوق‌تخصص اطفال و در بخش مراقبت‌های ویژه اطفال انجام شود که شهرستان این امکانات را ندارد.

نوروزی اضافه کرد: همچنین اینکه خانواده این نوزاد متوفی گفته‌اند که علت خونریزی معده نوزاد مصرف قرص آسپرین در دوران بارداری توسط مادر باردار بوده نیز کذب است چراکه داروی آسپرین یک داروی بسیار ایمن و کاملاً بی‌خطر برای جنین است.

وی یادآور شد: اظهارات خانواده این نوزاد باعث ایجاد التهاب در فضای شهرستان و حتی در استان شده که ما هم در این راستا روز شنبه هفته‌جاری کمیته مرگ‌ومیر را با حضور سه متخصص اطفال، معاونت درمان شبکه بهداشت شهرستان و شخص بنده تشکیل دادیم که همه این متخصصان به این نتیجه رسیدند که علت فوت نوزاد اختلال انعقادی(پری‌ناتال) که مادرزادی‌ است، بوده و بعد از زایمان بروز کرده و حتی اگر این نوزاد در بهترین ان‌.آی.‌سی.‌یو دنیا هم بستری می‌شد، امکان زنده ماندنش وجود نداشت.

رئیس بیمارستان علیمرادیان نهاوند در پایان تأکید کرد: ما به خانواده نوزاد هم اعلام کردیم که علت فوت نوزاد چه بوده و گفتیم اگر شک دارید می‌توانیم کالبد شکافی کنیم که خانواده متوفی نپذیرفتند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
0
2
همه ما که بمیریم دچار اختلال بودیم
بخصوص جوانانی که پارسال مردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار