گوشت‌های قربانی حج به ایران فرستاده می‌شود؟
کد خبر: ۲۸۴۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 July 02    -    ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
 سازمان حج و زیارت اعلام کرد: گوشت قربانی حج از عربستان به ایران فرستاده نمی‌شود.

 سازمان حج و زیارت اعلام کرد: گوشت قربانی حج از عربستان به ایران فرستاده نمی‌شود.

 
 

عملیات قربانی در حج چهارشنبه گذشته، ‌ همزمان با عید قربان در عربستان برگزار شد که ۸۷ هزار و ۵۰۰ رأس گوسفند برای زائران ایرانی قربانی شد. در این میان اخباری مبنی بر انتقال گوشت‌های قربانی حجاج ایرانی به کشور منتشر شد که حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدی، مسؤول واحد قربانی عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ در واکنش به چنین اخباری گفت: این اقدام که در سال‌های پیش به آن پرداخته شد، در حال حاضر قابل اجرا نیست؛ چراکه باید برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر آن و زیرساخت‌های ارسال آن فراهم شود و فعلا چنین اقدامی صورت نمی‌گیرد.

 

گوشت‌های قربانی حج به ایران فرستاده می‌شود؟

 

مسئول واحد قربانی عملیات حج تمتع اظهار کرد: بخشی از گوشت قربانی ذبح‌شده داخل خود عربستان می‌ماند و بخشی دیگر به برخی کشورهای فقیر آفریقایی و آن هم توسط دست‌اندرکاران مربوطه در کشور میزبان ارسال خواهد شد.

طرح انتقال گوشت‌های قربانی حج به ایران در سال‌های گذشته بارها مطرح و در مقطعی از سال ۱۳۹۸ حتی از سوی مسئولان حج و زیارت جدی‌تر پیگیری شد، اما در نهایت اعلام شد اگر شرایط مهیا باشد، در آینده انتقال گوشت‌ها به ایران انجام می‌شود. رییس وقت سازمان حج و زیارت در سال ۹۸ نیز دلیل بازنگرداندن گوشت‌های قربانی را مقرون به صرفه نبودن انتقال گوشت‌ها به ایران از راه هوایی و نبود کشتی مجهز به یخچال مناسب اعلام کرده بود.  

عربستان معمولا گوشت‌های قربانی حج را براساس اعلام بانک توسعه اسلامی، پس از معاینه، توزیع می‌کند. بخشی از گوشت‌های قربانی‌شده به حاجی‌ها و فقیران حاضر در منا، که عملیات قربانی انجام می‌شود، داده می‌شود و باقی گوشت‌ها هم از راه‌های دریایی و زمینی به کشورهایی مثل اردن، سوریه، لبنان و فلسطین در صورت اجازه‌ حکومت اسرائیل فرستاده می‌شود.

ارسال این گوشت‌ها به کشورهای دیگری چون افغانستان، پاکستان، مالی، نیجر، سودان، سنگال، جیبوتی، سومالی، کنیا، تانزانیا، کومور، موزامبیک، بنگلادش، موریتانی، گینه، سیرالئون، آلبانی و بوسنی در روزهای بعد از عید قربان و از راه دریا انجام می‌شود.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
1
15
عربستان سالهاست گوشت های قربانی را به کشورهای فقیر می فرستد اعلام کنید به شما هم می دهند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار