دستگیری پزشک قلابی در دکه ساندویچی‌
کد خبر: ۲۸۹۴۵۴
تاریخ انتشار: 2023 September 01    -    ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
متهم سابقه‌دار که تصمیم گرفته بود خلاف را کنار بگذارد، ساندویچ‌فروشی راه انداخت اما از آنجا که دلتنگ اقدامات مجرمانه شده بود، در نقش پزشک کلاه مردم را بر می‌داشت.
 متهم سابقه‌دار که تصمیم گرفته بود خلاف را کنار بگذارد، ساندویچ‌فروشی راه انداخت اما از آنجا که دلتنگ اقدامات مجرمانه شده بود، در نقش پزشک کلاه مردم را بر می‌داشت.
 
دستگیری پزشک قلابی در دکه ساندویچی‌
 
این خبر در 5 شهریور سال 63 در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، 39 سال پیش در چنین روزی. ماجرا از این قرار بود که کمال (معروف به کمال یکدست) با عنوان پزشک در موسسات و درمانگاه‌ها طبابت می‌کرد، اما مدتی بعد که این نقش به مذاقش خوش آمده بود، تصمیم گرفت که مطب خصوصی خود را افتتاح کند، غافل از اینکه اینجا پایان راه است و خیلی زود توسط ماموران شعبه 5 آگاهی دستگیر خواهد شد.
 
رئیس شعبه 5 آگاهی به خبرنگار اطلاعات گفت: چندی پیش افرادی برای شکایت به اداره آگاهی تهران آمده و از یک پزشک شکایت کردند، آنها گفتندکه فردی بنام دکتر محمد کریم، به بهانه  استخدام از آنها مبلغی پول دریافت کرده و گریخته است.
 
با این شکایت تحقیقات ماموران شعبه 5 آگاهی آغاز شد، آنها در همان ابتدا به فردی که سابقه قبلی در این زمینه داشت مظنون شدند و او را در کیوسک اغذیه فروشی‌اش در میدان آزادی دستگیرکردند.
 
کمال پس از دستگیری به تمام اتهاماتش اعتراف کرد و گفت: چندی پیش تلفنی با یکی از موسسات تماس گرفتم و از طرف نظام پزشکی خود را دکتر منتخب آن سازمان معرفی کردم. سپس به موسسه موردنظر رفتم و مشغول طبابت شدم. دیری نگذشته بود که از من پروانه پزشکی خواستند و من که مدرکی نداشتم، فرار کردم. پس از چند روز به درمانگاه دارالشفا واقع در جنوب شهر تهران رفتم و در آنجا به ویزیت بیماران پرداختم. از آنجا نیز به همین دلیل بیرون آمدم و تصمیم گرفتم مطبی برای خود دایر کنم. پس از چاپ نسخه پزشکی  تحت عنوان « دکتر سید کمال حیدری» تصمیم گرفتم آگهی استخدام منشی و حسابدار چاپ کنم، چند نفر مراجعه کردند و من از هر کدام، مبلغی به عنوان وثیقه استخدام دریافت و فرار کردم تا اینکه در محل کارم درمیدان آزادی توسط ماموران آگاهی دستگیر شدم.
 
سرگرد حلب‌چی رئیس شعبه 5 آگاهی در مورد متهم گفت: او از کلاهبرداران سابقه دار است که چندی پیش با مراجعه به آگاهی اظهار ندامت وپشیمانی کرد و گفت که تصمیم گرفته است شغل آبرومندی برای خود انتخاب کند. به همین خاطر یکدستگاه کاروان خریده و می‌خواهد در محوطه ترمینال غرب(آزادی) ساندویچ فروشی باز کند و مشغول کار شود. ولی از آنجایی که او به کلاهبرداری عادت کرده بود، دوباره فکر کارهای خلاف به سرش زد که این بار، به دام افتاد.
 
متهم پس از بازپرسی و اعتراف به تمام اتهاماتش از طرف بازپرسی دادسرای ناحیه7مستقر در آگاهی به انجام چندین فقره کلاهبرداری و جعل عنوان پزشکی با قرار۲۰ میلیون ریال وثیقه بازداشت و روانه زندان شد.
اطلاعات آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار