ورزش مناسب با اختلالات روحی‌
کد خبر: ۲۸۴۶۳۰
تاریخ انتشار: 2023 July 10    -    ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
از اضطراب تا ترس از تنهایی؛
بنابه گفته روانشناسان، برای موفق شدن در هر کاری باید ویژگی‌های روحی خود را هم در نظر بگیرید. بنابراین اگر می‌خواهید ورزش، یکی از فعالیت‌های دایمی زندگی‌تان باشد و آن را رها نکنید و در عین حال، برخی از مشکلات روحی‌تان را هم درمان کنید، به سراغ ورزشی بروید که متناسب با روحیه‌تان باشد.

ورزش مناسب با اختلالات روحی‌

از اضطراب تا ترس از تنهایی؛ ورزش مناسب با اختلالات روحی‌تان را پیدا کنید (خبرفوری)«تابناک با تو» - بسیاری از افراد بعد از مدتی که به باشگاه ورزشی می‌روند، از پیشرفت خود ناامید شده و آن را رها می‌کنند. اگر شما از این دسته افراد هستید، باید ورزشی متناسب با روحیه خود بیابید.

بنابه گفته روانشناسان، برای موفق شدن در هر کاری باید ویژگی‌های روحی خود را هم در نظر بگیرید. بنابراین اگر می‌خواهید ورزش، یکی از فعالیت‌های دایمی زندگی‌تان باشد و آن را رها نکنید و در عین حال، برخی از مشکلات روحی‌تان را هم درمان کنید، به سراغ ورزشی بروید که متناسب با روحیه‌تان باشد. ورزش‌های متناسب با هر یک از حالات روحی را در ادامه آورده‌ایم:

برای اضطراب:‌ یوگا

یوگا و دیگر ورزش‌های ذهن‌آگاهی مانند تای‌چی و مدیتیشن از هورمون‌های استرس کاسته و آرام‌تان می‌کنند.

برای افسردگی: بوکس

بنابه گفته متخصصان، ‌بوکس هورمون اندورفین (هورمون حال خوب) را افزایش می‌دهد.

برای پیشگیری از حملات ترس و وحشت (پنیک): پیلاتس

ورزش پیلاتس کمک می‌کند با دقت بسیار روی بدن‌تان کنترل داشته باشید و تمرکزتان بهبود یابد و در نهایت می‌توانید حملات وحشت را کنترل کنید.

برای بی‌خوابی: دو

دویدن، جریان خون و ضربان قلب را تنظیم می‌کند و بدن‌تان را در بهترین حالت قرار می‌دهد. اگر به بیماری‌هایی مبتلا هستید که نمی‌توانید بدوید، پیاده‌روی تند، شنا و هر فعالیت دیگری که ضربان قلب‌تان را افزایش دهد مناسب‌تان است.

از اضطراب تا ترس از تنهایی؛ ورزش مناسب با اختلالات روحی‌تان را پیدا کنید (خبرفوری)

برای اضطراب اجتماعی: ورزش‌های تیمی

اگر دچار اضطراب اجتماعی هستید و نمی‌توانید در جمع احساس آرامش داشته باشید، بهترین ورزش برای شما، ورزش‌های تیمی و گروهی است. این نوع ورزش ارتباط و تعامل‌تان با دیگران را افزایش می‌دهد و به‌مرور از اضطراب اجتماعی‌تان کاسته شده و در نهایت درمان می‌شوید.

برای ترس از تنهایی: شنا

اگر از تنهایی می‌ترسید، شنا چاره دردتان است. هنگام شنا می‌توانید زیبایی «زمانی برای خودم» را کاملا درک کنید و اینکه این ورزش به شما اجازه حواس‌پرتی نمی‌دهد و قدرت تمرکزتان را در محلی که فقط خودتان هستید، بالا می‌برد.

برای افزایش عزت نفس: دوچرخه‌سواری یا ورزش با دوچرخه ثابت

دوچرخه‌سواری، چه در فضای باز و چه با دوچرخه ثابت در فضای بسته، موجب لذت و آرامش‌تان می‌شود و در همان حال تعادل را به ذهن و بدن‌تان باز می‌گرداند.

برای غم و اندوه: کاراته

اگر به هر دلیلی گرفتار غم و اندوه شده‌اید، کاراته به شما کمک می‌کند انرژی‌های منفی‌تان را از خود دور کرده و از احساسات دردناک رها شوید.

از اضطراب تا ترس از تنهایی؛ ورزش مناسب با اختلالات روحی‌تان را پیدا کنید (خبرفوری)

برای اختلال کمبود توجه‌-بیش‌فعالی (ADHD): تای‌چی

ورزش تای‌چی تمرکز و هماهنگی و انضباط بسیار زیادی می‌طلبد و افرادی که به ADHD مبتلا هستند، با کمک این نوع ورزش قدرت تمرکزشان افزایش یافته و می‌توانند بر بیش‌فعالی و کمبود توجه خود غلبه کنند.

منبع: خبرفوری

برچسب ها: استرس ، اضطراب ، ترس ، تنهایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار