آقای منوچهر هادی لطفا دیگر سریال نسازید؛ مرسی، اَه!
کد خبر: ۲۸۵۸۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2023 July 18    -    ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
 سریال «نیوکمپ» به کارگردانی منوچهر هادی به پایان رسید؛ سریالی که تکلیفش با خودش مشخص نبود. سریال به ظاهر کمدی‌ای که صحنه‌های خنده دار آن به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید و شوخی‌های سریال نیز پاستوریزه بودند.

 سریال «نیوکمپ» به کارگردانی منوچهر هادی به پایان رسید؛ سریالی که تکلیفش با خودش مشخص نبود. سریال به ظاهر کمدی‌ای که صحنه‌های خنده دار آن به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید و شوخی‌های سریال نیز پاستوریزه بودند. منوچهر هادی بعد از «عاشقانه»، «دل» و «گیسو»، بار دیگر در مرکز انتقادها قرار گرفت. بعد از تمام شدن آن سریال‌ها هم بازار واکنش‌ها چه از سوی مخاطبان و چه عوامل سریال داغ بود.

 
 

آقای منوچهر هادی لطفا دیگر سریال نسازید؛ مرسی، اَه!

 

یکی از کاربران نوشت: سیاهی لشکرای سریال‌های رضا عطاران از نقش اصلی آثار منوچهر هادی بهتر بودن 

 

محمدرضا نوشت: نزدیک به سه دهه از خدا عمر گرفتم و تاکنون سریالی به ضعیفی نیوکمپ ندیدم. هرچقدر از بد بودن این سریال بگم کم گفتم. این حجم از فضاحت در داستان، پیرنگ و.... سابقه نداشته

پژمان هم گفت: سریال نیوکمپ هم مثل مسابقه صداتو مزخرف خوبی بود

نگین ادعا کرد: توی عمرم سریال به این مزخرفی و آب دوغ خیاری ندیده بودم یعنی توهین مستقیم به سلیقه و وقت بیننده بود. تا عمر دارم دیگه فیلم و سریالای هادی رو نمی بینم! یکی نیست بگه بلد نیستی چرا میسازی؟ بهتره بره اسنپ کار کنه و سینمارو به گند نکشه 

همان‌طور که دقت کردید در اکثر نظرهایی که درباره این سریال منتشر شده، ضعف فیلمنامه، نامشخص بودن هدف کارگردان و پایان‌بندی نادرست، به عنوان مشکلات اصلی اعلام شده است. عده‌ای از مخاطبان سریال نوشته‌اند که «نیوکمپ»  روی ایده خوبی بنا شده و در  نقطه شروع هم موفق ظاهر شده. حتی با حضور اکبر عبدی جذاب هم به نظر می‌رسیده اما هرچه جلوتر رفته، فیلمنامه ضعیف‌تر شده و سریال رفته‌رفته دچار ایرادهای اساسی شده است. بعضی‌ها نسبت به حضور بازیگرانی مثل حسن معجونی و اکبر عبدی در سریال گلایه کرده‌اند و نوشته‌اند چطور ممکن است با وجود چنین بازیگرانی ماحل کار چنین ضعیف از آب دربیاید. عده‌ای هم از منوچهر هادی خواهش کرده‌اند دیگر سریال نسازد.

این واکنش‌ها اما تا آن‌جا پیش رفت که حتی یکی از شاگردان خود آقای کارگردان هم در یادداشتی خطاب به استادش نوشت: شما بودجه کلان داشتید. شما وقت برای فکر کردن داشتید. اما چه کردید استاد؛ اسکناس هایتان را شمردید. دریغ از توانایی توصیف کلمه میزانسن! دریغ از توانایی توضیح الگوی A ! و دریغ از این هرم مسموم که شما را راضی نگه می دارد. بنده افتخار داشتم ۱۲ ساعت شاگرد شما باشم. در این ۱۲ ساعت چیزهایی از شما یاد گرفتم که در هیچ مکتبی توانایی آموختن آن را نداشتم؛ آموختم تمام کارهایی که یک کارگردان نباید پشت دوربین انجام دهد را شما انجام‌ می دهید. آموختم‌ نگاه‌ ابزاری به بازیگر( موی بلوند، رنگ مانتو و اندازه موژه ها) یک سیستم در هم تنیده برای نتیجه گیری اقبال بلند شماست.

از طرفی نیوکمپ در زمانی پخش شده که شرایط جامعه از نظر برخی از کارشناسان به شرایط عادی رسیده و حالا امکان پخش سریال کمدی وجود دارد؛ بدون آنکه بازخورد منفی از سوی مخاطبین داشته باشد. در واقع سازندگان تصمیم گرفتند سریال را پس از روزهای خاصی که در ایران سپری شد به نمایش در بیاورند و مطمئن باشند که مورد نقد مردم قرار نمی‌گیرند. متاسفانه باید گفت با وجود اینکه این غم‌ها فعلا رفته، اما کسانی که ماندند به این سریال نمی‌خندند چرا که نیوکمپ اساسا نمی‌تواند بامزه باشد، حتی اگر ستارگان کمدی را در خود جای دهد. مشکل نیوکمپ ریشه‌ای است و تا زمانی که ریشه مسموم باشد، میوه درخت امکان ندارد که خوشمزه باشد.

در ادامه نظر مخاطبان درباره دیگر سریال‌های این کارگردان هم بررسی کرده‌ایم:

عاشقانه

با اینکه سریال «عاشقانه» به نسبت سایر سریال‌های منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی کم‌اعتراض‌تر بود اما باز هم در قسمت‌های پایانی گلایه‌هایی نسبت به آن وجود داشت. روزنامه هفت صبح آن زمان مطلبی منتشر کرده و در آن از اعتراض‌های مخاطبان نوشته بود. طبق آن گزارش، بخش مهمی از مخاطبان نسبت به طولانی شدن بی‌دلیل قصه اعتراض کرده و نوشته بودند که بعد از گذشت این همه قسمت، هنوز نمی‌دانند سریال قرار است چه حرفی برای گفتن داشته باشد. بعضی‌ دیگر نوشته بودند که در یک سریال حداقل باید در هر قسمت سه تا سکانس جذاب و مهم وجود داشته باشد اما در عاشقانه چنین چیزی وجود ندارد و مدام با خواب و خیال و کلیپ موسیقی، همه چز کش می‌آید. بعضی‌ها به نبود انسجام در فیلمنامه اعتراض کرده و نوشته‌ بودند که اتفاق‌های سریال کاملا دور از واقعیت هستند.

دل

منوچهر هادی بعد از سریال به نسبت قابل‌قبول «عاشقانه»، سال 1399 سراغ ساخت سریال «دل» رفت؛ اثری عاشقانه که هم به واسطه انتخاب بازیگران و هم ریتم کندی که داشت، از همان ابتدا با انتقادهایی روبه‌رو بود و در نقطه پایان اعتراض‌ها درباره آن به اوج رسید. با پخش قسمت یکی مانده به آخر سریال دل که به بیرون آمدن بسیار تصنعی شخصیت پدر رستا از آی‌سیو مرتبط بود اعتراض بیشتر از قبل بالا گرفت. بسیاری از مخاطبان نوشتند که کارگردان به آنها توهین کرده است. بعد هم که شوخی‌ها و جوک‌های زیادی درباره‌اش ساختند. بعد از پخش قسمت آخر، سعید راد اعلام کرد که از بازی در این سریال پشیمان است. او گفته بود حتی یکبار هم این سریال را ندیده. او تاکید کرده بود: «اینها زود می‌خواستند بگیرند و تمام کنند و ۲۰ قسمت را بکنند ۳۰ قسمت، ۳۰ قسمت را بکنند ۴۰ قسمت و اگر یک مقدار جا داشت می‌کردند ۵۰ قسمت، چون مردم برای‌شان مهم نیستند. این‌ها دارند بیزینس می‌کنند.» به طور کلی اکثر مخاطبان نسبت به آب بستن به سریال گلایه داشتند.

گیسو

سریال گیسو از همان قسمت‌های اول با انتقادهای زیادی رو به رو شد. کم بودن و تکراری بودن اتفاق‌های هر قسمت و کش آمدن بیش از حد داستان، بیشترین انتقادها را به همراه داشت. برخی نوشته بودند هرچی سریال جلو می‌رود باز هم نمی‌دانند باید منتظر چه ماجرایی باشند. از یک جایی به بعد اعتراض‌ها به سمت باورناپذیر بودن اتفاق‌ها رفت و همچنین خیلی‌ها به این مسئله معترض شدند که ضعف فیلمنامه و تصنعی بودن دیالوگ برخی شخصیت‌ها باعث شده اصلا نتوانند سریال را تحمل کنند. بعد هم که ماجرای اختلاف میان منوچهر هادی و هومن کبیری، تهیه کننده سریال پیش آمد و این تهیه‌کننده از همکاری اجباری خود با منوچهر هادی صحبت به میان آورد. خلاصه نتیجه این شد که با پایان «گیسو» پروژه عاشقانه هم به پایان رسید.

از میان سریال‌هایی که هادی برای شبکه نمایش خانگی ساخت، «نیسان آبی» به نسبت سایرین با اقبال بیشتر و اعتراض کمتری روبه‌رو بود. حالا باید دید منوچهر هادی بعد از انتقادها درباره سریال «نیوکمپ» و کنار گذاشته شدن از پروژه «نیسان آبی2» قرار است در ادامه به چه سمت‌وسویی برود.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
1
12
حالا شما از اینکه شوخی ها پاستوریزه بودن ناراحتی ؟
لابد ما با بچه هامون باید بشینیم پای سریال هی خدا خدا کنیم مبادا الان یه شوخی رکیک جنسی کنن و بچه شروع کنه به سوال جواب کردن در مورد مسائلی که به سنش مربوط نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
1
5
همچین پاستوریزه هم نبود . احتمالا درد منتقدین چیز دیگه ای .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
2
2
پلتفرم فیلیمو VOD است و هرکی هر چی رو بخواد میبینه و مثل تلویزیون نیست که یا این یا هیچی هر که دوست داره ببینه و هر کی نمی خواد نبینه در نهایت باید آمار رو و میزان مشاهده فیلم رو بررسی کرد تا سلیقه افراد مشخص بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار