بوتاکس باربی؛ جدیدترین ترند زیبایی که بی خطر هم نیست!
کد خبر: ۲۸۸۸۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 August 21    -    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
نوروتوکسین یا زهر فلج کننده، نام های تجاری مختلفی دارد که مشهورترین آن ها بوتاکس است. ایزابل لوکس یک تیک تاکر ۳۲ ساله آمریکایی است که محتواهایی مربوط به عمل های زیبایی و آرایش، تولید می کند. او که سرگرم آماده شدن برای مراسم ازدواج خود است، تمام اقدامات خود را با فالوورهایش به اشتراک می گذارد. او اخیرا بوتاکس باربی انجام داده است.

«تابناک با تو» - نوروتوکسین یا زهر فلج کننده، نام های تجاری مختلفی دارد که مشهورترین آن ها بوتاکس است. ایزابل لوکس یک تیک تاکر ۳۲ ساله آمریکایی است که محتواهایی مربوط به عمل های زیبایی و آرایش، تولید می کند. او که سرگرم آماده شدن برای مراسم ازدواج خود است، تمام اقدامات خود را با فالوورهایش به اشتراک می گذارد. او اخیرا بوتاکس باربی انجام داده است.

 

«بوتاکس باربی» چیست؟

ایزابل برای اینکه شانه هایش در لباس عروسی لاغرتر به نظر به رسد و درد کمرش، برطرف شود، بوتاکس باربی را امتحان کرد. در این عمل حدود ۴۰ واحد نوروتوکسین به هر عضله ذوزنقه ای وی تزریق شد. عضلات ذوزنقه، ماهیچه‌های بزرگ، جفتی و مثلثی در پشت گردن هستند که در قسمت بالایی پشت قرار گرفته‌اند. آن‌ها به سمت پایین کمر کشیده می‌شوند، اما بیشتر در حرکات شانه‌ای نقش دارند. عضله ذوزنقه بسیاری از حرکات شانه و بازو را کنترل می‌کند.

 

«بوتاکس باربی» چیست؟

ایزابل درباره این اقدام خود می گوید: «من در تمام مدت فکر می‌کردم، اگر درست پیش برود، عالی خواهد بود و منتظر می مانم تا نتایج آن را به اشتراک بگذارم. اگر نتیجه موفقیت آمیز نبود، بهتر است به مردم هشدار دهم. بنابراین اساساً فکر کردم که مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، واقعیت را به مردم می‌گویم. اما طبیعتا دعا کردم که همه چیز خوب پیش رود.»

این روش در ابتدا برای رفع گرفتگی عضلات ذوزنقه ای ابداع شد که باعث میگرن و گرفتگی شدید گردن می شود. اما در حال حاضر، این عمل بیشتر برای تغییر سایز شانه ها و کشیده تر شدن گردن به منظور زیبایی انجام می شود تا رفع گرفتگی و میگرن و به خاطر نتایج آن، به بوتاکس باربی معروف شده است و در رسانه های اجتماعی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

«بوتاکس باربی» چیست؟

دکتر پریشا آچاریا، متخصص زیبایی در کلینیک زیبایی معروف لندن در یک مصاحبه درخصوص این عمل زیبایی گفت: «وقتی بوتاکس به عضله تزریق می شود، اتصال به عصب قطع می شود. با گذشت زمان منجر به ضعیف شدن و فلج شدن عضله می شود و به طور غیرمستقیم، عضله کوچک می شود.»

دکتر آچاریا گفت: «با این حال، اگر بوتاکس به طور نادرست یا با دوز اشتباه تجویز شود، می تواند عضله را به طور کامل فلج کند. همچنین ممکن است نوروتوکسین از محل تزریق اولیه جا به جا شود و اتصال عصبی سایر عضلات اطراف را ضعیف کند؛ به خصوص اگر در اطراف گردن باشد، ممکن است بر توانایی شما برای بالا نگه داشتن سرتان تاثیر بگذارد.»

«بوتاکس باربی» چیست؟

به ایزابل گفته شد که حداقل به مدت ۷۲ ساعت پس از تزریق، از حمل کوله پشتی سنگین، ورزش های شدید و ماساژ خودداری کند. او گفت: «در واقع کاملاً ترسیده بودم. هنگامی که بوتاکس وارد می شود، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. در هفته اول درد، تنش و سفتی واقعی در گردن، شانه ها و قسمت بالای کمرم احساس کردم. من واقعاً نگران بودم.» دو ماه بعد، لوکس گفت که بهتر از همیشه است و در حال برنامه ریزی برای یک جلسه تکمیلی در زمستان است.

با این حال او اصرار دارد که این یک عمل ساده نیست و تاکید می کند: «من فکر می کنم که شما باید به یک جراح یا یک پزشک متخصص مراجعه کنید. اگر نمی‌توانید بوتاکس باربی را در جای درستی انجام دهید، صادقانه بگویم که ارزشش را ندارد.»

دکتر آچاریا نیز بر نگرانی خود از ترند بوتاکس باربی در رسانه های اجتماعی تاکید کرد و گفت: «من فکر می کنم یک روش پزشکی باید به عنوان یک روش پزشکی تلقی شود. اما بدون نظارت کافی، هر کسی، حتی یک آرایشگر بدون تجربه بالینی و بدون دانش آناتومی، می تواند تزریق سم بوتولینوم را انجام دهد که واقعاً مرا نگران می کند.»

«بوتاکس باربی» چیست؟

پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی تزریقات صورت در دهه آینده بیش از دو برابر شود و تا سال ۲۰۳۲ به ۳۶.۸ میلیارد دلار برسد. طبق نظرسنجی سال ۲۰۲۱ توسط انجمن بین‌المللی جراحی زیبایی زیبایی، این صنعت، شاهد افزایش ۵۴.۴ درصدی در روش‌های کم تهاجمی مانند بوتاکس و پرکننده ها از سال ۲۰۱۷، بود.

در فضای مجازی، برخی کاربران ایزابل لوکس را زن‌ستیز و حتی قربانی مردسالاری خواندند. اما او گفت: «میل به داشتن ظاهری خاص به ویژه برای زنان، قرن هاست که احمقانه، اتلاف وقت، اتلاف پول و بیهوده تلقی می شود، اما وقتی مردی می‌خواهد ظاهری خاص داشته باشد، همه چیز علمی می شود. من فکر می‌کنم که ما باید از تحقیر زنان برای علاقه مندی هایشان، دست برداریم.»

اما دکتر آچاریا، معتقد است بوتاکس باربی در تضاد با فیلم تازه اکران شده‌ی باربی است. او می گوید: «این فیلم بسیار طرفدار فمینیسم بود و زنان را تشویق می کرد که خود را به عنوان شیء نبینند. من این ترند را دوست ندارم که از باربی استفاده می کند تا بگوید ما باید گردن باریک داشته باشیم. ما باید خودمان را همانگونه که هستیم بپذیریم.»

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
0
1
جماعت مريض و افسرده….
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
0
2
برای سرگرم کردن مردم بیکار روش خوبیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار