جنگنده ترسناک روسیه نامرئی می‌شود!
کد خبر: ۲۸۳۳۸۸
تاریخ انتشار: 2023 June 23    -    ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
 روس‌ها با افزودن تجیهزات الکترونیک جدید به جنگنده سوخو ۳۴ مدعی نامرئی شدن این جنگنده برای رادارهای دشمن شده‌اند.

 روس‌ها با افزودن تجیهزات الکترونیک جدید به جنگنده سوخو ۳۴ مدعی نامرئی شدن این جنگنده برای رادارهای دشمن شده‌اند.

 
 

 سوخو ۳۴ که در ناتو لقب فولبک گرفته است، از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین جنگنده‌های روسیه است. این جنگنده قدرتمند به تازگی به تجهیزات جنگ‌ الکترونیک جدیدی مجهز شده است که عملکردش را در خط مقدم میدان نبرد به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

جنگنده ترسناک روسیه نامرئی می‌شود!

بر اساس گزارش ریانووستی ترکیب سیستم جنگال یا پاد اخلال‌گر خیبنی در این جنگنده با سامانه‌های جمینگ SAP-۱۴ و SAP-۵۱۸ سپر دفاعی قدرتمندی برای این جنگنده مقابل پدافند هوایی می‌سازد به شکلی که می‌توان ادعا کرد جنگنده از صفحه رادار دشمن ناپدید می‌شود.

 

در حال حاضر جنگنده‌های سوخو ۳۴‌ام در نیروی هوایی روسیه به خدمت گرفته شده‌اند که بر اساس ادعای یوری اسلیوساز مدیرکل شرکت هواپیمایی متحد روسیه دو برابر نسخه‌های معمول این جنگنده ظرفیت رزمی دارند.

افسانه سامانه‌های جنگ الکترونیک روسی

در سال ۲۰۱۴، روسیه ادعا کرد که سیستم راداری ناوشکن یو اس اس دونالد کوک آمریکایی را با استفاده از پاد اخلال‌گر خیبنی که در هواپیمای جنگنده روسی سوخو ۲۴ فنسر نصب شده بود، از کار انداخته است.

این خبر که فناوری‌های نوین روسی هر هواپیما یا کشتی را با پارازیت انداخت روی سیستم‌های الکترونیکی فلج می‌کنند به سرعت در فضای مجازی پخش شد.

پنتاگون در پی این رویداد با صدور بیانیه‌ای رفتار خطرناک و غیرحرفه‌ای خلبانان روسی را محکوم کرد. البته آمریکا اعلام کرد که ناوشکنش قادر به دفاع از خود برابر جنگنده‌های روسی بوده است. برخی حدس می‌زنند که کشتی سیستم جنگ الکترونیک خود را خاموش کرد تا از شنود الکترونیکی جنگنده‌ها فرار کند.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار