عسلی که شکرک می‌زند تقلبی است؟
کد خبر: ۲۷۴۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 March 23    -    ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
 شاید این سوال شما هم باشد که آیا عسلی که شکرک میزند تقلبی است یا خیر و اینکه چگونه باید عسل اصل را از غیر اصل تشخیص داد؟
 شاید این سوال شما هم باشد که آیا عسلی که شکرک میزند تقلبی است یا خیر و اینکه چگونه باید عسل اصل را از غیر اصل تشخیص داد؟
 
عسلی که شکرک می‌زند تقلبی است؟
 
اگر تنها مصرف‌کننده عسل باشید احتمالا تصور می‌کنید هر زمان که عسل شکرک زد پس تقلبی است، در حالی که این تفکر کاملا اشتباه است و شکرک زدن عسل دلیل بر نامرغوبی آن نیست. بلکه اتفاقا برعکس است، یعنی عسل طبیعی و خالص بعد از چندماه شکرک می‌زند و عسلی که شکرک نزند بنابر گفته کارشناسان حتما به آن مواد نگهدارنده اضافه شده است.
 
هر چه رطوبت عسل بیشتر باشد زودتر شکرک می زند و اگر رطوبت آن نیز کمتر شود این پدیده  دیرتر اتفاق می افتد.
 
بنابر گفته کارشناسان برای مصرف‌کننده تنها راه شناخت عسل اصل از غیر اصل این است که عسل را از برندهای معتبر خریداری کنند. شرکت‌های بزرگ ثبت شده که بسته بندی عسل را انجام می‌دهند مسئول فنی آزمایشگاه دارند و کیفیت عسل تولید شده را بررسی می کنند. از طرفی سازمان های مربوطه چون سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو نیز نظارت مستقیم بر این شرکت ها دارند و اگر این شرکت ها مرتکب تخلفی شوند توسط تعزیرات جریمه خواهند شد.
 
بهتر است مردم عسل را از افراد متفرقه و بدون هیچ نام یا لیبلی خریداری نکنند.
 
لازم به ذکر است که آب و هوا و میزان رطوبت، تنوع گیاهی، نوع منطقه(کوهستانی، دشت و...) و رنگ گل کیفیت عسل را تعیین می‌کنند  و برای شناخت نوع و کیفیت عسل باید با اقلیم مناطق آشنا بود. مواد اولیه عسل گل است و حدود ٢٠٠٠ گونه گل در کشور داریم و همین امر باعث می شود تنوع عسل نیز در کشور بالا رود.
 
از انواع عسل نیز می‌توان به عسل گون، کنار، شبدر، کاکوتی، یونجه، آویشن و..اشاره کرد.
ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
0
5
نخست اینکه به این فرایند رس شدن می گویند نه شکرک زدن، ضمنا رس شدن عسل به نوع گیاه و همینطور شرایط نگهداری بستگی دارد، و همانطور که گفته شد رس شدن نشاندهنده کیفیت بالای عسل است، اما بهتر است عسل را از زنبورداران خریداری نمایید که بصورت دستی عسل را بسته بندی می کنند نه از برندهای معروف، چون کارخانجات برای بسته بندی عسل را حرارت می دهند و عسل حرارت دیده خواص مفید خود را از دست می دهد و تفاوت چندانی با مربا ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار