خبر جدید درباره جمع آوری کارت های سوخت
کد خبر: ۲۸۲۳۵۸
تاریخ انتشار: 2023 June 11    -    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۶
 جمع آوری کارت های سوخت از جایگاه ها باعث شلوغی جایگاه ها توسط خودروهایی شده است که به دلایل مختلف کارت سوخت شخصی ندارند،مجلس نیز مصوب کرده که خودروها تا شهریور ماه موظف به سوخت گیری با کارت های شخصی اند اما دیرکرد ارائه کارت سوخت و چالش های اداری در این بین موجب نارضایتی هایی در بین مخاطبین شده است.

 جمع آوری کارت های سوخت از جایگاه ها باعث شلوغی جایگاه ها توسط خودروهایی شده است که به دلایل مختلف کارت سوخت شخصی ندارند،مجلس نیز مصوب کرده که خودروها تا شهریور ماه موظف به سوخت گیری با کارت های شخصی اند اما دیرکرد ارائه کارت سوخت و چالش های اداری در این بین موجب نارضایتی هایی در بین مخاطبین شده است.

 
 
 

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه سوخت کشور، در آغاز درباره ی چالش های موجود میان جایگاه داران و مخاطبین و وزارت نفت نسبت به جمع آوری کارت های سوخت گفت: چالشی در اصل وجود ندارد و سعی برحل مشکلات داریم امیدواریم مسئولین هم در اظهارنظرها دقت کنند چرا که برخیها در تلاشند با چالش سازی و شایعه پراکنی طرح ساماندهی کارتهای جایگاهها را متوقف کنند یک سری اگر بخواهند چالشی بسازند مردود است. مسئولین اتفاقا باید حامی جایگاهداران باشند چون بار اصلی اجرای طرح بر دوش آنهاست ما به عنوان بخش خصوصی شفاف صحبت می‌کنیم. طرح جمع آوری کارت‌های سوخت یک مصوبه ای از مجلس بود که گفته است تا شهریور ماه نود درصد سوخت گیری ها باید با کارت سوخت باشد. در برخی استان ها نیز آزمایشی اجرا شده بود و آرام آرام کارت ها کم شده بود که مردم بیشتر سمت استفاده از کارت سوخت شخصی خود بروند. صنف ما نیز صرفا مجری این طرح است.

 

وی در ادامه نسبت به شلوغی پمپ بنزین ها در کلانشهر ها با توجه به جمع آوری کارت های سوخت افزود: درحال حاضر این کار به کلانشهر ها رسیده است و چون شلوغ تر هستند، جمع آوری کارت‌ها بیشتر به چشم می آید. ما انتقادات مردم و جایگاه داران را به مسئولین ارائه دادیم و تسهیل در شرایط صورت گرفت که مردم متضرر نشوند و در صف ها منتظر نمانند. در کلانشهر ها چون این موضوع تازه بود و مردم عادت کرده بودند که برای سوخت گیری، از کارت آزاد جایگاه استفاده کنند ابتدا مشکلاتی وجود داشت. زمان که گذشت آرام آرام میزان استفاده مردم از کارت سوخت شخصی افزایش پیدا کرد و امیدوارکننده بود. در دو ماه آینده نیز به میزان مدنظر می رسیم. مسئولین هم گفته اند که 90 درصد مردم کارت سوخت شخصی دارند اگر آن 90درصد از کارت استفاده کنند برای آن 10 درصدی که به هر دلیلی کارت ندارند کارت های جایگاه کفایت می کند. همواره درخواست ما این بوده که همکاری مردم و پرسنل جایگاه ها وجود داشته باشد تا کارت فقط برای کسانی باشد که کارت سوخت ندارند. با ارتباط خوبی که پرسنل جایگاه ها و مردم دارند مسئله به خوبی پیش می رود.برای فرهنگسازی این طرح نیز بدیهی ترین مسئله  این است که وقتی بخواهید از کارت سوخت شخصی استفاده کنید نباید کارت جایگاه به وفور در دست باشد.

نواز در پایان درباره پیشنهادات صنف جایگاه داران به دولت نسبت به انتقادات مردم گفت: ما رفتار اجتماعی مصرف کننده را می‌شناسیم زیرا اولین مواجهه مردم در حوزه سوخت با جایگاه هاست. ما سعی می کنم جمع بندی نظراتر ا به مسئولین ارائه کنیم، مثلا پیشنهاد ما این بود که آرام آرام به سمت استفاده مردم از کارت سوخت برویم و کار سه ماه را در یک ماه انجام ندهیم. یا مثلا پیشنهاد شد که موتور سیکلت ها عمدتا کارت سوخت ندارند و سکو موتور‌ها حتما کارت داشته باشد یا بنزین سوپر کارت آزاد داشته باشد. تا جاییکه ما اطلاع داریم عمده جایگاه ها کارت دارند ولی تعدادش کمتر شده است سومین پینشهاد ما این است که پست و صادر کننده و راهور اگر تاخیری در ارسال کارت سوخت به مردم دارند باید رفع و رجوع کنند. این منصفانه نیست که به مردم بگوییم کارت خودتان را استفاده کنید و از طرف دیگر مردم انتظار بکشند تا کارتشان صادر شود. باور کنید اینگونه طرح ها بیشتر جایگاه سوخت را با مشکل ایجاد می کند اما صبورانه برای اینکه مردم بتوانند سوخت گیری شان را انجام دهند پرسنل همکاری میکنند و لازم است مسئولین به درخواستهای جایگاهداران که مشکلات متنوع هر طرحی ایجاد میکند ترتیب اثر دهند.

انتخاب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار