افسانه جالب یکی از اماکن رمزآلود ایران
کد خبر: ۲۸۷۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 August 10    -    ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
داستان اسطوره‌ای تخت سلیمان و زندان دیوان حکایتی شنیدنی است اما دریاچه اسرارآمیز رو به روی ویرانه‌های باقی‌مانده معبد آناهیتا، داستان عجیبی دارد.
داستان اسطوره‌ای تخت سلیمان و زندان دیوان حکایتی شنیدنی است اما دریاچه اسرارآمیز رو به روی ویرانه‌ها باقی‌مانده معبد آناهیتا، داستان عجیبی دارد.

 

افسانه جالب یکی از اماکن رمزآلود ایران
 
 دریاچه اسرار آمیز و مرگباری که انگشتر سلیمان نبی (ع) درون آن پنهان است، یکی از اماکن رمزآلود ایران در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تکاب استان آذربایجان غربی است. دریاچه ای اسرار آمیز و جوشان  با قدمتی هزاران ساله که پر از املاح معدنی است و عمق آن در برخی مناطق به ۱۲۰ متر هم می رسد.  داستان های زیادی درباره این دریاچه گفته شده که مشهورترین افسانه، وجود گنج های بی شمار در اعماق دریاچه است. گنج های با ارزش بی پایان که در طول تاریخ به دریاچه انداخته شده اند و پنهان مانده اند.

افسانه جالب یکی از اماکن رمزآلود ایران

 
بحث برانگیزترین گنجی که ممکن است در کف دریاچه وجود داشته باشد انگشتر حضرت سلیمان (ع) است. براساس باورهای عامیانه کل مجموعه تخت سلیمان توسط نیروهایی ماورائی ساخته شده که از حضرت سلیمان (ع) فرمان می بردند. طبق همین باورهای قدیمی، حضرت سلیمان (ع) انگشتری در دست داشت که قدرتی خارق العاده برای او به همراه می آورد. 
 

افسانه جالب یکی از اماکن رمزآلود ایران

 

افسانه ها می گویند در زمان حکمرانی او ، دیوهایی که با حیله و نیرنگ، انگشتر مشهور او را دزدیده بودند، به سزای عمل شان به درون کوه افکنده شدند ؛ قرن ها می گذرد اما گفته می شود همچنان شامگاهان، ناله هایی گاه و بی گاه از کوه ها شنیده می شود و مردمان آن دیار به هنگام تاریکی به هیچ وجه به کوه زندان سلیمان نمی روند.

نخستین بار غواصان آلمانی وارد این دریاچه شدند. طبق مشاهدات آنها که بعدها منتشر شد، گودالی در میان دریاچه کشف شد که ۱۱۲ متر عمق داشت. همچنین ده کانال آب در حاشیه دریاچه وجود دارد اما به علت رسوبات زیاد و محدودیت دید، موفق به کشف اثری خاص در آب نشدند. تخت سلیمان نبی (ع) که در فهرست آثار ملی و میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده مقصدی جالب و هیجان انگیز برای گردشگران است.

 

پارسینه

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
1
2
ای بابا آخه چرا؟ چطور از چشم مسولین در رفته و نتونستن بخشکوننش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار