جزئیات آتش‌سوزی هولناک شهرک صنعتی شوش
کد خبر: ۲۸۴۰۴۷
تاریخ انتشار: 2023 July 01    -    ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵
رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش گفت: عملیات نفس گیر اطفای حریق در شهرک صنعتی شوش با مشارکت آتش نشانان چهار شهر خوزستان پس از گذشت هفت ساعت به پایان رسید.
رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش گفت: عملیات نفس گیر اطفای حریق در شهرک صنعتی شوش با مشارکت آتش نشانان چهار شهر خوزستان پس از گذشت هفت ساعت به پایان رسید.
 
 
 
سیدمحمد موسوی افزود: ۵۰ آتش نشان و حدود ۱۰ خودروی اطفای حریق از شهرهای شوش، کرخه، دزفول و اندیمشک و همچنین عوامل آتش نشانی شرکت‌های پاک چوب و حریر شوش نیز در این عملیات اطفای حریق مشارکت داشتند.
 
وی افزود: حوالی ساعت ۱۳ آتش سوزی در یکی از انبارهای شرکت تولید پلاستیک در شهرک صنعتی شوش به سامانه آتش نشانی شوش اطلاع داده شد که متعاقب آن آتش نشانان این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.
 
رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش با بیان اینکه در این حریق ۲ سوله شرکت تولید پلاستیک در شهرک صنعتی شوش دچار آسیب جدی شد گفت: مجاورت این حریق با چهار انبار دیگر نگهداری مواد پلاستیکی و شرکت‌های مجاور، نگرانی‌های جدی برای سرایت و گسترش آتش را ایجاد کرد.
 
رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش افزود: خنک سازی و ایمن سازی سایر انبارها و شرکت‌های مجاور به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت که با سرعت عمل و اقدام‌های انجام شده از گسترش حریق به سایر انبارها و شرکت‌ها جلوگیری شد.
 
وی گفت: ریزش سقف انبار مملو از پلاستیک ناشی از شدت این حریق موجب شد تا کار آتش نشانان برای مهار حریق با چالش مواجه شود.
 
موسوی با اشاره به وجود کپسول‌های متعدد گاز ال ان جی در محدوده حریق افزود: اقدام به موقع برای خنک سازی این کپسول‌ها از وقوع انفجار آنها که می‌توانست عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه کند، جلوگیری به عمل آمد.
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات و یا مصدومی در پی دانشت ادامه داد: دلیل اصلی وقوع این آتش سوزی در دست بررسی است و پس از بررسی کار شناسی تعیین و اعلام می‌شود.
 

به گزارش ایرنا، هم اکنون آتش به طور کامل مهار شده و آتش نشانان در حال انجام لکه گیری و خنک‌سازی محدوده حریق هستند. دود ناشی از این آتش سوزی که از بعد از ظهر امروز جمعه شروع شده است تا مناطق دوردستی از این شرکت قابل مشاهده بود.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار