طرز تهیه کیک موز و گردو؛ خوشمزه، سالم و رژیمی
کد خبر: ۲۸۷۰۹۳
تاریخ انتشار: 2023 August 04    -    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
رژیم گرفتن برای بسیاری از افراد می‌تواند سخت و طاقت‌فرسا باشد؛ اما برای یک رژیم سالم لازم نیست تمام غذاهای خوشمزه را حذف کنید. در این سری آموزش‌های آشپزی طرز تهیه یک مدل کیک موز و گردو را به شما آموزش دهیم که علاوه بر خوشمزه بودن، سالم و رژیمی هم هست.

طرز تهیه کیک موز و گردو؛ خوشمزه، سالم و رژیمی (دیجی کالا مگ)

طرز تهیه کیک موز و گردو؛ خوشمزه، سالم و رژیمی (دیجی کالا مگ)«تابناک با تو» - رژیم گرفتن برای بسیاری از افراد می‌تواند سخت و طاقت‌فرسا باشد؛ اما برای یک رژیم سالم لازم نیست تمام غذاهای خوشمزه را حذف کنید. در این سری آموزش‌های آشپزی طرز تهیه یک مدل کیک موز و گردو را به شما آموزش دهیم که علاوه بر خوشمزه بودن، سالم و رژیمی هم هست.

مواد لازم

مواد مقدار
جو دو سر پرک یک‌چهارم پیمانه
آب یک‌سوم پیمانه
موز رسیده دو عدد
تخم‌مرغ دو عدد
وانیل یک‌دوم قاشق چای‌خوری
روغن زیتون یا کنجد بدون بو یک‌سوم پیمانه
شیر یک‌سوم پیمانه
عسل یک‌سوم پیمانه
آرد جو دو سر پرک نصف پیمانه
آرد گندم کامل یک‌سوم پیمانه
آرد سفید شیرینی‌پزی نصف پیمانه
دارچین یک قاشق چای‌خوری
جوش شیرین یک‌دوم قاشق چای‌خوری
گردو پنج عدد

مناسب: ۸ نفر

زمان پخت: ۶۰ دقیقه

طرز تهیه کیک موز و گردو سالم و رژیمی

طرز تهیه کیک موز و گردو؛ خوشمزه، سالم و رژیمی (دیجی کالا مگ)

۱.
برای درست کردن این کیک نیاز دارید در ابتدا شیر جو دو سر پرک درست کنید. برای اینکار جو دوسر پرک و آب را داخل بلندر بریزید و مخلوط کنید تا رنگ آن سفید شود. سپس آن را از صافی رد کنید.( می‌توانید از شیر پاستوریزه هم استفاده کنید).

۲.
دو عدد موز رسیده را پوست بگیرید و حسابی له کنید. تخم مرغ و وانیل راهم به موز له شده اضافه کنید. روغن زیتون یا کنجد بدون بو، شیر جو دو سر پرک و عسل را هم اضافه کنید.

۳.
سه مدل آرد برای درست کردن این کیک نیاز است. آرد جو دو سر پرک، آرد گندم کامل و آرد سفید شیرینی پزی که با دارچین و جوش شیرین مخلوط کرده و در دو مرحله به روی کیک الک کنید. در آخر گردو خرد شده هم به مواد اضافه کنید.

۴.
داخل قالب ده در سی کاغذ روغنی قرار دهید و مایع کیک را داخل قالب بریزید و داخل فری که از سی دقیقه قبل داغ شده قرار دهید. در دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۴۵ الی ۶۰ دقیقه اجازه دهید تا کیک کامل بپزد. بخاطر بافت سنگین کیک بهتر است دمای فر کمی پایینتر و مدت زمان پخت بیشتر باشد. زمانیکه کیک پخت آن را از فر خارج کرده و به مدت دو ساعت اجازه دهید تا کاملا خنک شود و سپس برش بزنید.

منبع: دیجی کالا مگ

برچسب ها: کیک ، موز ، رژیمی ، کیک موز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار