بدن ایده آل انسان در آینده دور چه شکلی خواهد بود؟
کد خبر: ۲۸۹۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
 جمله ی معروف «هیچکس کامل نیست» شاید به زودی مفهوم خود را از دست دهد، چرا که داشتن بدن کامل و بی عیب و نقص برای ما چندان دور از دسترس نیست.

 جمله ی معروف «هیچکس کامل نیست» شاید به زودی مفهوم خود را از دست دهد، چرا که داشتن بدن کامل و بی عیب و نقص برای ما چندان دور از دسترس نیست. به لطف تکنولوژی و فرآیند تکامل، انسان ها توانسته اند دوره های دشواری را بر روی کره زمین پشت سر بگذارند و از آن ها جان به در ببرند. هیچ چیز جلودارمان نیست! البته شاید جز یک چیز؛ بدن تکامل یافته اما پرنقص مان که ممکن است برای آینده ای که انتظارمان را می کشد مناسب نباشد.

 
بدن ایده آل انسان در آینده دور چه شکلی خواهد بود؟

در ادامه می خواهیم ببینیم با توجه به بهترین ویژگی های بدنی حیوانات، بدن ایده آل انسان در آینده چگونه می تواند باشد.

 

۱- با داشتن گوش های گربه مانند می توان افتادن یک سوزن را از چند کیلومتری شنید

 

ما انسان ها از شنوایی خوبی برخوردار نیستیم. گرچه گوش های ما به گونه ای طراحی شده اند که صداها را جمع آوری و آن ها را به گوش داخلی منعکس کنند، اما تنها گستره ی کوچکی از صداها را می شنوند. این بدان معنی است که نمی توانیم همان صداهایی را بشنویم که حیوانات دیگر قادرند به وضوح آن ها را بشنوند.

برخلاف انسان ها، گوش های کوچک و مخروطی گربه ها طوری طراحی شده که صداها و ارتعاشات را از فاصله ی دور تشخیص دهد. گوش های گربه ها می تواند به سمت صدا هم حرکت کند که دلیل آن وجود ۳۰ ماهیچه ی انعطاف پذیر است که به گربه ها این امکان را می دهد گوش های خود را ۱۸۰ درجه به سمت صداهای بسیار آرامی که برای گوش انسان غیر قابل شنیدن اند، بچرخاند.

۲- با آب و هوای «بد» خداحافظی و به پوست ماهی مرکب مانند سلام کن

آب و هوا می تواند غیر قابل پیش بینی و نامساعد باشد. بنابراین سازگاری با تغییرات آب و هوایی می تواند ویژگی کاربردی ای برای انسان باشد. به همین دلیل بهتر است که پوستی مانند ماهی های مرکب غول پیکر داشته باشیم.

پوست ماهی های مرکب غول پیکر می تواند تغییر رنگ دهد و بر حسب محیط و خواست ماهی، خود را استتار کند. ما انسان ها هم البته تا حدودی شبیه به ماهی های مرکب هستیم، چرا که مردم مناطق گرم پوست تیره تری دارند و مردم مناطق سرد پوستی روشن تر.

۳- پشت درد را فراموش کن و مانند گوریل ها چهار دست و پا راه برو

 

پشت درد مشکلی مختص به انسان ها است. از آنجایی که انسان ها به صورت ایستاده راه می روند، بیشتر فشار ناشی از راه رفتن و ایستادن بر روی دو پا به کمر آن ها وارد می شود.

خویشاوندان نزدیک ما، گوریل ها هم اگر مثل ما راه می رفتند احتمالاً دچار کمر درد می شدند، اما به دلیل چهار دست و پا راه رفتن این مشکل را ندارند. آن ها به جای راه رفتن روی دو پا با هر چهار دست و پای خود راه می روند تا هم تعادل خود را حفظ و هم از پشت خود محافظت کنند، امری که آنها را از تجربه ی درد با بالا رفتن سن مصون نگه می دارد.

۴- با داشتن یک گردن قو مانند دیگر خبری از خفگی نخواهد بود

خفگی یکی از خطراتی است که برای ما انسان ها وجود دارد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که غذا یا هر شئ دیگری در گلویمان گیر می کند و با مسدود کردن مجرای تنفس مان مانع رسیدن هوا به ریه هایمان می شود.

با این حال، آناتومی متفاوت گلو در قوها و اغلب پرندگان، خفگی را برای آن ها تقریباً غیر ممکن می کند. در گردن باریک آن ها دو مجرای متفاوت وجود دارد؛ یکی برای عبور هوا و دیگری برای عبور غذا. انسان ها هم اگر در آینده از چنین گلویی برخوردار شوند، دیگر دچار خفگی نخواهند شد.

۵- با داشتن یک مجرای بینی طولانی تر همچون سگ ها، دیگر دچار سینوزیت نخواهید شد

سرماخوردگی و سردرد از پیامدهای همیشگی تغییرات آب و هوایی هستند. علت این مشکل ممکن است تحریک شدن سینوس ها باشد، چرا که تخلیه ی همه ی چیزهایی که تنفس می کنیم برای سینوس ها دشوار است و آن ها گاهی مسدود می شوند و ما را دچار سینوزیت می کنند.

اما برخلاف انسان ها، سگ ها و دیگر حیواناتی که پوزه ی بلندتر و جلو آمده ای دارند به ندرت دچار چنین سردردهایی می شوند چون مجرای بینی آن طراحی بهتری دارد. این بدان معنی است که سینوس های آن ها در نقطه ی مناسبی قرار دارند و به راحتی تخلیه می شوند.

۶- با داشتن یک شکم کیسه دار مانند کانگوروها به یک «سوپر مادر» تبدیل خواهید شد

زایمان و به دنیا آوردن یک نوزاد انسان کار ساده ای نیست. حالا در مقایسه با گذشته سزارین های بیشتری انجام می گیرد چرا که هر چه می گذرد بچه های بزرگ تر و بزرگ تری متولد می شوند که امکان خارج کردن آن ها از مجرای رحم مادر به شکل زایمان طبیعی وجود ندارد. علاوه بر این، کار مراقبت از فرزند خود بعد از جراحی می تواند بسیار دشوار باشد، امری که لذت بردن از روزهای نخست تولد فرزند را غیرممکن می کند.

برخلاف انسان ها، کانگوروها روش متفاوتی برای زایمان دارند. بچه کانگوروها تقریباً نارس، در روز سی و چهارم بارداری مادر خود متولد می شوند. اما بعد از آن، تا ۶ ماه درون کیسه ی مادرشان باقی می مانند تا به طور کامل رشد کنند. در این حالت، کانگوروی مادر هم می توانند در عین حمل فرزند خود، به همه جا برود و کارهای مختلفی انجام دهد.

۷- با داشتن چشمان اختاپوس مانند بینایی بهتری خواهید داشت

انسان ها از قدرت بینایی بسیار بدی برخوردارند. ما به عینک و لنز نیاز داریم و علاوه بر آن، نقاط کوری هم در چشمان ما وجود دارد. نقاط کور بخش هایی از چشمان ما هستند که قادر به تشخیص تصاویر اطراف ما نیستند، مثل زمانی که یک چشم خود را می بندیم و نمی توانیم همه ی چیزهایی که پیش رویمان قرار دارند را ببینیم.

اما اختاپوس ها و دیگر اعضای خانواده ی سرپایان هیچ نقطه ی کوری در چشمان خود ندارند و می توانند همه چیز را به طور کامل ببینند. چشمان اختاپوس ها در مکان های تاریکی که دید در آن ها مختل می شود، به کمک شان می آید. انسان ها اگر یک جفت از چشمان آن ها را داشته باشند دیگر نیازی به عینک پیدا نخواهند کرد.

روزیاتو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
1
4
بابا ادم بمیرع بهتره که با چشم هشت پا و گوش گربه و پوزه سگ و گردن قو بخواد زندگی کنه....انصافا من این شکلی بشم دخترتو به من میدی!!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار