بشقاب پرنده‌ها کدام کشورها را بیشتر دوست دارند؟
کد خبر: ۲۷۸۵۴۴
تاریخ انتشار: 2023 May 04    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
بررسی آماری یکی از روش‌های مطالعه اتفاقات و حوادث مختلف است. یوفوها هم یکی از پدیده‌های عجیبی هستند که گزارش‌های زیادی در مورد آنها وجود دارد و معتبرترین آنها در کتاب مشهوری به اسم «کتاب آبی» جمع‌آوری شده است.

بررسی آماری یکی از روش‌های مطالعه اتفاقات و حوادث مختلف است. یوفوها هم یکی از پدیده‌های عجیبی هستند که گزارش‌های زیادی در مورد آنها وجود دارد و معتبرترین آنها در کتاب مشهوری به اسم «کتاب آبی» جمع‌آوری شده است.

 
 

بررسی دقیق و آماری این اتفاقات با اینکه نشان‌دهنده مسائل بسیاری است اما سؤال‌های جدیدی را هم به وجود می‌آورد. شاید مهم‌ترین سؤال درباره نقش آمریکایی‌ها در این مسأله باشد؛ کشوری که رد پای آن تقریبا در بیشتر گزارش‌ها دیده می‌شود.

 

از بین گزارش‌ها، ۹۵ تا به رسانه‌ها راه پیدا کردند و گزارش‌های زیادی از آنها تهیه شد؛ یعنی ۲۵درصد کل مشاهدات آن‌قدر جدی و مهم بودند که به رسانه‌ها راه پیدا کردند. اولین مورد رسانه‌ای در آلاسکا و به سال ۱۹۳۷ ثبت شد و عکسی از موجودی عجیب در رسانه‌های آن زمان به چاپ رسید.

 

آمریکا

از مجموع ۳۷۹ مورد گزارش ذکر شده در کتاب بلو بوک، تعداد ۲۳۶ مورد آن یعنی ۶۲ درصد گزارش‌های رویت یوفو در کشور آمریکا اتفاق افتاده است. اگر یوفوها را فضایی فرض کنیم، این اتفاق طبیعی است چون این کشور یکی از ابر قدرت‌های جهان است. اما اگر فضایی نباشند چطور؟

روسیه

اما از روسیه یا شوروی سابق - دیگر ابر قدرت جهان- تنها نه مورد گزارش رویت یوفو به بیرون درز کرده است. آیا فضایی‌ها تنها به یکی از ابر قدرت‌های جهان علاقه‌مند بوده‌اند؟ این کشور تنها یک سهم ۵/۲درصدی را به خودش اختصاص داده است که در مقایسه با آمریکا بحث‌برانگیز است.

استرالیا

استرالیا کشور بعدی‌ای است که در این فهرست قرار می‌گیرد. یوفوها فقط هشت بار به استرالیا سر زده‌اند. آیا باید این مورد را به حساب دوستی آنها با انگلیسی‌ها گذاشت؟ و از همه مهم‌تر چرا یوفوها به اندازه استرالیا، به نیوزیلند علاقه نشان ندادند؟

اروپا

بعد از آمریکا، قاره اروپا با ۴۹گزارش و ۱۲درصد در رده بعدی قرار دارد. می‌گویند که یوفوها پیشرفت‌های بشری را تعقیب می‌کنند اما گویا آنها خیلی به اروپایی‌ها و پیشرفت‌هایشان علاقه‌مند نبوده‌اند.

کانادا و برزیل

برزیل و کانادا دو کشوری هستند که با ۱۱ گزارش رویت یوفو، بعد از انگلستان قرار می‌گیرند. آنها هرکدام ۳درصد کل مشاهدات را به خودشان اختصاص داده‌اند. کانادا همسایه‌ آمریکاست و همین موضوع را طبیعی جلوه می‌دهد اما در مورد برزیلی‌ها چطور؟

انگلستان

کشور انگلستان در بین کشورهای اروپایی بیشترین گزارش‌های رویت یوفو را به خودش اختصاص داده است. این کشور با ۲۸ گزارش که هفت درصد کل مشاهدات را تشکیل می‌دهد در رده بعدی قرار دارد؛ یعنی انگلستان متحد سنتی و نظامی‌ آمریکا، خیلی زیر ذره‌بین یوفوها بوده است.

سایر کشورها و ایران

 ۲۸ مورد باقیمانده گزارش‌ها یعنی هفت درصد آنها در کشورهای دیگر جهان مثل ایران،   مکزیک، چین و کشورهای آفریقایی پراکنده است. آنها تنها یک بار در ژاپن دیده شده‌اند. درحالی‌که طرفداران یوفو معتقدند یوفوها بعد از انفجارهای اتمی بیشتر شده‌اند.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار