هشدار وزارت خارجه به ایرانی‌ها برای سفر به فرانسه
کد خبر: ۲۸۴۲۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2023 July 02    -    ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
سخنگوی وزارت خارجه ایران از ایرانی ها خواست از سفر های غیرضروری به فرانسه خودداری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران از ایرانی ها خواست از سفر های غیرضروری به فرانسه خودداری کنند.

 
 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران این خواسته را در واکنش به اعتراضات خشونت آمیز روزهای اخیر در فرانسه مطرح کرده است. واکنش جدید سخنگو درباره حوادث فرانسه در وب سایت وزارت خارجه ایران منتشر شده است.

 

این درخواست در حالی مطرح می شود که سفر ایرانی ها به فرانسه با مشکلات و موانع بسیاری روبه رو است. دولت فرانسه با شرایط سختگیرانه شدید به شهروندان ایرانی ویزا می دهد. سفارت فرانسه در تهران هر ساله درخواست شمار زیادی از ایرانی ها برای سفر به این کشور را به دلایل مختلف رد می کند.

 

درخواست ایران از فرانسه برای خودداری از خشونت علیه معترضان

 سخنگوی وزارت خارجه همچنین از دولت و پلیس فرانسه خواست در برابر معترضین از خشونت خودداری و به خواسته های آنها توجه کنند.
ناصر کنعانی گفته است: " توصیه می‌کنیم دولت و پلیس فرانسه ضمن خویشتنداری و پرهیز از خشونت، خواسته‌های معترضین را مورد توجه قرار دهند". 

فرانسه - اعتراضات آرام علیه کشته شدن نوجوان به دست پلیس فرانسه

هشدار وزارت خارجه به ایرانی‌ها برای سفر به فرانسه

   سخنگوی وزارت خارجه ایران دلایل بروز اعتراضات در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی را نیز این گونه توضیح داده است: "برخوردهای تبعیض‌آمیز با جمعیت مهاجر و اجتناب از پذیرش و اصلاح رفتارهای غلط در قبال آنان از سوی برخی کشورهای اروپایی، موجب بروز شرایط نامناسب برای شهروندان اروپایی از جمله در فرانسه شده است.

ایران : فرانسه آزادی بیان و حق اعتراض مسالمت آمیز را رعایت کند

ناصر کنعانی همچنین دولت فرانسه را به آزادی بیان و رعایت حق اعتراضات مسالمت آمیز شهروندان دعوت کرد و گفت: "انتظار می‌رود دولت فرانسه با رعایت اصول مبتنی بر کرامت انسانی، آزادی بیان و حق اعتراضات مسالمت آمیز شهروندان، به برخوردهای قهر آمیز با مردم خود پایان دهد".

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تحولات جاری فرانسه را به دقت رصد می‌کند، تصریح کرد: به دلیل وضعیت ناامن و غیرقابل پیش بینی در فرانسه، از هموطنان ایرانی ساکن این کشور می‌خواهیم از تردد غیرضروری در سطح شهر و حضور در مناطق درگیری اجتناب نمایند. همچنین شهروندان ایرانی از انجام سفرهای غیر ضروری به فرانسه در شرایط بحرانی فعلی حتی الامکان خودداری کنند.

اعتراضات خشونت آمیز در فرانسه به دنبال قتل نوجوان به دست پلیس این کشور

هشدار وزارت خارجه به ایرانی‌ها برای سفر به فرانسه

فرانسه چه خبر است؟

فرانسه از روز سه شنبه گذشته تاکنون شاهد اعتراضات آرام و خشونت آمیز و درگیری و رویارویی میان معترضان خش و پلیس است. اعتراضات به دنبال کشته شدن یک نوجوان 17 ساله به نام نائل / ناهل در یکی از مناطق حومه پلیس آغاز شد.

تاکنون شماری زیادی از معترضان بازداشت شده اند. در این حوادث، به شمار زیادی از مغازه ها و ساختمان های دولتی و پلیس حمله شد. همچنین تعداد زیادی از خودروها به آتش کشیده شدند.

عصرایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
2
:)))))))))))))))))))
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
1
2
لازم نیست تو برای ملت دلسوزی کنی
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
كي از تو پرسيد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار