محصولات سلامتمحور و البته دارو، از تبلیغات در سطح داروخانهها منع هستند و هیچ داروخانهای اجازه ندارد برای افزایش فروش خود، از تبلیغات استفاده کند.
افزایش تعداد داروخانهها در جوار یکدیگر، به ویژه در مناطق مرکزی شهرهای بزرگ، باعث شده که داروخانهها برای افزایش فروش خود، به تبلیغات شرکتها گرایش پیدا کنند و بعضاً، محصولات آنها را به شیوه «دو تا بخر، یکی جایزه بگیر»، تبلیغ کنند.
این در حالی است که داروخانهها اجازه چنین تبلیغاتی را ندارند و نمیبایست محصولات یک شرکت خاص را به شیوهای در فروشگاهها و…، کاربرد دارد؛ تبلیغ کنند.
در مراجعه به یکی از داروخانهها، به این شیوه تبلیغات برخوردیم:
همشهری آنلاین